Jentemamma-03&Guttemamma-07 Skrevet 27. januar 2008 #1 Skrevet 27. januar 2008 Har ei tulle på 5mnd og Broren til min mann ringte og spurte om ikke han og dama kunne få ha med jenta vår til svigers som bor 8mil unna på en dagstur. Jeg sa nei fordi jeg vill ikke at Jenta mi skal være uten meg eller pappa'n så tidlig. Alltså greit nok at det er onkelen, og de er utrolig snille folk, men jeg bare vill ikke slippe henne av gårde så tidlig. Da ble dem sure og slengte på røret til min mann..Så nå sitter jeg her med dårlig samvittighet da..Skulle kanskje ha gitt etter men da hadde jeg ikke fått fred i hele dag :-( Hva mener dere?
♥Snulder Skrevet 27. januar 2008 #2 Skrevet 27. januar 2008 Jeg hadde heller ikke sendt med ungen min! Hønemor:=)
Tingelingelate med to tomater Skrevet 27. januar 2008 #3 Skrevet 27. januar 2008 Jeg hadde gjort som deg jeg:-) Ikke noe å ha dårlig samvittighet for, det er ditt barn og du bestemmer.
Northernlights Skrevet 27. januar 2008 #4 Skrevet 27. januar 2008 Kjære søte deg, du har da all rett til å si nei! 5 mnd gamle babyer trenger ikke være med onkel på så lang kjøretur. Ville sikkert sagt, mens jeg lo, at det kan du spørre om når hun er 3 -4 år, så skal jeg svare ja! Barnslig å slenge på røret av han. De får lage sine egne barn,og ta med til svigers på dagstur ;o)
silje-Thea 010108;) Skrevet 27. januar 2008 #5 Skrevet 27. januar 2008 kan ikke skjønne at dere skal måtte sitte oppå ungen døgnet rundt... jenta mi er fire uker på tirsdag å er gjerne hos mine foreldre i flere timer..de tar jo ikke akkurat livet av henne...tvert i mot.. du gjør ungen din så avhengig av deg at det blir vanskeligere for dere senere med barnevakt osv...for ungen må jo ha mamma og pappa i nærheten hele tiden....
silje-Thea 010108;) Skrevet 27. januar 2008 #6 Skrevet 27. januar 2008 hadde skjønt det i ditt tilfelle om det var for bilturen du ikke ville..men for atr du skal sitte oppå ungen døgnet rundt skjønner jeg ikke.
Alba44 Skrevet 27. januar 2008 #7 Skrevet 27. januar 2008 Dårlig samvittighet trenger du da ikke ha. Dere bestemmer selv når dere er klare for at barnets deres skal være alene sammen med andre.
Jentemamma-03&Guttemamma-07 Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 27. januar 2008 Jeg sier ikke at barnet mitt aldri skal få være med onkel men jeg føler det ikke helt ok og dra fra jenta mi på 5mnd til noen som ikke kjenner og vet hva mitt barn gråter for. Regner med barnet ditt har sett foreldrene dine flere enn 5-6 ganger da? Jenta mi på 5mnd har nemmelig møtt onkel 5-6 ganger. Hun har begynt og gråte for fremmede hun ikke møter så ofte. Så og skape trygghet for mitt barn er feil det da eller?
juddellihuddelli Skrevet 27. januar 2008 #9 Skrevet 27. januar 2008 Jeg hadde gjort det samme som deg. Jeg synes det bare er bra å la noen som kjenner barnet godt ha hun på besøk noen timer. Men fem mnd, og 8mil unna er mer enn bare noen timer. Det kan fort bli hele dagen, så det hadde jeg heller ikke hatt noe lyst til.
Pixie Power Skrevet 27. januar 2008 #10 Skrevet 27. januar 2008 "Sitte oppå ungen døgnet rundt"? Var ikke det inntrykket jeg fikk. Er vel mange som synes 5 mnd er tidlig for å slippe fra seg i flere timer, og jeg dømmer da ikke ut fra et enkelt eksempel og setter i bås. Barnet er bare 5 mnd, tror neppe dette skader den "sosiale intelligensen".... Til HI: Nei, du trenger ikke ha dårlig samvittighet, det er ditt valg, og reaksjonen til broren din var en smule barnslig.
silje-Thea 010108;) Skrevet 27. januar 2008 #11 Skrevet 27. januar 2008 hun gråter nok da når hun møter "fremmede" som besteforeldrene og nkelen fordi hun er vant til å bare være hos mamman og pappan sin snuppa mi har helt fra fødselen vært i armene på de fleste som har vært på besøk og hos slektninger...tror det lønner seg å venne de til de fra starten..ellers kan det bli vanskelig etter hvert... snuppa mi koser seg uansett hvilke fang hu er i nå
Dollywood Skrevet 27. januar 2008 #12 Skrevet 27. januar 2008 skjønner deg godt. hadde ikke lånt ham bort for så lenge så langt unna nå heller jeg da, og nå er han 1,5 år.
Pixie Power Skrevet 27. januar 2008 #13 Skrevet 27. januar 2008 He he, snakk om å ikke klare å se nyanser. Det er enten-eller?
♥Snulder Skrevet 27. januar 2008 #14 Skrevet 27. januar 2008 Stor forskjell på en 3 uker gammel baby og ei på 5 mnd når det gjelder bevissthet på relasjoner og tilknytning/fremmedangst.
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #15 Skrevet 27. januar 2008 Syns heller det er uansvarlig å sende en nesten nyfødt fra seg i mange timer... :-S Støtter deg helt, HI. Hadde ikke gjort det før mine var ca 2 år.
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #16 Skrevet 27. januar 2008 Klart man ikke vil sende fra seg en baby på 5 mnd i mange timer... Unødvendig av dem å bli sure..blir for teit rett og slett.
silje-Thea 010108;) Skrevet 27. januar 2008 #17 Skrevet 27. januar 2008 var ikke ment som kritikk bare til deg egentlig altså egentlig litt generelt for mange skal sitte oppå ungen 24 timer i døgnet til de begynner på skolen å det tror jeg absolutt ikke er bra for verken foreldrene eller ungen... jeg tror de har gått av å være hos andre fra de er små...
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #18 Skrevet 27. januar 2008 silja-llle Thea1 jan 08=).....ehhh..man sender ikke fra seg en nyfødt baby i mange timer...og "sitte oppå ungen døgnet rundt", vel det er jobben til foreldrene mens de små er babyer det! Hvis man ikke vil det så bør man ikke få en baby, det er ikke en dukke man kan låne bort til gud og hvermann. Enkelte burde aldri fått unger!!
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #19 Skrevet 27. januar 2008 Tror ikke du har mye peiling, silje-lille Thea 1 jan 08=) Trist at du ikke lar barnet ditt knytte seg spesielt til foreldrene sine, men heller sender henne til hvem som helst.. "Å sitte oppå barnet" skal man gjøre med små babyer. kan ikke akkurat sammenlignes med skolebarn. *Himle*
juddellihuddelli Skrevet 27. januar 2008 #20 Skrevet 27. januar 2008 silje-lille Thea 1 jan 08=). Ikke for å være frekk men det er jo litt forskjell på en på 5 mnd og en på 1mnd. Min jente har også alltid hatt mange forskjellige folk rundt seg og ikke vært skeptisk i det hele tatt, helt frem til hun ble ca 7mnd. Hun er 10mnd nå og bruker fremdeles litt tid før hun "godtar" at andre holder hun og slikt. Barn er forskjellige, og de som (som oftest) vet best for sitt barn er nettopp foreldrene.
Pixie Power Skrevet 27. januar 2008 #21 Skrevet 27. januar 2008 Det er en fin egenskap å kunne se at man ikke har fasiten på alt selv. Det som er riktig for en, er ikke riktig for andre. I akkurat denne tråden synes jeg dette ble litt tåpelig, for det har virkelig ikke noe med dette ene eksempelet å gjøre.
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #22 Skrevet 27. januar 2008 Jeg blir bare sittende å riste på huet over mangelen på kunnskaper om spebarn jeg...spebarn har IKKE behov for å "venne seg til" å være hos andre mennesker. Det kan de tidsnok lære når de blir større. De har godt av å være nær mor og far og føle tryggheten det gir. Det er IKKE bestemor og bestefar som er mamma og pappa...enkelt og greit. Her har besteforeldrene kunne passet hvis KRISE i korte tidsrom. Men helst har de vært på besøk, eller vi på besøk hos dem slik at de kunne bli kjent og trygge på besteforeldrene fra tidlig av.
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 27. januar 2008 #23 Skrevet 27. januar 2008 silje-lille Thea 1 jan 08=) Du vet ikke mye om barn du eller? Et barn blir ikke avhengig av foreldra for at de ikke vil at barnet skal være borte en hel dag fra dem når de er 5mnd. Det at du sammenligner en på 4 uker og en på 5 mnd sier jo alt. Du har vel ikke lest en eneste ting om barn vel???? Barna mine har fra de var nyfødte vært vant til å bli tatt opp og kost med av både den ene og den andre. Men begge to har ved et tidspunkt blitt redd for fremende. Barn blir det på et tidspunkt og det er ikke for at de er avhengig av foreldra. Det er for at de begynner å skjønne verden og vet at denne personen er ikke en av dem som pleier å ta hånd om meg. Ikke begynn å kast stein i glasshus for dette har du helt klart ikke peiling på. Og jeg vil ehentlig ikke dra in alder i dette. Men du gir et intrykk av å være 14 og ikke 20-21år. Det er nesten så jeg skjemmes for deg, da jeg ikke var mer en 21 heller da jeg fikk første barnet mitt.
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #24 Skrevet 27. januar 2008 Du vet - når man har vært mor 1 mnd har man fasiten på det meste ;-)
piano♫ Skrevet 27. januar 2008 #25 Skrevet 27. januar 2008 Støtter HI helt i avgjørelsen. Tilsvarende turer som dette hadde ikke mine unger før de var rundt året (og det var pga sykehusinnleggelse, slik at vi ikke hadde store valget). Gikk helt fint det, men hadde det vært HELT opp til meg, hadde de nok vært mellom 1,5 og 2 år før de hadde dratt bort slik :-).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå