Gå til innhold

Er det helt grusomt når de setter epiduralen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

gruet meg i 9 mnd til smertene ved fødselen forrige gang, var veldig bestemt på å få epidural og alt jeg kunne få. rakk ikke å få noe, og det gikk egentlig greit.

men nå gruer jeg meg igjen, gruer meg til at det skal bli vondere denne gangen osv. og så kom jeg jo på at det er sikkert dritvondt å få satt epiduralen!

var det det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nope!! merka ingenting!! det værste var å måtte sitte stille gjennom en rie;0) men jeg hadde hat 16 timer med rier når jeg fikk den.. så kan kansje ha no med det å gjøre.. hehe..

Skrevet

Merket ikke at de satte den engang :o)

Skrevet

Jeg ville heller ikke ha epidural fordi jeg trodde det skulle gjøre dritvondt, men jeg måtte pga intense rier men ingen åpning, så for å samle krefter til noe som skulle bli hastesnitt 30!! t etter, men jeg syntes ikke d var vondt i det hele tatt, kanskje fordi riene mine var så jæ... vonde. Husker jeg satt mellom to rier og bare venta på at han skulle sette epidualen, men det gikk utrolig fort og smertefritt.

Håper dette roer deg litt... Det var iallefall som å komme til himmelen kort tid etter og i et par timer framover

Skrevet

Jeg synes det gjorde skikkelig vondt:( Men anestilegen satt den forøvrig feil tre ganger og, så jeg jaget henne ut av fødestuen, og ingen epidural på meg, alikevel.. Men var kanskje fordi hun "bommet" eller hva hun nå gjorde, at det gjorde så vondt..

Skrevet

Nei! :)

Jeg synes det var helt ok.

Riene har jo stått på en stund før man får epiduralen, og da er det liksom ikke så ille. Dessuten setter de jo lokalbedøvelse først..så for min del så kjente jeg ingenting. Nå fikk ikke jeg epidural før jeg hadde nådd 10 cm åpning, så det var en rimelig tøff strid før den tid, kanskje derfor jeg synes den var så grei?

Iallefall etter at den var satt, og alt virket som det skulle, var det som å komme til himmelen :))

Lykke til iallefall..

Skrevet

syntes det var fantastisk jeg.han klemte nedover ryggen min for å finne plassen å sette den.å det var så godt når riene sto på som verst.du er fast ansatt sa jeg til legen,den var ny sa han bare..hehe..så abselutt ikke vondt,men helt nydelig for min del:)

Skrevet

Jeg kjente heler ikke da de satt epiduralen, som Meg&Snuppsi sier, det verste var at jeg måtte holde meg helt rolig under en rie.

Hvis jeg blir gravid igjen (håpe, håpe) så skal jeg definitivt ha epidural. Har født med og uten, epidural kan anbefales på det sterkeste.

Håper bare jeg får tid til å sette den, forrige fødsel født jeg på 1 1/2 time.

Men hvis du gruer deg skikkelig ville jeg snakket med jordmor at dere kan bli enige om på forhånd at du skal ha epidural.

Skrevet

Jeg også syns det gjorde litt vondt, men etter 24 timer med rier syns jeg resultatet ble så bra at det plaget meg ikke!

Ellers er jeg enig i noen over her; Det verste var å sitte helt i ro!!

Skrevet

må også få med at jeg ble veldig tøff rett etterpå,ble så fri for smerter.hørte de ropte og hylte nedover gangen,hva er det å rope etter da sa jeg så tøff.lite visste jeg da hva press rier var:/

Skrevet

ja jeg hadde jo liksom bestemt på forhånd at jeg skulle ha epidural fordi jeg var så redd for smertene ved fødsel. men når jg kom inn på føden hadde jeg 9,5 cm åpning, så jeg rakk jo ikke det. kevin var ute 30 min etter jeg kom inn.

Skrevet

Neida, ikke ille, et stort stikk bare.

Måtte litt da jeg så innlegget ditt (unnskyld!)

for det stikket blir jo som en fjert i verdensrommet

i forhold til rier!

Skrevet

Med tette rier er jo kroppen så full av naturlige bedøvelsesmidler

(endorfiner) at stikket blir jo ingenting.

Det går helt sikkert kjempefint!

Skrevet

Både og må vel jeg si...

Ved den første fødselen var det driiiitvondt å sette epiduralen, men det kan ha noe med at han bommet først. Men det var som å komme til himmelen når det først var gjort. Da var alt av smerter borte, til og med pressriene mine ble borte, det var jo ikke bra da:-( Så jenta ble hentet ut med sugekopp. Men det skremte meg allikevel ikke bort fra epidural andre gangen også..

Ved andre fødselen kjente jeg knapt at han stakk, og pressriene kjente jeg GODT når den tiden kom, og jeg presset henne ut helt for egen maskin..

Skrevet

Husker knapt nok at jeg fikk epidural... Om det gjorde litt vondt, var det INGENTING i forhold til mer eller mindre sammenhengende rier...

Skrevet

Hadde så vondt da den ble satt så husker ikke de smertene merkverdig.

Men; epiduralen hadde ingen virkning på meg da, men det er jo en annen sak...

GRATULERER med ny graviditet, lengter!

Så moro da :-D

Husker jo deg godt fra "bli gravid" da jeg var der.

Måtte jo vente en stund begge to, men denne gangen har det gått raskt for deg :o)) Hvor langt på vei er du?

Skrevet

Jeg syntes det gjorde forferdelig vondt.

Kjentes ut som om det ilte fra ryggraden i korsryggen til toppen av hodet med grusome smerter!

Det var rett og slett forferdelig!

Men det hjalp veldig på riene da:-)

Skrevet

Har ikke kjent det noen ganger, har fått det 3 ganger.

Det som evnt er ille er at du må sitte mens de setter den, med rier evnt... Men jeg syns det bare var deilig jeg da. Viste hva som kom liksom.

Skrevet

JEg fikk ikke epidural når jeg fødte - for det var 9 cm åpning da jeg ropte at jeg måtte ha det!! MEn når du har så vondt fra før så er jo ikke epiduralnåla noe å snakke om ;) Jeg fikk spinalbedøvelse da jeg skulle ta keisersnitt med første barn, synes ikke det var vondt i det hele tatt. Spinal er jo omtrent det samme som epidural, blir ihvertfall satt på samme sted.

Hadde ikke bekymret meg for det!

Skrevet

Ja, ekstremt vondt. Fikk smerter i stikket, beina og ryggen. Skal aldri gjør det mer!! Stoppet riene gjorde det og....

Skrevet

Var vondt fordi jeg fikk en nyutdannet anestesilege, og hun traff ikke. Fikk lokalbedøvelse 8 ganger, og når hun endelig traff og fikk satt epiduralen, så bommet hun og traff en nerve. Så fikk SKIKKELIG støt i hele venstre side av kroppen.

Hun klarte aldri å sette den på meg, så kom en annen anestesilege som satt den, han traff med en gang. Og når han satt den gjorde det ikke noe vondt i det hele tatt.

Så jeg fikk vondt pga hun neket som faen ikke klarte å treffe. Men hadde lege nr. 2 satt epiduralen med en gang. Hadde jeg ikke fått vondt.

Kommer helt ann på deg som person, og legen som setter den.

Skrevet

Hei.Merket ingenting jeg.Hadde kjempegod smertelindring også.Var himmelsk!!

Ikke hatt problemer i ettertid heller!

Skrevet

Skulle nesten tro vi har vært borti samme nyutdannet anestilege gitt! Jeg og fikk haugevis med lokalbedøvelse.. Jeg har forresten fortsatt vondt i ryggen etter at hun bommet og bommet... OG bommet.. Og det er 7,5 mnd siden fødsel..:S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...