mayaya Skrevet 26. januar 2008 Forfatter #26 Skrevet 26. januar 2008 Og alle vet at da blir det nok mor. I ca 95% av tilfellene.
~sjiraff~ Skrevet 26. januar 2008 #27 Skrevet 26. januar 2008 Det er fler og fler fedre sm tar mer og mer permisjon. Helt supert!! Men det er faktisk ikke hos alle det passer at mor eller far MÅ ta ut en tredjedel av permisjonen. Derfor valgfrihet. Legg til rette for at det skal bli mer attraktivt for alle å ta ut permisjon og det kommer av seg selv. Det har økt så mye de siste årene at om politikerne bare gidder å ha litt ro i rævva så vil det komme av seg selv!
~sjiraff~ Skrevet 26. januar 2008 #28 Skrevet 26. januar 2008 Det er ikke flertallet. Men noen er det, og hvorfor skal man lage et helvete for de da man har en super ordning med VALGFRIHET i dag?
Carnivale Skrevet 26. januar 2008 #29 Skrevet 26. januar 2008 Du er ikke alene HI; jeg blir sjokkert over mange av de holdningene til damene her inne. Pappaperm ER viktig, og menn som sier de ikke har interesse av å være hjemme i permisjon ALENE med ungene sine burde ikke fått unger overhodet.
rødhette* Skrevet 26. januar 2008 #30 Skrevet 26. januar 2008 Nå mente ikke jeg jobber der far ikke kan ta ut permisjon... Det er ulike grunner til at folk velger å fordele som de gjør. Her hadde mannen min mange timer avspasering til gode, og en viss andel av de måtte tas ut før 2007 var omme. Så han fikk vært masse hjemme pga det. Ellers jobber han skift, som gjør at han er hjemme minimum en hverdag hver uke, og innimellom har han nesten en hel uke fri. Derfor følte han at han ikke trengte mer permisjon enn de 6 ukene - og han har vært nesten like mye hjemme som meg.
Olebrumma 4 barnsmor Skrevet 26. januar 2008 #31 Skrevet 26. januar 2008 Mayaya, jeg er så enig med deg, det er faktisk utrolig godt for menn å få være hjemmepappa og være sammen med barna sine, løse hverdagen med barnet på sin måte UTEN at mamma er hjemme. Vi har selv valgt å gå for den ordningen, og nå har pappa vært hjemme i tre måneder, har en måned igjen, jeg jobber og alle trives. OG her i huset går vi på en økonomisk smell, men det er det faktisk verdt !! Mannen i huset tjener mer enn meg, så vi får mindre å rute med mens han er hjemme, men der det finnes vilje finnes det vei. Og en ting til , det er ikke noe sånn som at menn skal tjene opp til egen permisjon slik kvinnene gjør, vi er faktisk utrolig priviligert her o Norden, som har de ordningene som vi har, de fleste andre land i verden har ikke en brøkdel av de ordningene vi har, og så skal vi kvinner sitte og tviholde på vår "rett" til å være hjemme med barnet til det er ett år, og pappa får bare pelle seg på jobben, mange fedre får ikke de 6 ukene engang fordi mor er hjemme da også ! Jeg synes faktisk tredeling av permisjon er smart, de fleste godeordninger har kommet igjennom med "tvang" og har i ettertid blitt svært vellykket, så ja, valgfrihet er flott det, men ikke når den blir en "tvangstrøye".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå