Gå til innhold

MINE tanker omkring pappaperm...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler akkurat nå at jeg er den eneste i landet som faktisk mener at pappaperm er viktig, fordi barn og pappa skal få litt alenetid til å bli kjent.. På samme måte som jeg har vært hjemme med småen i noen måneder, har pappa nå tatt over stafettpinnen. Jeg er tilbake på jobb, og gutta koser seg hjemme.

Det har aldri vært i våre tanker å ta ut ferien min nå, slik at de ikke var hjemme bare de to.

Jeg tror inderlig at det beste for barn og pappa er at de får brukt denne tiden for dem selv.

Og ja, jeg ammer enda. Før jobb, etter jobb og til kvelds. Jeg skjønner ikke problemet, jeg altså.

Dette var altså MINE tanker.

PS. Når pappa sine permisjonsmåneder går ut, skal jeg jobbe litt redusert og heller få litt kontantstøtte. Tenk det, da!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flott at gutta dine koser seg da:o)

Men ikke alle menn er like intressert i å ta den derre pappapermen sin, sikkert derfor så mange tar løsningen med at mor tar ut sin ferie samtidig med at far har sin perm.

Skrevet

Hvordan i alle verdens dager kan en far ikke ønske å bli kjent med ungen sin på den helt unike måten det er å ha pappaperm?

Etter å ha sett hvordan de her i huset har blitt de siste ukene, er jeg helt overbevist om at det ER forskjell på å ha omsorgen alene hele dagen, ifht å være litt nr 2, som man oftest er når mamma er tilstede.

Skrevet

Jeg mener også det er viktig at pappan får være alene med barnet, og her merket jeg faktisk en stor forandring i pappans holdning til barnet før og etter at han fikk være hjemme med ham alene. Han var livredd før permisjonen startet, men som jeg sa til ham så var også jeg livredd for ansvaret for en liten baby før fødselen...men det går faktisk bra for det om man er livredd. Etter en ukes tid på egenhånd var han mye mer selvsikker i forhold til håndtering av gutten og utrolig kry :) Men om jeg hadde hørt på ham så hadde han ikke villet være hjemme alene, mest fordi det liksom er "skummelt" med en liten baby. Så her i gården var det altså jeg som kranglet meg til at pappan skulle ha permisjon ALENE, men vet dere hva damer, pappan har faktisk takket meg for det og hvis det blir flere barn så vil han ikke en gang tenke på å gå glipp av perm alene :-D

Skrevet

Nettopp!

Og bonusen med det hele? Ingen av oss har brukt opp ferien heller. *knis*

Skrevet

Super-enig! Såfremt det er super- fedre..

Skrevet

superfar og supersønn her ja! Og supermamma er på jobb, dah!

Skrevet

(Nysgjerrig med hva du jobber med..)

Forresten er supert et supert ord! Et ord som inneholder smil og utropstegn.. Fnis, jeg som skulle male, men her sitter jeg med rødvinsglasset i maleklærne enda..

Skrevet

Det er en stor handelsplass ved travbanen. Bål og litt gul. See?

Skrevet

Blink blink!

(Lille- hjelper slo på lyset).

Mye logistikk der, da er det sikkert godt at super-pappa svinger hjemme..

Skrevet

Nettopp.

Det verste er - gjett hvor jeg har vært i dag da, på fridagen min? *skru, skru, banke, skru*

Skrevet

Åh du er sikkert kjempeflink med praktiske ting og har eget verktøyskrin og arbeidsbukse med plass til verktøy! *Misunnelig*

Husker jeg og T var stolte over å fikse toalettene selv på skuta og trengte ikke matrosene hi hi..'

Nei farsken, nå må jeg male kjøkkenet!

Skrevet

Jajamen!

Husker når vi flytta inn i huset her.. Hehe.. Jeg hadde handla bokhyller etter arbtid og kom hjem i uniformen og bar inn alt og monterte etterhvert. Så var det noen naboer som hadde sagt til noen andre at de nye eierne var jammen ikke snaue, som leide inn hjelp til å skru bokhyller, lissom... thihi

Skrevet

Jeg signerer deg på denne, mayaya :) Pappapermen er viktig, og det er egentlig utrolig at så mange kvinner fortsatt ikke lar fedrene slippe til. Og at så mange menn lar være å bruke den (enten av ønske eller mulighet).

Skrevet

Enig.

Pappa har like mye rett og godt av å bli kjent med barnet sitt på samme måte som mor. Alle som sier pappa ikke vill eller tørr...ufff... Kanskje enda større grunn til at staten regulerer det slik at det blit menn og gode fede, ikke bare spermdonor og forsørger.

Skrevet

Se, der er jo julenissen:D

(Hva var det jeg sa Mayaya)

Skrevet

Noen fedre MÅ jo bare være ut å fange sel da, hva skal man ellers spise?

PS. Akkurat du vet jeg jo er enig her da... hihi

Skrevet

Jøssica; julenissen finnes ikke.

Skrevet

Enig at pappan bør ta permen sin.

MEN hvorfor i alle dager kan ikke pappaen opparbeide seg sin egen perm.rett.

Hvis det er så viktig for politikerene at pappaen tar mere perm. Hvorfor blir da så mange straffet med å ikke få perm i det hele tatt fordi mor ikke har jobbet nok????DET bør de jobbe med i første omgang føre de gjør om på noe annet.

OG at pappa får perm penger ut fra sin egen inntekt,ikke mor sin.Mnge har ikke råd til at pappa skal gå hjemme mere enn nødvendig,fordi det da blir et stort økonomisk tap for mange.(mange menn som tjener mere enn kvinnen vet dere)

Skrevet

Jepp. Siden jeg er en god dib-mamma og ikke serverer barna tilsetningsstoffer eller halvfabrikater så må selfangern ut og fange sel til selfangerbarna.

Skrevet

Jeg er helt enig i at fedrene bør få tid alene med barnet, MEN jeg skjønner også at noen ønsker å ha noe tid sammen også, OG jeg synes ikke at staten skal bestemme hvordan vi skal fordele tiden utover de 9 ukene mor har og de 6 ukene far har. Folk har ulike jobbsituasjoner som gjør at man har ulike ønsker for hvordan man ønsker å fordele permisjonen.

Skrevet

Hvor mange har egentlig jobber som gjør at far ikke kan ta ut permisjon, dA?

Skrevet

Mine tanker er at de som ikke klarer å se at en tvungen permisonsordning ikke passer for alle er lite nyanserte og har enmanglende evne til å sette seg inn i andres liv :o)

Ordningen vil nok være helt superduper for mange, men et helvete for andre. Det er defor det er så flott med valgfrihet slik at den enkelte familie kan innordne seg slik det passer best :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...