Billie Jean Skrevet 26. januar 2008 #1 Skrevet 26. januar 2008 ...å feite opp ungene sine på grunn av drittmat og en inaktiv hverdag.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2008 #2 Skrevet 26. januar 2008 Hva mener du med,på grunn av drittmat?
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2008 #3 Skrevet 26. januar 2008 Hvor har du det fra at at foreldre feiter opp barna sine? Kan hende jeg tolker spørsmålet feil,men dette forstår jeg ingen ting av..
Billie Jean Skrevet 26. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 26. januar 2008 Mat som ungene blir feite av; feks. potetgull, sjokolade, godteri, feite middager o.l (lørdagsgodt i begrensede mengder er selvsagt unntaket som bekrefter regelen)
Billie Jean Skrevet 26. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. januar 2008 Det er ikke et spørsmål, anonym, det er en påstand! Tror få foreldre feiter opp ungene sine bevisst. Men mange setter ungene foran TVen fordi de ikke gidder å ta de med ut. Gir de søt og feit mat bare fordi ungene maser. Sånne folk burde ikke hatt unger.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2008 #6 Skrevet 26. januar 2008 Da burde heller overskriften vært: Jeg synes det er barnemisshandling å gi barn drittmat,så de blir så feite.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2008 #7 Skrevet 26. januar 2008 Jeg er helt enig med HI!! Når man får barn er det foreldrenes ansvar å gi barna en skikkelig oppvekst med sunt kosthold. Å fore ungene med hamburgere og pommesfrites fordi man selv liker det, og synes det er fryktelig lettvint å stikke innom mc donalds el.l er ikke bra!! Med dette mener jeg på hverdagene osv. Og man bør også klare å ta seg selv i nakken og sette både seg selv og barna i aktivitet om dagene, ikke bare TV titting og PC-spill slik altfor mange barn har for vane i dag. Hvorfor skal alt være så himla lett...? Det har aldri vært bare-bare å oppdra barn.
Billie Jean Skrevet 26. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 26. januar 2008 Bra det finnes andre fornuftige kranglejævler der ute:)
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2008 #9 Skrevet 26. januar 2008 Da må jeg bare spørre.Er dere perfekte mødre?Har dere barn forresten? Tror dere at foreldre med overvektige barn tilstadig spiser på Mc Donalds,feit mat og gir barna godis akkurat når de vil? Hos mange barn ligger det til genene,arvelige faktorer,sykdommer etc. Ting bør ikke være som dere sier. Jeg har ikke noe tro på at foreldrene lar barna sine spise så mye dårlig mat og i tillegg mener dere at disse barna sitter rolig hele dagen.Herre Gud at det går ann!Disse barna går vel i barnehage og på skolen som alle andre.Der leker de jo dagen lang. Må ikke komme her å si at tynne barn bare spiser grønnsaker og frukt og i tillegg er super aktive 7 dager i uken. Den blir for drøy for meg.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2008 #10 Skrevet 26. januar 2008 Stakkars Rebell.Klarer ikke å formulere et krangleinnlegg riktig engang. Må være fryktelig pinelig..
Billie Jean Skrevet 26. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 26. januar 2008 Ja, jeg tror overvektige barn stadig vekk spiser feit og søt drittmat. Og ja, jeg tror mange foreldre velger den lettvinte løsningen; usunn mat og flere timer foran TVen hver dag. Det er så mange som skylder på gener/arv o.l. PISSPREIK! Sykdom, ja, den kan jeg være med på. Arv og gener er bare dårlige unnskyldninger!
Billie Jean Skrevet 26. januar 2008 Forfatter #12 Skrevet 26. januar 2008 Rebel skrives med én L. Det skal være mellomrom etter punktum. Pinlig skrives uten e etter n. Og de som skriver anonymt er feige.
mamma`n til nurk Skrevet 26. januar 2008 #13 Skrevet 26. januar 2008 Kan du noe om arv og gener?? I min familie er overvekt arvelig. Dattern til kusina mi er overvektig(ett år gammel) Hun får ikke verken godis eller fet mat, sitter heller ikke foran tv. Mora er påpasselig med å gi sunn mat, og sørger for at jenta får mosjon. Hun går i tillegg i barnehage, og er ganske aktiv. Så før du kommer med slike utsagn bør du kanskje lære litt om emnet, for dette er bare pisspreik fra din side..
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2008 #14 Skrevet 26. januar 2008 Hva spiste mora i svangerskapet? Hva spiser hun mens (hvis) hun ammer?
Ikkelektuell Skrevet 26. januar 2008 #15 Skrevet 26. januar 2008 Hva vil du egentlig frem til, HI, bortsett fra å vise at du ikke er videre velformulert?
mamma`n til nurk Skrevet 26. januar 2008 #16 Skrevet 26. januar 2008 Det samme som hun pleier å spise. Frukt, grønnsaker, kjøtt og poteter etc. Hun er i tillegg turntrener, og får masse mosjon, så det har ingenting med kostholdet/mangel på mosjon å gjøre for henne. Som sagt, arv og gener. Blir for dumt å alltid skylde på kostholdet.
Billie Jean Skrevet 26. januar 2008 Forfatter #17 Skrevet 26. januar 2008 Jeg vil fram til at foreldre som gir ungene feit mat og setter dem foran TVen i stedet for å gi dem sunn mat og masse aktivitetsmuligheter er dårlige foreldre! Og hva vil du fram til Skværskrik Bøgeborg?
Ikkelektuell Skrevet 26. januar 2008 #18 Skrevet 26. januar 2008 Ingen ting, men så har jeg ikke startet noen tråd om ingen ting, heller. Men jeg ser jo at du har dårlig fantasi, så jeg undres ikke spesielt over mangelen på substans i hovedinnlegget. *knegg*
Billie Jean Skrevet 26. januar 2008 Forfatter #20 Skrevet 26. januar 2008 Så du mener ingenting om barns kosthold og aktivitetshverdag? Det må jo være et tema som både har substans, diskusjonsmuligheter og kranglepotensiale? Og til deg som er så velformulert; grammatikken din må du gjøre noe med. Ingenting skrives i ett ord.
Ikkelektuell Skrevet 26. januar 2008 #21 Skrevet 26. januar 2008 Trykkfeil og grammatiske feil er to vidt forskjellige ting, men i nøden spiser fanden fluer. Jeg har meninger om det du nevner som jeg har meninger om det meste, men det er ikke alt jeg er så gira på å diskutere - spesielt ikke når utgangspunktet er så platt og kjedelig som det du kom med her.
Billie Jean Skrevet 26. januar 2008 Forfatter #22 Skrevet 26. januar 2008 Men allikevel, av en eller annen forunderlig grunn, fortsetter du å skrive på dette innlegget?! (Trykkfeil og grammatiske feil er riktignok to forskjellige ting, men når det du ynder å unnskylde som en "trykkfeil" forekommer to ganger i løpet av innlegget ditt, må du vel begynne å kalle det noe annet. Hva foreslår du da?)
Ikkelektuell Skrevet 26. januar 2008 #23 Skrevet 26. januar 2008 Jeg fortsetter å skrive på denne tråden, mener du vel. Vel, vi diskuterer jo ikke akkurat kosthold her nå. I første tilfelle kunne jeg like godt skrevet 'ingen verdens ting'. Det er ingen ting galt med å skrive 'ingen ting', såvidt meg bekjent. I andre tilfelle skulle det stått i ett ord, siden det der er meningen at det skal stå nettopp ordet 'ingenting'.
Billie Jean Skrevet 26. januar 2008 Forfatter #24 Skrevet 26. januar 2008 Det BLE faktisk diskutert kosthold her, til du kom valsende med Bærkorga di og begynte å late som du var mer velformulert enn undertegnede. Tror det er mest måkeskit i korga di. Og ja, nå ble jeg usaklig, så nå skal jeg ta meg et glass vin og humre litt. Det er jo tross alt lørdagskveld;)
Ikkelektuell Skrevet 26. januar 2008 #25 Skrevet 26. januar 2008 Jeg behøver da ikke late som noen ting her. Overskriften og hovedinnlegget er klar nok tale i så måte. Jeg kan garantere deg at du vil oppleve å få større respons på en tråd om rødvin, spesielt hvis du plasserer ordet 'gravid' i samme setning som 'alkohol'. Ikke fra meg, vel å merke, men det er nok ikke så farlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå