hårsår Skrevet 26. januar 2008 #26 Skrevet 26. januar 2008 På kontrollen her hjemme er det 200 ord en skal krysse av for når de er 2 år.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 26. januar 2008 #27 Skrevet 26. januar 2008 vet du hva? jeg kommer til og dø. for jeg sitter med daten på fanget. og det gjør jeg vær kveld. ententen blir jeg steril ellers så kommer jeg til pg dø av all strålingen. er så lei meg. vet ikke hva jeg skal gjøre :-( vil du tenne et lys for meg? og gi meg en trøste klem?
rosa og en blå Skrevet 26. januar 2008 #28 Skrevet 26. januar 2008 herremin hatt for noen spydige damer er her.. ja jenta mi kan å prate mye../ er ikke den eneste 2 åringen som prater nei) - hun kan synge ALLE orda i lille petter edderkopp, bæ bæ lille lam. nesten alle i bjørnen sover. ol. syns å huske attd et stod i et bam blad detta med ord. og eg har husket då feil. - kor somme her inne oppfører seg. ?????
selfangerkjerringa Skrevet 26. januar 2008 #29 Skrevet 26. januar 2008 rosa og en blå: hvor fant du spydige og ekle innlegg her egentlig? Så at twintipp og mortilgunnar tok av litt, men det var jo late-night-ironi, ikke frekke tilsvar...
Gjest Skrevet 26. januar 2008 #30 Skrevet 26. januar 2008 Herregud rosa og blå, har du hørt om humor? Skjerp deg. Og at 1000 er gjennomsnittet for en toåring er bullshit. Tipper at du ikke kan 1000 ord engang;)
rosa og en blå Skrevet 26. januar 2008 #31 Skrevet 26. januar 2008 nei eg er jo tynn og blond. så mitt ordforåd er ikke det beste.. og eg har sa att eg var usikker på om 1000 ord var i snittet for en 2 åring.
Bare jeg er meg :o) Skrevet 26. januar 2008 #32 Skrevet 26. januar 2008 Noen som har stått opp med feil bein her skjønner jeg;o)) Hehe...
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 26. januar 2008 #34 Skrevet 26. januar 2008 Mens vi er inne på språk! Det heter venste og pumpet, ikke vestere og pompet ;-) Og han er 14 hva for noe? Setninger starter for øvrig også med stor bokstav. Fra spøk til ramme alvor. Gutten vår hadde ca 75 ord da han var 13 mnd. Da eksploderte språket og vi sluttet å telle. Noen barn snakker mye, andre lite. Spiller det noen rolle så lenge de gjør seg forstått?
Bella Swan Skrevet 26. januar 2008 #35 Skrevet 26. januar 2008 1000 ord er alldeles ikke gj.snittet for en 2åring. Når barnet er 2 år skal de kunne sette 2ord i sammen. Språk er veldig inviduelt og noen begynner å snakke når de er 1 år andre når de er 3år. Ikke er det noe å stresse med heller, det kommer, når det kommer. Om Rosa og en blå sitt barn har 1000ord (skjønner ikke hvordan dere klarer å telle det) så stemmer sikkert det. Datteren min snakket helt rent og i setninger da hun var 1 1/2år. Sønnen min er 3 år og snakker ikke rent ennå. Alle er forskjellige.
rosa og en blå Skrevet 26. januar 2008 #36 Skrevet 26. januar 2008 har ikke telt nøyaktig.. eg begynte å skrive orda når hun var 16 mnd, for å skrive dem i babyboka hennes, men kom til 250 ord, og då sjønte eg att hun kunne si mye rart. hehe. i b-hagen før eg skulle til foreldre samtale hadde de telt for morro, fordi hun var litt morsom, de hadde kommet til noe 500, med de gav opp, så att hun har ca 1000 ord, ja det vil vi tru siden hun nå kan så mye mye mer. -eg sa at eg tok feil, så den saker er ute av verden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå