Athravil Skrevet 24. januar 2008 #26 Skrevet 24. januar 2008 Vi bruker også Mesoft, veldig praktisk siden vi steller på soverommet og bare har en bolle med rent vann på stellebordet. Siden vi har jente er det viktig å ikke få bæsjerester i mer ømfintlige områder, og det føler jeg vi gjør ved bruk av klut.
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 24. januar 2008 #27 Skrevet 24. januar 2008 vi brukter også parfymefrie våtservietter. mini reagerer ikke på dem, og jeg syns det funker best... så mye styr med vann og kluter syns jeg... han er 3,5 mnd og har aldri hatt utslett...
Marolla Skrevet 24. januar 2008 #28 Skrevet 24. januar 2008 Jeg vasker henne med vann og klut hver morgen og kveld. Ellers så blir det coop sine våtservietter.
♥Spirevipp♥ Skrevet 24. januar 2008 #30 Skrevet 24. januar 2008 Stortest av våtservietter: (TV2 hjelper deg) Våtserviettene du bruker på barnet ditt kan inneholde skadelige stoffer. Sjekk hva du bør styre unna. Grønn Hverdag ønsker å gi småbarnsforeldre god veiledning i jungelen av babyprodukter. De har derfor vurdert 109 babyprodukter med tanke på innhold av miljøbelastende, helsefarlige og allergifremkallende stoffer. Bakgrunnen for testen er at dagens kosmetikkregelverk ikke er godt nok til å gi babyer tilfredsstillende beskyttelse mot skadelige kjemikalier. Grønn Hverdag ønsker derfor å presse produsentene til å produsere mer helse- og miljøvennlige pleieprodukter. På «TV 2 hjelper deg» sine nettsider vil vi presentere alle testene. Første test ut er våtservietter beregnet for babyer. Grønn Hverdag (tidligere Miljøheimevernet) er et nettverk av enkeltpersoner, grupper og organisasjoner som jobber for miljøvennlige løsninger. De tre beste er Coop sine våtservietter! (http://pub.tv2.no/nettavisen/hjelperdeg/tester/klaerogutstyr/barn/article646356.ece) 1.Navn 2.Vurdering 3.Hormonforstyrrende stoffer 4.Miljøbelastende stoffer 5.Allergifremkallende stoffer 6.Pris 7.Totalvurdering Coop Baby Sensitive våtservietter Nei Nei Nei 33,20 kr 6 Coop Soft & Mild Nei Nei Nei 26,90 kr 6 Coop Xtra våtservietter Nei Nei Nei 17,90 kr 6
1+1=2+1+x Skrevet 24. januar 2008 #31 Skrevet 24. januar 2008 Jeg bruker LIBERO TØRRSERVIETTER Fukter dem med vann... helt topp... uten no skadelig + at jeg slipper klutvasken
sund Skrevet 24. januar 2008 #32 Skrevet 24. januar 2008 Jeg har slutta med våtservietter også når jeg er på tur. Tar heller med en klut hjemmefra i pose. Når våtservietter kan fjerne lakken på en bil så er ikke det noe jeg har lyst til å bruke på vesle snuppa mi.
Gjest Skrevet 24. januar 2008 #33 Skrevet 24. januar 2008 Jeg liker ikke våtservietter, men akkurat her må jeg nesten bare få gi et forsvar til dem. Våtservietter fjerner ikke maling, lakk osv fordi de er sterke, men fordi de inneholder olje. Tar du å dypper en klut i olje vil du kunne vaske av maling med dette også, bare prøv...
lisje marthemora Skrevet 25. januar 2008 #34 Skrevet 25. januar 2008 men jeg syns det er litt betenkelig at det er de mest anerkjente merkene som kommer dårligast ut, de som satser på bleier og andre stelleprodukter. Skulle jo tro de hadde såpass respekt for seg selv at de fjernet det som er av giftstoff i produktene sine.
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 25. januar 2008 #35 Skrevet 25. januar 2008 Vi bruker våtservietter til å vaske bort den værste bærsjrompa, så vasker vi over med vann og klut, eller som ei over her sier, libero tørrservietter som vi våter=)
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 25. januar 2008 #36 Skrevet 25. januar 2008 Har bare brukt mesoft og vann=) koster bare 20kr pakken, kjøper 10pk hver gang og har en evighet=) Tar med mesoft når vi er ute, enten med litt vann i en pose eller bare tørre. (er jo vann de fleste steder;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå