Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg steller...Det går vel bra? Tror jeg spurte hs om det da hun var på hjemmebesøk, og tror hun svarte ja, men det ligger liksom litt i ammetåken, så jeg spør igjen...

Vasker jo med vann og olje når jeg bader ham...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker dem så å si aldri fordi jeg ikke vet hva som er i dem. Rent vann og ingenting anna syns jeg er greiest. :)

Skrevet

Her inne spørs det om folk synes det går bra, men jeg vasker nå bare mi med våtservietter(coop) og hun er nå 1år, det har gått bra.

Bruk noen som ikke er perfyme i

Skrevet

Jeg óg. Synes det rengjør bra, og slipper å gni med våt klut og risikere sår hud. Brukte babyolje en liten stund, men da fikk jo ikke huden luft og ble helt sår.

Skrevet

Vi bruker natusan sensitive når vi er ute eller hvis det ikke ligger kluter på badet. Ellers vasker vi med klut og vann:)

Skrevet

Det er frarådet å bruke våtservietter til daglig, faktisk fra produsentene selv også, men det er jo så klart opp til deg hva du velger å gjøre. Husk at de aller fleste våtserviettene er tilsatt parabener, evt parfyme, evt oljer som kan inneholde stron eller nøtteestrakt osv. På sikt kan det være uheldig å bruke våtservitter hver dag, men man vet ikke sikkert enda, derfor må foreldrene selv bruke sin dømmekraft og bestemme. Jeg velger å ikke bruke våtservietter fordi jeg er bekymret for om parabenene kan være så ille at de har en hormonforstyrrende effekt (babyen kan bli steril i verste fall), ellerat de med diverse ekstrakter i seg på sikt vil kunne fåbabyen min til å reagere allergisk mot dem. Så her brukes kun våtservietter en ytterst sjelden gang i blandt på tur, ellers bruker vi vann og klut.

Skrevet

Har brukt det på alle når jeg skulle tørke av bæsj,men ikke på Marthemora,men det er fordi hn ikke tåler dem og blir sår. Så nå er det vann og avogtil litt olje.

Skrevet

Bruker selvfølgelig parfymefritt... synes det virker så stress med kluter, da må vi jo ha hundrevis og vaske de for hver gang. Våtservietter er så enkelt synes jeg...

Skrevet

Vi har ca 70-80 kluter og samler dem i en egen "bøtte",tar ny for hvert stell/bleieskift og da setter vi på en kokvask med disse klutene ca 1 gang u iken (har 3 barn), det er da ikke så ille vel? :-)

Skrevet

Jeg bruker storsett bare våtservietter uten parfyme på lillegutt (5.5 mnd). Så lenge huden ikke reagerer på våtserviettene ser jeg ikke noe problem i å bruke dem hver dag.

Skrevet

...oj sann! Det var nyttig info.

Skrevet

Fra Helsenett.no:

"Våtservietter: Ulike løsemidler, konserveringsmidler og parfymer holder serviettene fuktige. Noen av disse stoffene kan gi allergi. For våtservietter gjelder ellers de samme rådene som for kosmetikk."

http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&task=view&id=5117&Itemid=59

I tillegg har jeg hørt at våtservietter inneholder parabener som kan være skadelig på sikt, men det strides vel de lærde om. Mitt mest overbevisende argument er imidlertid: Prøv det på underlivet selv, det svir faktisk litt!

Jeg bruker bare vann, evt. med litt olje. Bruker klut eller Euroshopper tørrservietter som man fukter i vann. Våtservietter har jeg med i stelleveska på reise, men er veldig sjelden det ikke er tilgang på vann.

Fint navn, forresten :)

Skrevet

Bare husk på at en umiddelbar reaksjon på våtservietter er den "minste" risikoen ved daglig bruk, det er langtidseffekten man bør bekymre seg for, om barnet utvikler allergi med årene, blir steril osv, slik kan man jo ikke vite pr i dag...

Skrevet

Takk :-)

Og takk for svar alle sammen, må kanskje vurdere det på nytt no ja...

Skrevet

Det går vel alltids bra - men ville da brukt upafymerte og uten parabener. Er mye dritt i mange våtservietter....jeg bruker Mesoft kompresser med babyolje, det er mye bedre enn våtiser, syns jeg;o)

Bruker våtiser når jeg er på tur og ikke har tilgang på vann - da bruker jeg helst Coop eller Extra.

Skrevet

Gjør akkurat samme som du, Alva! Bruker bare servietter når vi er ute. Aldri opplevd å måtte gnikke og gnu for å få bort bæsjen med bare vann.

Bortsett fra det første barnebeket da, det var litt værre :)

Skrevet

Vi bruker kun mesoft, og kluter ved morgen/kveldsstell. Det er papir/bomullstørk som jeg bløter i vann og vasker med. Kanongreie, fikk sansen for de på småbarnsavdelingen på sykehuset.Koster ca 25 kr. for 100 tørk, kjøpt på apoteket.

Skrevet

Så de ER å få kjøpt??? De fra sykehuset? De var sååå fine, og jeg ble så skuffet da jeg kjøpte 2 pakker med Libero sine servietter... Når de får vann på, er de som sandpapir, og det gjorde vondt i hjertet å ha de borti den lille, myke stumpen til lillegutt. Så her har det gått i Pampers sine parfymefrie våtservietter... Men nå skal jeg inn og sjekke om sønnen min blir steril!!! ;-)

Skrevet

Mesoft krompresser er også kjempemyke og gode til en liten stump - koster 25,- for en pk med 100(?) i på Apoteket.

Skrevet

Skal rett på apoteket i morgen... Og på Coop... :-) Sjekket linken fra undersøkelsen om våtserviettene, og de jeg bruker kommer jo laaaangt ned på listen!!! :-(

Nå ble jeg skikkelig skikkelig skikkelig lei meg!!! Og så lurer jeg på hvorfor de selger sånne produkter, når det er fare for bivirkninger som er såpass alvorlige! Hormonforstyrrende!!! HALLO!!! Burde saksøkt dem! :-(

Skrevet

Som HI ser av innleggene her så er det en smakssak, men jeg kan da komme med hva jeg gjør også :o)

Her brukes kun mesoft og små gasskluter.

Begge deler er myke og fungerer veldig bra.

Gassklutene blir som nye etter en kokvask.

Skrevet

en sjelden gang når i e ute.

vil ikkje utsette ungen min for noe sånt.'

typen min bruke de for å vaske vekk olje søl på henda å sånn.da sier det hvor sterke de er(å det var med pampers sensitive)

Skrevet

de er faktisk veldig effektive å vaske bort tusj av bord og hender.

Skrevet

jepp det å,å det si hvor sterke de er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...