Gå til innhold

Til gulda *fødeklar*


*spirrevipp*

Anbefalte innlegg

Har lest mye her inne om kjerringråd men tror vel ikke det hjelper på alle nei. De sier jo rask gange men tror nok det er bedre å gå sakte en å sitte hjemme i sofan ;-) Jeg hører til sofa`n jeg da

 

Ja jeg gikk 6 dager over sist, da kom det av seg selv, får jo håpe det ikke blir noe mer nå da ;-)

Ellers så skal jeg til legen på torsdag, han sa at vi da skal snakke om evt når vi skal starte igangsetning.

Vet ikke om jeg tør spørre om stripping, da røsker dem litt der inne det gjør vist veldig vondt. Men skal muligens fremkalle rier/ modning.

Er jo verdt det men litt redd det skal gjøre vondt he he

Men hvis det hjelper så gjør jeg nok det, men bare hvis legen sier vi kan gjøre det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal jeg gjøre, vet du! Skal dele alle de riene jeg kan ;o) Du får gjøre det samme..

 

Får prøve en rolig tur, bare så tiltak! Og så vet jeg at bekkenet blir vondere etterpå uansett tempo, men blir så sliten i hodet av å være inne hele dagen. men kanskje det hjelper..

 

Det beste er nok at alt går naturlig, og må si at striping ikke frister. Frister ikke at noen skal inn og røske! Men er en lei, så er en lei.. Får se hva jordmor sier på onsdag. Å nei, glemmer jo stadig at jeg har født innen onsdag! ;o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På onsdag ligger vi på føden med en liten en på brystet og bare koser oss he he

 

Får dere eget rom hos dere?

Det får vi heldigvis i fredrikstad.

 

Skulle ønske jeg klarte å gå tur jeg, er jo så nydlig vær ute,

men skal gå masse når den lille har kommet,trille vogn he he

 

Gleder meg en familie på 4 ute på tur..

 

Du må kose deg på tur da

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg hjemme, og middagen fortært.. Blodtrykket lå på det samme som sist, og siden hodepinen har gitt seg så var det ikke noe å bekymre seg for, heldigvis. :o)

 

Her risikerer man å få dobbeltrom. Finnes faktisk et firemannsrom også, men det er bare når det er veldig fult at det må fylles. Men håper på enerom, eller aller helst familierom så mannen min også kan bo på sykehuset! Så deilig å vite at du få bo alene! Ser for meg at å bo på rom med noen hvor babyene gråter på skift kan bli ekstra slitesomt.. :o)

 

Er du så drålig i bekkenet at du bare må sitte/ligge stort sett? Huff, så ille! Hvor lenge har du hatt det slik?

 

Jeg har gått litt i dag, men ikke langt, og fryktelig sent. Tror kanskej det var turen fra i går som sitter i, for i dag var det fryktelig vondt. Skiller litt på meg, men er jo best når jeg holder meg i ro. Er bare litt rastløs, så synes det er vanskelig å akseptere hvor lite en tåler..

 

Du sitter forresten ikke med fulle rier nå da, eller..? ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det gikk bra da, skulle du være obs på hodepine?

 

Det er litt kjipt med dobbeltrom, eller firemannsrom da,tenk deg etter fødselen og du er litt sliten og mødre som roper og skarvler og babyer som skriker og dem har masse besøk he he

Nei da spørr om familierom, du får det sikkert ellers så får vi håpe du er på dobbeltrom og alene der ;)

 

Jeg er mye bedre i bekkene nå en det jeg var, men hvis jeg begyner å gå mer så får jeg vondt igjen.

Begynte i august så det er jo en stund.

 

Du er så flink du, trenger jo ikke være så langt eller så fort.

Det viktigste er jo at du beveger deg.

Ja du merker nok turen i går ja (2 dager siden) ;)

Rastløs er jeg også men så lite jeg får gjort med det, vi reiser jo ut noen turer med bilen da, så jeg kommer meg litt ut he he

 

Fortsatt ikke rier her nei

Hadde litt vondt i magen og ryggen i går men bedre i dag så vi må vel vente litt til ;(

 

Klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hodepine kan være et tegn på svangerskapsforgiftning, ja, iallefall hvis det er litt over tid, mer enn en dag liksom. Jeg fikk nok hodepine fordi jeg sov veldig lite noen netter, klarte ikke slappe av fordi jeg ville ha babyen.. Mye hodepine? Får nevne det på kontroll på torsdag, eller hvis det er veldig ille så kanksje ringe legen, eler noe? Var hodepinen som gjorde min lege obs på at det kunne være noe, men heldigvis så var det jo ikke det. Er jo så mye som slår inn! Fikk jeg vondt oppe i magen, så burde jeg forresten ringe, sa hun, for da var det enda et tegn..

 

Ja, dobbeltrom høres stress ut, 4mannsrom høres FORFERDELIG ut!!! He he. Hvis fødsel og amming går sånn tålig bra, så flyttes man automatisk på familierom her. De har flyttet familierommene til en annen etasje, så får ikke samme oppfølging der, så derfor må en være i stand til å klare seg en del selv. Så krysser fingrene for en grei fødsel uten komplikasjoner, og at ammingen sitter tålig greit kjapt :o) Tror ikke at det er rett etter fødselen en har mest lyst til å være sosial med fremmede, men kommer jo til å føle et visst press når jeg deler rom med noen! Koselig å bli kjent med folk, men akkurat da ser jeg for meg at det skal være familien, den nye babyen i fokus :o)

 

Velidg bra at du er mye bedre i bekken! Jeg har bare blitt gadvis verre hele tiden, men så har jeg nok ikke være flink nok til å holde meg i ro heller. I natt var det grusomt, klarte nesten ikke snu meg i senga. Men akkurat nå er det bedre igjen, så går opp og ned. Skal bli så deilig etter fødselen å bli normal igjen!!! Hadde du bekkenløsning med nummer en også?

 

I går skulle vi ha en "effektiv" kosestund for å få far på tingene. Er jo så vondt for bekken (sikkert derfor natta var vond), men alt skal prøves. Og jeg som knapt har kjent kynnere fikk skikkelig vondt! Satt i ryggen, og så ble magen vond, og verre og verre, før det slapp. Den ble steinhard, og det kom med mellomom (tok ikke tiden, så om de var jevne vet jeg ikke). Måtte konsentrere meg om å puste, og slet med å prate på toppen. "Jippi!!", tenkte jeg, men så ble det skjeldnere og skjeldnere og gikk over. Blæh.. Men så vonde tak har jeg ikke hatt, og fikk plutselig litt tro på hyggestund-taktikken likevel! ;o) Men ikke kjent noe i natt, og ikke nå heller, så var noen falske, vonde greier, det der.. :o|

 

Nei, i dag får være dagen! He he. Litt spennende med deg, hvordan det blir i forhold til sist. Litt innstilt på at det skjer i dag eller? Krysser fingrene!!!

 

Oi, ble fryktelig langt, det her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff får håpe ingen av oss får svangerskapsforgiftning.

Men nå må vi vel håpe et vi er over den største risken, kan jo ikke være mange dager igjen nå he he

 

Da blir du vel kanskje flyttet over på familierom etter første dag.

Er jo veldig greit å ha med mannen er jo like nytt får han og man trenger den hjelp/støtten man kan få. Litt koselig også da blir liksom litt nyforelsket igjen.

Hvor lenge er det normalt at dere er på sykehuset da?

Her er det 3 dager hvis ikke noe spes skjer, men man kan reise nesten når man vil.

 

Bekkenløsning er noe dritt, hadde litt siste tiden med jentungen, men det var ikke så ille som det har vært denne gangen.Får bare håpe det slepper rett etter fødselen, har hørt at noen kan gå som i mange månder eller kanskje aldri bli bra igjen.

Slitsom når man nesten ikke kommer rundt i senga,

og ligger våken,og det gjør vondt på den siden så må man snu seg igjen så går det 5-10 min så snu seg igjen.. nei uff

Men godt du er bedre igjen nå da, så klart man merker at man har gjort noe da.

 

Så da blir det kosestund i dag også he he.

Gikk det greit eller var det bare får å gjøre det?

Har ikke gjort det selv på en stund jeg da magen er liksom litt iveien og lysten har ikke vært der.

 

Det hørtes jo ut som rier det der.

Så kom igjen rop på mannen din og sett igang ta 2-3 runder i dag

he he, jeg kan vente jeg he he.

Har jo også hørt at orgasme kan starte rier he he

nei nå ble det mye rart fikk nesten lyst til å ringe gubben he he nok om det.

 

Det ser ikke ut som det skal skje noe, men er jo litt spent.

Men det går nok 1 uke til her har ihvertfall på følesen det.

Men du starter i kveld/natt tror jeg.

 

;-) Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, får unngår svangerskapsforgiftning! Men tror det tar litt tid før det blir alvorlig, så har nok fått bebisene våre før det rekker å bli noe, ja! Ikke at jeg vet, he he..

 

Her er det også tre dager som er normalt å bli på sykehuset. Ja, hadde vært topp å ha rom hvor mannen kunne bli med -vi må begge lære alt mulig om stell og skift og andre ting! Føler oss like grønne, begge to, he he..

 

Din kjære blir vel hjemme med datteren deres? Eller skal dere ha noe barnevakt, og så blir han på sykehuset? Tipper hun kommer til å bli en stolt storesøster!!! :o)

 

Veldig slitsomt med bekkenløsning! De aller aller fleste blir jo gode nesten med èn gang, så satser på det. Trente hos fysio sammen med bl.a. ei som slet skikkelig med alt på slutten, hadde utrolig vondt hele tiden! traff henne etterpå, og hun hadde kjent litt i ei uke etter fødselen, men så var alt bra. Godt å høre :o) Så satser på at vi begge blir helt fine! Du har jo vært flink til å ta hensyn også, så går nok veldig bra. :o)

 

Får vel bli en kosestund i dag også, men så vondt etterpå i bekken at det får gi full uttelling i dag! He he. Orker ikke en dag til, hi hi.. Er ikke for nytelsen nå, nei, men for effekten, hi hi. Ikke så lett med diger mage og vondt overalt, he he. Men hadde ikke trodd jeg skulle merke noe, så at ting satte så i gang overrasket meg skikkelig! så nå er jeg inspirert, vet du.. Bare synd det gav seg relativt kjapt, så får se om det bare har en midlertidig effekt..

 

Har følelsen av å gå en uke til her også. Så da får vi bare klage masse til hverandre når frustrasjonen, håpløsheten, likegyldigheten, og alle de andre følelsene kommer ;o)

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja vi skal slippe svangerskapsforgiftning nå he he.

 

Er jo sånn man vet jo ikke helt hva man går til selv om de fleste av oss har skiftet på babyer før, litt med hvordan man løfter dem, steller dem mater dem og kler på dem osv.

 

Gubben skal være med hele tiden,så mamma og pappa skal ha jenta vår de gleder seg.

Jenta vår har skjønt at hun skal bli storesøster,til og med lært å si det,tror nok det blir stas men hun kan nok kanskje bli litt sjalu, hun er jo vant til å få all oppmerksomheten selv, så det kan jo bli litt spennede.

Hun var så rar i dag når gubben og hun reiste til barnehagen

hun sa " glad i deg, ser deg i morra"

Kanskje hun vet at noe skal skje he he.

 

Ja,får jo håpe vi slipper å ha plagene etter fødslen, vet ikke hva jeg skal gjøre hvis jeg må gå med bekkenløsning en stund etter fødslen. men vi får krysse fingrene.

 

Dere får kose dere med kosestunden å håpe det setter full fart, men tenk på at det kan være lenge til neste gang he he

Blir vel ikke så kos nei, prøvde dere den rikshospitalets sexoppskrift? er hvist efektiv ;o)

 

Tror nok ikke det går så lang tid med deg som sagt så tror jeg du begyner i kveld/natt ;-)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste baby jeg skiftet på var lillebroren min, og han er 19 år nå, så trenger litt oppfriskning, he he. men det rare er jo hvor små de er! Får sjokk hver gang jeg ser en nyfødt, de vokser jo så fort så glemmer helt hvor små de er. men er jo godt det, da, siden en skal føde dem ;o)

 

Så utrolig deilig at typen din skal være hos dere! Er jo noe med at de også skal få bli kjent med babyen helt fra begynnelsen, og godt å være to til å avlaste.

 

Tenk om datteren din har rett! Tenk om det skjer noe! Hadde vært morro!!!

 

Ja, spennende med sjalusi. Skjønner jo at det ikke kan være så lett å takle at det kommer en til som krever så masse tid og oppmerksomhet! men kan jo gå kjempefint også! må jo være en utfordring å få henne til å føle seg inkludert i alt. Blir nok bare glyere og gøyere..

 

Tør nesten ikke si det, men vi prøvde den oppskriften! Ha ha ha!!! Mannen min leste den, og sa:" kom igjen! Beina på skuldrene mine!". Ja, ble bare vittig.. Prøver å huske at det blir lenge til neste gang, men likevel så er jo hovedtanken å få ut denne ungen, hi hi. Og ting er jo vonde for tiden.. Men var jo faktisk effektivt altså! Fikk jo skikkelige tak etterpå i et par timer. Men følte meg skikkelig teit!!! He he.

 

Håper du har rett med at det begynner i kveld/natt! Håper, håper, håper!!! Og håper dattera di også hadde noe på følelsen som ikke dere kjenner selv :o) Så til helga så får vi rapportere til hverandre hvordan fødslene gikk!!! ;o)

 

i dag fikk jeg lyst til å bake noe. kanksje greit å ha litt i frysen hvis en får besøk eterpå? Aner jo ikke om noen gidder å komme, men bør ikke spise opp alt selv hvis jeg baker i dag, he he..

 

Lykke til med riene!!! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det jo en stund siden he he.

Får 1år siden fikk bror min en datter hun var jo så liten men husker ikke at jenta vår var så liten hehe og da var det bare et år siden jeg hadde født.

 

Han fikk fri 14 dager fra jobben med betalt og har lyst til å være der så da er det kjempefint

 

Får jo håpe at noe skjer,men som sakt ikke noe tegn her nå ;(

Må jo bare være der like mye får henne som får bebien,

har sakt til gubben at han må passe litt ekstra på henne da,

Er kanskje ikke så lett får henne når jeg ammer osv.

 

Så fint da.

Jeg har fortsatt ikke turt å prøve, blir nok ikke noe på meg på en stund nei får vente til 6 uker etter fødslen he he

 

Ja jeg tror det at du begynner i kveld/natt så vi får håpe ja,

hadde vært gøy om det stemte som hun sa,men litt skremmene hvis det er sant da.

 

Fødsels rapport i helgen hadde vært topp.

 

Bake kake det hadde vært noe, bakte selv boller om søndagen, boller uten sukker, gikk det også.

 

Foresten hva driver du med uten om når du er gravid da?

 

Takk får det, får håpe du også får mange vonde rier i dag ;-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nå litt slim med litt lyse rødt blod i.

Trodde det var slimproppen men den har jo gått for en stund siden

Vet du hva det er?

Håper håper det er starten nå he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen min får ikke betalt fri, desverre, men tror han skal prøve å ta fri likevel. men er veldig hektisk for ham, så mulig han må på jobb noen dager innimellom. Dyrt å bare ta fri to uker også, men er nok verdt det. Synes det er utrolig bra når jobben gir fedrene betalt fri! Er jo en så viktig tid i livet -supert når det legges til rette for at de får ta del i dagene med ungen!

 

Babyen er jo avhengig av masse hjelp, så klart det kommer til å ta tid. Godt dere er to, slik at den ene kan konsentrere seg ekstra om hun som er der fra før, ja. Er nok ganske vanlig at de merker "konkuransen", men på samme tid så må jo alle unger lære å dele oppmerksonheten på et tidspunkt. De må bare ikke blande det med at de ikke er like elsket lenger.. Men går nok kjempefint, blir jo en overgang for alle!

 

Er nok utfordring med ny baby uansett hvor dreven en er! Skulle vært litt fasiter, he he. Synes det blir en utfordring å være konsekvent når han blir så gammel at han begynner å prøve seg. Ser sikkert på en med de der bedende øynene, og så må en være streng! Hjelp.. He he. Men må jo bare prøve seg frem. Blir morro, da! Gleder meg!!!

 

Hvis vi begge får fødsel i dag så skal du se du og datteren din har fått samme gaven ;o) Ikke noe som tyder på at noe skal skje her, men kan jo visstnok skje fort. Føles bare så umulig når det har drøyd så lenge. De to siste i gata vår som fødte måtte begge bli satt i gang 14 dager over tiden, så har bare sag at det er noe med området, he he..

 

Hvordan smakte bollene? Hadde du i noe søtningsmiddel i stedet? Er jo lurt for alle med alt sukkeret som kan unngås.. Har forresten droppet baketanken, orker ikke, he he. Men tenkte at det hadde vært lurt å ha noe på frysen til evt besøk -ikke sikkert jeg har så mye overskudd og tid med èn gang vi har fått bayen.

 

Utenom å være gravid så jobber jeg på Rimi. Har studert kommunikasjon i tre år, og vil vel prøve meg på en sekretærjobb, eller noe. Er et par digre firmaer rett ved oss som ansetter som gale nå, så håper å få noe der når permisjonen er over. Rimi har egentlig vært deltidsjobb ved siden av studier, men siden jeg ikke fikk noen jobb med èn gang så endte jeg opp dit videre. Er hel greit, men ikke så veldig utfordrende når en har vært der så lenge. Så glad for en pause :o)

 

Du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi! Så spennende!!! Vet ikke hva det er når det ikke er lsimproppen, men ville jo tro det må være et tegn på at noe er nær! krysser fingrene!!! Tok frem boka vi fikk fra legen for å se om jeg kunne finne noe om det. Skal si hvis det er noe hell, men foreløpig så har jeg ikke settt at det har stått noe annet enn at det er slimproppen som ser sånn ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt kjedelig at han ikke får betalt da, men han har jo 3 dager som er betalt så + kanskje 2-3 dager uten om så blir det jo kos det også.

Jobben til gubben er ganske ok på den biten.

 

Hadde nok ikke vært lett og vært alene mor nå nei he he.

Jenta vår er jo mest knyttet til gubben, han har jo stillt opp for henne hele tiden,spesielt nå når jeg ikke har fungert helt, så her er det pappa for det mesta.

Tror nok hun takler det bra vi har jo forberedt henne godt.

 

Fasit hadde vært topp bare å slå opp i boka he he

Tro meg det går fort til de er i den alderen, ser på jentungen prøver seg på alt he he men hun er jo så søt så ikke lett å være streng men må man så må man

 

Kanskje det er noe i gata ja noe som klarer å holde igjen, tror nok ikke det, kommer nå snart he he.

 

Bollene ble gode dem men brukte sånn sukker for diabetikere men turte nesten ikke å ha i noe alikevel.

Lysten kan fort bli borte ja, men den kan fort komme tilbake;-)

Tror nok mye av tiden går til babyn, når den er født men husk det kan jo hende den sover en del også.

 

Jeg var uten arbeid nå når jeg ble gravid men håper å få ny jobb etter perm.

Jobben jeg hadde når jeg fikk jenta vår ble lagt ned rett før jeg skulle begyne etter perm sist så davar det litt deilig å være hjemme men søkte på mange jobber men problemet er at alle jobbene her som jeg kunne tenke meg har liksom flere hundre søkere hver gang.

Er garantert jobb hvis jeg pendler til oslo men da må jeg bruke min 3 timer i reise tid noe som jeg ikke har lyst til når man har små barn.

Rimi er jo helt greit det da.

Kanskje ikke så vanskelig å få sekretær jobb heller?

Hva gjør du når perm er ferdig jobber du da kun formiddag eller tar du kveldstid også?

 

Har foresten fått litt blod slim nå så vet ikke helt hva det er.

Slimproppen gikk jo får flere uker siden.

får håpe noe begyner å skje he he

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje den har dannet seg på nytt?

Hørte noe om det også, er jo helt grønn jeg he he

Selv om jeg har født før,hadde ikke noe slim propp som gikk sist som jeg kan huske.

Men håper på at det er starten ihverfall he he

 

Kanskje gullungen får rett ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har de krav på tre dager med betaling? For han har fått beskjed om en: betalt for å hente meg på sykehuset, såkaldt hentedag. ironisk, skal liksom komme meg til sykehuset selv og gå gjennom fødsel, være der i tre dager alene -men når jeg må hentes så kan han komme. he he. men tre dager hadde hjulpet, det også! De prøver å få gjennom to uker med lønn, men ike lyktes enda. Håpet det ville gå før fødselen, men men.. utrolig bra med de stedene der de gjør det!!!

 

Ja, må være veldig godt å være to! Glad vi er to på èn unge, så da blir det jo enda bedre når en får nummer to. Blir liksom en skikkelig familie da! Høres veldig koselig ut :o) Orker ikke bli gravid igjen med èn gang, men vil absolutt ha flere selv når den tid kommer!

 

ååå, kan tenke meg det må være vanskelig å tå i mot datteren din innimellom! Svigerinnen min sier om jentene sine at det er "hjertet hennes på to bein". Er så fint sagt, og helt sikkert slik en kommer til å føle det (du kjenner nok til det allerede)! Hvordan motstå??? he he. Men så er det jo til deres eget beste også at de lærer litt grenser og slik. Blir en fin tid, altså!

 

Hva er det du jobbet med? Har du en utdannelse? Jeg føler ikke det nesten var noe vits med den utdannelsen jeg tok. var så press på den typer jobber jeg kunne tenke meg også, 80-90 søkere og snt. Og så ville de helst ha med erfaring, og det har en jo ikke med èn gang.. Stress å søke på jobber, synes jeg!!!

 

Rimi er helt greit, men ikke noe mer. Er vel en del ting som har gjort at jeg har fått det litt opp i halsen. har vært helt sykemeldt en stund pga bekkenet også, og ikke savnet jobben en plass -det sier vel sitt :o)

 

Skjønner godt du ikke vil dra til Oslo! Jobb og karriere er virkelig ikke alt.. Er en tid for alt :o)

 

Aner ikke hva som skjer når permen er ferdig. Synes det er utrolig vanskelig også i forhold til barnehageplass, og sånt. Føles helt fjernt å snart måtte søke! tror kanskje ikke jeg vil tilbake til jobb uansett, men hvis det blir sånn, og jeg bare får kvelder, så er jo barnehageplass bortkastet! men så får jeg kanskje en jobb hvor jeg må jobbe fullt på dagtid, og da trenger vi jo absolutt plassen.. Så tar vi sjansen på å betale fra august for noe vi kanskje ikke kommer til å bruke..? Synes det er vanskelig..

 

Hva gjør du? Skal du søke på masse jobber mot slutter av permisjonstiden, ller vil du ha mer tid med babyen?

 

Prøvde å lese litt i boken vi fikk fra legen (vet ikke om du så det over) om det stod noe, men kunne ikke finne noe. Men hadde vært kjempespennende hvis det er et tegn på at noe skjer! Tenker jo at blod betyr noe, jeg da, men aner egentlig ikke.. Krysser fingrene for at riene kommer i løpet av ettermiddagen!!! :o)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg har misforstått men har alltid hørt at man har 3 dager vedr fødsel som er betalt.

Får jo håpe dere får de 14 dagene,ellers så kan man jo ta litt ferie,han har jo også 6 uker pappaperm som han kan bruke til ferien.

 

Da har man sin egen familie når man er 3 eller 4

det er bare kjempe kos det.

Er jo ingen stress med nr 2 jeg syns det ble passe på oss med 2 år mellom, noen syns det er mye noen vil ha dem så tette som mulig, men når det er 2 år så klarer denseg litt selv også.

 

Er ikke altid like lett men man må jo som sakt sette grenser, vi prøver liksom å ikke kjefte eller bli sint bare snakke rolig og fornuftig,ikke alltid like lett når hun ikke hører etter.

Hvis du en sjelden gang har kjeftet litt så får jeg så dårlig samvitighet etterpå.

 

Jeg er utdannet edb økonom, men har jobbet med shipping transport, håper nå å få en reinskapsmedarbeider jobb eller en eller annen form for kontor jobb i nærheten.

Ikke så lett får mange som bor her jobber i oslo og når det blir en ledig jobb her så søker alle på den.

Det er ihverfall ikke gøy når du har søkt på en del å ikke få svar engang.

 

Jeg jobber bare får å få penger jeg he he

Så egentlig er det ikke så viktig hva man driver med.

Skjønner deg at du er litt lei da du kan jo prøve å søke mens du er i perm, kanskje du er heldig å får drømme jobben;-)

 

Hvis jeg ikke får jobb etter perm nå så må jeg nok pendle til oslo, ihverfall til jeg får noe nærmere her.

 

Det er så tåplig at man må betale fra august selv om man ikke skal ha plassen før kanskje i januar februar.

Hadde jo vært greit å kunne få være hjemme også men blir liksom ikke så mye penger etterhvert, går jo får en stund da,

 

Det er nok bare slimproppen, jeg som var sikker på at den var godt men mulig jeg tok feil he he men håper jo da,

skal si ifra jeg vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får se hvordan det blir med permisjon. Han har jo krav på 14 dager, men så har han noen jobber som han føler han kanskje bør gjøre, men vil se det an :o)

 

Kommer også til å få dårlig samvittighet hvis jeg kjefter, men kommer nok til å skje.. Høres veldig bra ut å heller prøve å snakke fornuftig -de lærer nok mye mer av det enn kjeft! Men neppe lett når en blir skikelig sint.. Men først så må vi klare å skifte bleier og bade ham ;o)

 

Kan bli så motløs av å søke på jobb! Tar mye tid også! Kjipt når det er så kamp om plassene.. Har som sagt et håp om at det er en åpning for meg her. Et par selskaper som vokser så at de tar nesten hvem som helst, så håper det holder seg et år til :o)

 

Skal søke mot slutte av permen, ja. Jobber også for pengenes skyld. :o) Tror aldri jeg kommer til å jobbe for å "realisere meg selv", eller noe. Er ikke karriere-typen, men jobber for å ha en greit fritid med familie og venner. Men som sagt så lei den jobben jeg har at det går litt uteover humøret, så da er det på tide med noe nytt! :o)

 

Hørtes ut sm om du burde ha kvalifikasjonene til en bra jobb! Det må virkelig være trangt når du ikke har fått noe, ja.. Får håpe du slipper å til Oslo!

 

Synes det er så tidlig å sende ungen i barnehagen når han er knapt et år, kanskje yngre! Men er de pengene, ja.. Skikkelig vanskelig å vite hva en skal gjøre. Mye penger ut av vinduet hvis en betaler for plass fra august, ja!

 

De sier jo hvis slimproppen går og det er blod i den, så er fødselen nærme, har jeg hørt. Så da er det jo ikke så galt!!! :o) Da skjer det iallefall noe!

 

Lykke til!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig, endelig!!! Du hadde rett, i natt skjer det noe! ikke kjent noe i hele kveld tross kosestund, så var såååå skuffet! Men for ikke lenge siden så fikk jeg plutselig skikkelig vondt i magen helt plutselig! ikke lenge, bare ganske intenst. Reiste meg opp, og plutselig kjente jeg noe begynte å renne. Bare litt, så løp ut på do. Kome mer. så nå kommer det litt forstervann (antageligvis) i små bolker. Ringte føden, og skal dit i morgen i stedet for på kontroll hos jordmor med mindre det kommer litt rier. Er helt i hundre! Hvordan skal jeg få sove nå..? har så lyst til å vekke mannen min, men stakkars, han måfå sove det han kan. Ikke vits i å vekke ham før vi evt må dra..

 

Får jeg rier, så skal jeg jammen sende over til deg alle jeg kan -men mindre du er i full gang allerede.. ;o) Håper virkelig at det skjer hos deg også nå!!! er så godt å være o samme båt som andre, så får dårlig samvittighet hvis jeg forlater deg.. :o| Så hopp over i båten min!!! ;o)

 

Rier kom, kom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riene kom, riene gikk.. Var knallvondt, men skjønner ikke hvor de ble av! Må prøve å sove litt, men ikke så lett.. Skuffet over at de forsvant, for ble tettere og tettere, så trodde virkelig det var i ferd med å skje! Men lekker stadig en del forstervann, så noe er jo på gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en oppdatering.. Våknet rett over fem av en vond rie etter ca 10 min søvn. Siden da har det vært mange vonde rier, men ikke regelmessig enda. Fy søren, så vondt det er! Gruer meg skikkelig nå, men samtidig godt noe skjer. Mannen min gikk på jobb et par timer for å få tiden til å gå, så venter på ham nå, og så skal vi på kontroll. Spent på om det virkelig er noe, eller om vi blir sendt hjem...

 

Jepp, nå hopper jeg i dusjen, tenker jeg. Må foreta meg noe..

 

Håper som sagt at det er noe på gang hos deg også!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...