Gå til innhold

Til gulda *fødeklar*


*spirrevipp*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei hei!

 

Ja, da var vi på overtid, gitt! Var hos legen i dag. Har hatt hodepine noen dager, blodtrykket hadde steget (men var ikke ordentlig høyt enda), og det var litt utslag i urinen, så hun vil måle blodtrykket mandag igjen i tilfellet svangerskapsforgiftning. Men jeg måtte ikke bekymre meg, sa hun, for var antageligvis ikke noe. Ellers var alt bra.

 

Fødsel virker fortsatt helt fjernt! hadde svake mensenmurringer i flere timer i går, og siden jeg knapt har kjent noe så håpet jeg veldig på at det skulle ta seg opp. Ble verre på kvelden, men ikke verre enn at jeg sovnet fra alt, og i dag er det ingenting. Vanskelig å se for seg at føldselen setter i gang med det første, altså, men må bare ta en dag av gangen -klarer ikke tanken på 2-3 uker til.. :o) Men har jo skjønt at en kan være heldig å føde kjapt uten forvarsler også, så krysser fingrene ;o)

 

Du da? Hvordan er formen? Kjenner du noe? Sliter det på tålmodigheten, eller går det bra?

 

Må forresten si at jeg var så veldig lite lysten på å gå på overtid at de siste dagene var skikkelig kjipe, men nå som det bikket over så ble jeg helt rolig! Skal se at det bare varer til i kveld, he he.. Men nå har jeg liksom kommet dit jeg ikke ville likevel, kan ikke gjøre noe fra eller til..

 

Håper det snart blir fart på sakene for oss i kveld! Lykke til ialefall! Håper alt går greit :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ;-)

Jeg begynte å lure i dag, kunne ikke se at du var her så jeg tenkte jo mitt vet du he he, du sa jo at du skulle til legen i dag da ;-)

Jeg har også vært hos legen i dag, heldigvis så sto det bra til med meg og den lille, men var også litt bekymret for sist så hadde jeg høyt blodtrykk og protein i urinen, så jeg måtte tilbake dagen etter, får å ta en ny prøve. Hadde blitt lagt inn hvis den ikke hadde vært bra, men heldigvis så var den bra. I dag var alt fint.

 

Det er litt rart det tenk om det går 14 dager til, hadde liksom ventet at jeg hadde født lenge før.

 

Men er jo litt digg også har jo lille knøttet for meg selv he he

 

Jeg tror nok ikke det er lenge igjen på deg, får du hadde jo litt mensenmurringer i går, så tipper at det tar seg litt opp igjen i kveld

;-)

Så innen 2-3 dager så har du født he he

 

Nå skal jeg gå å lage noe mat til gubben kommer hjem fra jobben.

Så snakket han om at vi skulle prøve å finne på noe i kveld

Lurer på hva det blir med denne kroppen he he

 

Si ifra hvis noe skjer da...

 

Klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en av oss burde jo snart føde iallefall! He he.

 

Var hos legen på morgenen, og så ringte ei venninne om jeg ikke kunne komme innom. Sitter stort sett her i sofaen, så var utrolig deilig å være opptatt i dag! de fleste er jo opptatt på dagtid..

 

Så godt at ting var bra hos legen! Godt å slippe å inn på sykehuset før en må! Kan jo ende opp med å bli satt i gang hvis en får svangerskapsforgiftning, men de sier at fødselen ofte blir tøffere når en blir satt i gang, så godt du slapp det. Får håpe vi slipper å gå såpass på overtid også, slik at det kommer naturlig før.. Men hvis en kommer så langt så blåser en nok av det, da, he he.

 

Når blir neste kontroll da? Er de mer påpasselige siden du hadde høyt blodtrykk en gang?

 

Var også innstilt på å føde før! Må ikke tenke på hvor lang tid det kan ta, alså! Spurte legen, og fikk inntrykk av at i verste fall så får jeg ungen innen tre uker -veldig lenge til! Ikke sikkert de setter en i gang etter 14 dager her, men de har bare en kontroll. Så kan gå enda lenger, hjelp!!!

 

Ikke kjent noe mer til mensenmurringene, så det var bare falske forhåpninger.. Har irriterende lite smerter i mage/rygg-regionen! ;o) Du da? Kjenner du noe?

 

Fant dere på noe kos i kveld? Er uansett bare så godt når gubben kommer hjem fra jobb, deilig å være to :o) Min skal spille fotball i kveld, så jeg blir vel her inne.. ;o)

 

Skal si fra med èn gang noe skjer!!! Du også! Dette blir noen spennende dager! (Men føler ikke så mye spenning, så innstilt på at det blir lenge til nå..). Men blir velidg gøy når ting begynner å skje!!!

 

Kos deg!

 

Klem

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, så nå at jeg på 3.tri-debatten svarte deg at jeg hadde svart på 3.tri. Mente jo selvfølgelig på januar-debatten.. joda, ble jo logisk ;o)

 

Nå har jeg hatt et par sterke mensensmerter med opphold mellom, temmelig vonde. Men de varte ganske lenge av ganga, og nå har det vært en mye lenger pause igjen, så tenker kanskje at det bare er noe jeg har spist eller noe. Så irriterende at det ikke blir noe mer! Ikke ofte en sitter å ønsker at smerten skal komme tilbake, he he. Men virker helt daut igjen nå.. Begynte å håpe, må innrømme det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen.

Her er det fortsatt ikke noen endring,var litt urolig i natt sov veldig dårlig (har sovet bra de siste nettene før dette)

Var også litt usikker på morgenen i dag, tisset så lenge, har jo som oftest vært lite, men urinen var gul, så det var nok ikke noe fostervann dette heller.

 

Får jo håpe vi slipper å bli satt igang må jo håpe på en naturlig fødsel.

Noen dager til så he he

Ble foresten spådd her inne at jeg skulle føde 27/1,

det er jo til søndagen, ikke lenge til ;-)

Kunne hvert gøy det.

 

Åssen går det med deg i dag da?

Du hadde jo litt mensenmurringer, har du de ennå?

 

Jeg går fortsatt bare til legen en gang pr uke, selv om jeg hadde litt høyere blodtrykk nest sist, det var jo ganske bra nå så.

 

Legen sa vi skulle snakke om igangsetting på neste kontroll.

 

Ellers så var vi ute og besøkte noen venner i går kveld, det var godt å komme seg litt ut da, tiden går litt fortere da.

Men er litt lei får så mange tlf og meldinger om åssen går det har du født osv.

Men er jo kanskje like ille selv da, masser jo på alle andre jeg også he he he.

 

klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen!

 

Sov godt i natt, desverre, he he. Håpet virkelig noe var på gang i går, begynte å blir temmelig vondt! Har før vært plaget med sterke mensensmerter, og det jeg kjente i går var veldig i nærheten av å være så vondt. Men når det slapp taket siste gang, kjente jeg litt murring etterhvert, og så ikke noe. Så utrolig kjedelig å ha sååå vondt uten at det er noe! Bortkastet smerte, på en måte, he he. Vil bare ha efektiv smerte nå! ;o)

 

Hvordan var din første fødsel? Gikk du over tiden? Du vet jo litt hva du går til; tenker du mye på den?

 

Folk maser litt her også. Har nok vært veldig nysgjerrig på andre selv, jeg også, hi hi. Men er litt kjedelig å aldri kunne komme med de gode nyhetene! Folk venter og venter. Lillebroren min løper mange ganger til dagen og sjekker mobilen, stakkars. Begynner å føle presset her!!! ;o)

 

27. er jo ikke så lenge til! Så rekker dere å kose dere lit samme i helga, og så setter det i gang! Hørtes ikke dumt ut.. ;o)

 

rastløs og utålmodig, eller går det bra?

 

Håper dagen bringer etterlengtet smerte -hvis du ikke vil vente til søndagen.. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd smertene ble borte igjen da ;-) (kommer igjen i kveld.)

 

Når jeg gikk gravid sist så hadde jeg ikke noen plager i det heletatt

Merket heller ingen ting før på morgenen ca kl 1000

Hadde da noen tak i magen som kom og gikk, ca kl 1130 ringte jeg føden de sa jeg kunne komme ned hvis jeg var usikker eller vente til riene ble tettere. Vi ventet vel ca en halv time så tenkte vi at det var bedre å kjøre en tur for mye enn en for lite.

Så vi gjorde oss klare og reiste 1230 tiden

veene kom tetere ca 5 min imellom på veien

Ca kl 1400 var vi framme da ble det målt ctg og åpning hadde 4cm

men alt gikk så fort kl 1820 så var jenta vår ute

Gikk foresten 6 dager over termin da

 

Men siden alt har vært annledes denne gang, så det blir sikkert ikke likt denne gangen da.

 

Går jo som sakt å venter, men skal si jeg har blitt litt roligere nå etter termin, vet jo at det er max 14dager igjen.

Har vel heller kanskje begynt å grue meg litt ;-)

 

Siden jeg ble spåd så får vi tro på denne da he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også så mye roligere etter termin, er liksom ikke noe å gjøre fra aller til likevel nå annet enn å vente..

 

Så sist skjønte du med èn gang at det var rier? Har prøvd å spørre folk hvordan de opplevde riene, men alle har forskjellige versjoner. Blir spennende å se hvor fort jeg skjønner at noe er i gang! He he. Så på en måte håper jeg bare vannet går, så jeg er helt sikker på at det skjer noe. Men kan bestemme det like lite som alt annet! :o) Ikke så lett å vite hva som er den "rette" smerten..

 

Blir jo spennende for deg også, selv om du har født før, hvordan det blir nå. Er så rart å gå og vente på noe så sort og ukjent, er bare noe diffust foran der som jeg ikke kan se for meg.

 

Matlysten er ikke på topp for tiden, men får få i meg litt frokost..

 

Mannen min sa i går kveld at "innen mandagen er over, så har du født". Vet ikke om det var en sterk følselse han plutselig fikk (han pleier ikke være den typen), eller om det var ønsketenkning. Men siden du skal føde søndag, så tenker jeg at jeg ikke vil være noe dårigere, så satser på at han hadde et klart øyeblikk, eller noe, he he... ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sier vi søndag på oss begge he he

Da trenger vi ikke vente så lenge he he

 

Var jo ikke helt sikker før de begynte regelmessig med 5 min mellom hver.

Hvis vannet går så er jo så og si igang,er jo greit det he he

som de sier er jo ingen fødsler like, men får bare håpe det ikke går for fort har ihvertfall lyst til å føde på sykehuset ;-)

 

Mat ja nei ehh.. har ikke hat så veldig mat lyst jeg heller nei,egentlig ikke så mye på lenge.

Spiser jo da, men ikke mer enn nødvendig,har sluttet å drikke brus og spiser mer frukt.

Nå har jeg jo noen kg får mye fra før og fosteret får det det trenger.

 

Men nå er det snart helg, så skal vi kose oss alle sammen.

;-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag er en avtale, he he :o)

 

Vil også føde på sykehuset! hører jo om de som ikke tror det er så nærme, og så vidt rekker inn. Så derfor spent på om jeg skjønner det når det setter i gang.. Men skal nok gå greit. Vet om ei som ikke rakk det for ikke lenge siden, men hun er også den eneste jeg vet om. hadde vært litt av en opplevelse, he he. Hadde ikke vært mye høy i hatten!

 

Jeg er ikke så flink til å spise frukt for tiden desverre. Ikke noe som frister! spiser jo noe, da, men langt i fra de magiske fem om dagen.. Og så drikker jeg for mye brus.. :o| Var skikkelig sund en lang periode, spiste skikkelig grovt brød, en del frukt, drakk mye vann.. Men så kastet jeg opp etter å ha spist grovbrødet, og blir kvalm med tanken på grovt brød etter det. Håper det går over snart -blir lei av loff! Men ekkelt når en forbinder noe med å spy.. Så den sunde linja glapp, ja! Men har også ekstra å ta av, og babyen vokser fint, så den får nok det den skal.

 

Helg er så deilig!!! selv om jeg går her hjemme hele tiden, så gleder jeg meg like mye til helga som om jeg hadde jobbet.

 

Nå fikk jeg litt vodnt igjen, men ikke mye. Kan likegjerne være luft i magen.. :o| Blir gal av å kjenne etter -kan bli surret av mindre, he he..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha

De sier det ofte går raskere med andregangs fødene,men om det så skulle være at jeg må føde på veien så må jeg jo det har jo ikke så mange valg da ;-) Gubben har tilogmed skrevet ut noe fra nettet om hva han skal gjøre om det så skjer he he.(god han)

 

Jeg har egentlig blitt flinkere med kostholdet og frukt de siste 4 mnd skal jo si det.

til og begynne med så var jeg ikke så flink nei da gikk det i loff og sjokade + is og brus he he, tenk deg is og potetgull med masse sjokolade saus he he

Men jeg måtte passe meg pga svangerskapsdiabetes det er vel bare derfor jeg har klart å holde meg unna, spørrs åssen det blir etter fødsel da?

 

Det er jo liksom noe spes med helg, de fleste har jo fri, det går ofte litt mer på tv og vi har tid til hverandre.

 

Tror nok du føder snart jeg nå da sikkert før meg ;-)

kom smerte kom he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så søt fyren din er som har skjekket opp hva han skal gjøre hvis en ikke rekker sykehuset! Er jo en viss trygghet i det også. Utrolig deilig når de tar slik initiativ selv! får forhåpentligvis ikke bruk for det, men godt å ha noe slik tilgjengelig i tilfellet :o)

 

Så flink du har vært med kostholdet! Jeg tenker at her må det virkelig skjerpings til når en får unge -må prøve å lære ham å spise frukt og grovt brød. Håper bare jeg snart får lysten tilbake på grovbrød selv! Men alt det der med kostholdet er lettere sagt enn gjort, synes jeg, he he. Føler seg jo så mye bedre selv ogå når en spiser greit og regelmessig. Det burde være inspirasjon nok, men... :o)

 

Elsker fredagskvelder! Skjeldent vi er ute og treffer folk da, mannen er sliten etter en uke på jobb og ønsker bare å slappe av. Er jo masse å se på TV, god mat, og bare kose seg med at hele helgen ligger foran. Når lørdagen kommer går det så fort før det er mandag igjen! Men på fredagskvelden ligger alt det gode foran :o)

 

Hadde vært sååå flott hvis fødselen snart satte i gang, men er egentlig så innstilt på å vente minst enda ei uke nå. Føler ikke det skal skje med det første, nei.. Selvfølgelig håper en jo når en plutselig får vondt, men så har det jo bare gått over, så håper mindre og mindre for hver gang jeg kjenner noe nå. Så stresser ikke noe med det akkurat nå.

 

Men smerten er jo velkommen :o) Hadde ikke sett for meg å sitte her på overtid, nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja han er god, er jo glad jeg har han da.

 

Spørrs jo åssen det går etter fødsel da hvis jeg får lov til og spise søt igjen he he.

Men som sakt så hadde jeg ikke så mange valg nå, kunne jo fortsette som før men da ville jeg nok få diabetes etter svangerskapet, det tror jeg ikke hadde hvert så kult da, bedre å være flink nå.

 

Ja mannen min er også sliten da

tenker på at han er jo så flink med datteren vår leverer og henter i b.hagen tar seg av henne når han er hjemme,jeg får ikke gjort får mye nå. Så han er kjempe snill.

Som oftes så er vi også hjemme på fredagskvelden vi og.

Lørdagene drar vi ofte ut litt handler litt og koser oss besøker mamma og pappa og svigers da.

 

Ja er jo ingen vits å håpe for mye men må håpe litt da.

Vi er jo tros alt gravide he he da blir vi jo litt rare he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror godt humør er et tegn!!! he he. Vi får ta med oss alt vi kan! ;o)

 

Mye bedre å være flink nå enn å få diabetes etter svangeskapet, ja! Men synes jo fortsatt du er flink, da.. Da blir du jo vant til å spise en del frukt og sånt også, og det er jo bra! Det er egentlig godt, bare en kommer på det. Men så nå at en kurv druer koster 39,- her, og det er mye!!! Vet jo aldri om de er gode.. Så kunne godt vært litt billigere med sunde ting..

 

Nå er jeg rastløs, blir jo litt stillesittende dager. Godt å komme ut av stua litt, men blir nok her. Den kreativiteten.. ;o)

 

skjer forresten fortsatt ikke noe her, men det var vel ikke noe sjokk.. ;o) ha en flott kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen har ikke skjedd så mye her ennå, bortset fra at vi trodde noe var i gang i går.

Har også hatt vondt i ryggen, og litt stikking i magen, så kan jo være et tegn på at det ikke er så lenge igjen ;-)

Ellers så har jeg klart meg uten pc`n i hele helgen (flink he he).

har det skjedd noe hos deg da?

 

Det er noe dritt alt sundt er veldig dyrt, det henger jo ikke på greip

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå trodde jeg virkelig at du hadde født! :o) Var jo kjipt at du også fortsatt går og venter, og at det ikke begynte i går da. Var liksom i går som var dagen..

 

Har vært deilig med hleg, kjedelig å sitte her alene igjen og vente. I dag har frustrasjonen virkelig tatt meg! Klarer ikke slapp av i kroppen, klarer ikke koble ut hodet, vil bare føde. Føler meg helt desperat!!! frustrerende at jeg ikke kan gjøre noe til eller fra! vet at det uansett ikke er mer enn 1,5 uke igjen, eller noe, men føler ikke jeg orker å vente 1,5 time en gang! He he. får håpe det går over i løpet av dagen..

 

Skal innom legen i dag og sjekke blodtrykket. Ikke hatt hodepine i helga, så tviler på at det er noen svangerskapsforgiftning på gang -heldigvis. kanksje jeg får overtale henne til å dra ungen ut..? He he.

 

Håper du er mer tålmodig enn meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig noe skjer snart jeg også.

 

Det har vært deilig med helg kost oss masse.

 

Godt det ikke er så lenge igjen ja men det føles jo ut som en evighet he he

Jeg har faktisk følt meg bedre i bekkenet i helgen så alt har liksom gått litt bedre

 

Får håpe blodtrykket dit er bedre i dag, Ja det er nok ikke noe svanger skapsforgiftning da nei.

Du får spørre om du kan bli strippet, så det kan setter fart på sakene he he

De sier det er litt vondt men er vel kanskje vært det ;-)

 

Tipper det er over på oss om et par dager he he må jo håpe;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke time hos legen i dag, skal bare sjekke blodtrykket mellom de andre pasientene, så blir ikke noe stripping i dag. men skal til jordmor på onsdag, så får kanskje trygle henne om å gjøre alt hun kan..? Aner ikke hva som er vanlig, men synes tiden trekker veldig ut nå!

 

Ja, et par dager til holder lenge! Vi nekter å gå med enn ei uke over! :o)

 

Kjenner veldig etter noe som kan ligne på rier ller vannavgang, men finner ikke noe om jeg legger all min godvilje til en gang! hi hi.

 

Så godt du hadde ei flott helg! Deilig at bekkenet var bedre! Hjelper når en kan bevege seg litt friere..

 

Vi gikk en times tur i går i ganske ok tempo, så jeg kjente det veeeldig i bekkenet etterpå! men gjorde mitt for å få fødselen i gang, for å si det sånn! he he. men var strålende vær, og kjempegodt å gå tur, så var egentlig verdt smertene etterpå :o)

 

Nå våknet lillegutt i magen litt. han er veldig daff stort sett, men det har han vært hele tiden. Stakkars, må være trangt nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok da må du be jordmor gjøre det he he alt som kan hjelpe er gull verdt.

 

Så flink du er da som går tur, ta en tur i dag også hvis du orker, tror det er ganske lurt.

Har du prøvd senge kos med gubben da, det skal hjelpe he he

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt så lyst selv i det siste men kanskje jeg må prøve ;-)

 

Er nok ganske trangt der inne nå ja, har blitt litt mindre bevegelser her også

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forsøkt uten hell, he he. Og prøvd sterk mat, grøt med mye kanel+ kanelboller, gå turer.. Husker ikke hva mer, he he. Ikke noe hjelper!!! Har vel ikke så tro på sånn som f.eks kanel, da -ikke noe logisk for meg at det skal hjelpe. Men nå er det prøvd! he he. Men skal ta en prat med jordmor. Og skal ut en tur i dag også, tenker jeg, ja. Må prøve en til dagen. Men som regel går jeg veldig sent for å ikke få for vondt. Er vel litt tempo som skal hjelpe..?

 

Du var seks dager over sist, var det ikke sånn? Satser på at det blir dagen din i morgen da! (eller i dag..). kom det av seg selv da? Skal du på kontroll snart hvor du vil be om stripping? Ikke skjønt helt hva de gjør, jeg, men merker vel det fort nok hvis hun vil gjøre det :o) Huff, er verdt det hvis det funker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...