Gå til innhold

hva med amminga? midt oppi all permisjonsdiskusjonen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

MEr unormalt som i mye reising (ei her som var flyvertinne.. borte 4-5 dgaer i slengen), hva om man kjører transport, buss, e.l.?

Eller rett og slett jobber 1 time unna hjemmet? Da hjelper det lite med en time ammefri...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mammo&mallo: Jeg har aldri fått pumping til å være like effektivt som barnets tømming. Det er tidkrevende, og for meg også smertefullt. Minstejenta mi var 9mnd før hun tok flaske. Ikke alle kan reise hjem i lunsjen og amme. På turnus er man ofte færre på jobb i de ukurante vaktene, dermed også vanskeligere å reise fra jobben midt i vakta.

Skrevet

ja da kan det vera vanskelig med pumping. Tømminga er ikkje like god ved pumping nei, eg lot alltid mallo tømme brystet etter pumping, når eg samla til frysen. Då eg ikkje amma på ei veke (på grunn av stressmelk) så gjekk produksjonen ned, men den fikk v fort opp igjen.

Ammepauser har vi fått til på kveldsvakter ved sjukeheimane eg og ei anna har jobba på. Men klart alle steder er ikkje like

men funka det ikkje for deg og noen andre så er det jo bra med valgfri deling av permisjonen da, noe eg er for

Skrevet

Det er fremdeles en grunn til at mor føder barna og at mor har melka.

Heldigvis er vi blitt mer moderne og pappan er mer inn i bildet. Flott.

Gutten min har aldri fått flaske. Det er jeg faktisk litt stolt av!!!

Skrevet

Ammer enda

Skrevet

Hva med oss studenter som feks jeg, måtte vente 1 år uansett før jeg kunne fortsette utdanningen min.......og hva med kvinner som ikke har jobb..`? Hvorfor skal da mennene tvinges i permisjon.

Nei, de styrer nå nok her i landet. Litt må vi få velge selv.

Det skulle vert 1 helt år (dvs 52 uker) med 100% lønn, og så kunne man delt det slik man selv ønsket.

Skrevet

DET er et godt poeng det! Leser debatter og innlegg, både her og på tv/i aviser: og det ser ut til at vi har ett år permisjon her i landet gitt! Ett helt år, tolv kalendermåneder, er mamma hjemme med ungen.

- og ingen sier noe om at dette i praksis er 10mnd, siden langt fra alle har råd til å justere ned inntekten med 20% et helt år framover i tid. Eller at det faktisk bare er drøye 9mnd, siden tre uker av permisjonen MÅ tas ut før fødsel. Eller at det allerede er seks uker som er forbeholdt far, og at disse ikke kan føres over til mor om han ikke tar dem ut (untatt i svært sjeldne tilfeller). "ETT ÅR PERMISJON" er derfor ikke virkeligheten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...