Linn,Skrållan&LilleSøster Skrevet 23. januar 2008 #1 Skrevet 23. januar 2008 Ja eller nei. jeg håper og tror dem tar til fornuft og at svaret blir NEI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 23. januar 2008 #2 Skrevet 23. januar 2008 Nei.... Håper ikke det ihvertfall!!!!!! Da blir jeg suuuur!!!
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 23. januar 2008 #3 Skrevet 23. januar 2008 det er et idiotisk forslag så jeg håper det ikke går gjennom! Folk kan klare å tenke selv og fordele permisjonen mellom seg slik det passer best for de enkelte.
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 23. januar 2008 #5 Skrevet 23. januar 2008 Hvorfor er det så idiotisk? Synes det er et knall forslag, jeg!
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 23. januar 2008 #6 Skrevet 23. januar 2008 Politikerene må jo tro vi foreldre er helt idioter som ikke klare å bestemme noe selv!!! Ja, til valgfriheten!!!
Linn,Skrållan&LilleSøster Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 23. januar 2008 Klarer man ikke fordele permen mellom seg uten at staten må bestemme det?? Vi går i rent tap om pappan MÅ ta ut 3mnd prem.han tjener det dobbelte av hva han ville ha fått i perm penger. Derfor er det idiotisk.
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 23. januar 2008 #9 Skrevet 23. januar 2008 Hvorfor er det et knall forslag da? det er mange som ikke har mulighet til å ta ut 3mnd pappaperm. Dessuten så kan den permisjonene man har i dag fint deles mellom mor og far for de det passer for. Enig i at far gjerne kan ta mer permisjon men ikke at det skal være "tvang".... Har faktisk tro på at de enkelte klarer å finne en løsning som passer best for dem selv.
Gjest Skrevet 23. januar 2008 #10 Skrevet 23. januar 2008 Skulle tru politikerane meinte at valgfrihet = frihet fra valg....
prekæs Skrevet 23. januar 2008 #11 Skrevet 23. januar 2008 Har ikke satt meg inn i forslaget skikkelig. Synes likevel det virker som et greit forslag. Hvorfor ikke, liksom? Fint på den måten at kvinner i fødealder ikke blir satt til side for en mann i som har kone i fødealder f.eks. Da tenker jeg i jobbsammenheng. Og amme kan man vel uansett, hvis det skulle være et argument. Gjorde jeg, selv om jeg begynte i mer eller mindre full jobb etter 3 mnd med midterste. Med pappa i perm.
prekæs Skrevet 23. januar 2008 #12 Skrevet 23. januar 2008 En ting til. tror at de fleste menn ville tatt lenger perm om de fikk lov av kona.
Gjest Skrevet 23. januar 2008 #16 Skrevet 23. januar 2008 Håper da det, men da skal selvsagt fars permisjonspenger være regnet ut etter hans lønn.
Carnivale Skrevet 23. januar 2008 #17 Skrevet 23. januar 2008 Jeg håper det går gjennom! Kjempebra forslag syns jeg. Hurra for pappaer som vil og kan være sammen med ungene sine.
Carnivale Skrevet 23. januar 2008 #18 Skrevet 23. januar 2008 Merrily; det blir de i dag også (opp til x antall G dog..samme som for mødre)
Gjest Skrevet 23. januar 2008 #19 Skrevet 23. januar 2008 Nei. Uansett så virker det litt mot en annen "fanesak", nemlig amming.
OsloMor Skrevet 23. januar 2008 #21 Skrevet 23. januar 2008 Dersom vi skal være så likestilte så kan vel far få egen permisjon! Hvorfor skal jeg gi avkall på 3 mnd av min MORS-permisjon? OG en annen ting, det ville vært lurt å begynne med at far kan ta permisjon basert på sin egen yrkesaktivitet ikke basert på at kvinnen er yrkesaktiv i forkant. Jeg stemmer rødt og kaller meg feminist, men dette støtter jeg IKKE.
Odine! Skrevet 23. januar 2008 #22 Skrevet 23. januar 2008 Signerer Prekæs her. Jeg vet om menn som gladelig ville tatt 3 mnd, men hvor kona er uvillig til å "gi" ham det. Jeg er enig i at de tilfellene der det virkelig er umulig for mannen å ta permisjon - er student, eller annet, bør permisjonen kunne gis til dama. (Men er det ikke slik i dag også?) Og kanskje litt mindre påkrevd perm når man har 10 mnd perm? Apropos "passer ikke for jobben hans å ta permisjon så lenge": Mannen til en kollega av meg jobber i en privat bedrift og var en av de første til å ta 3 mnd. Han er en av sjefene. Etter at han tok så stor permisjon, er det flere som har gjort det samme som ham i denne bedriften. Kanskje er det ikke så vanskelig som man tror? Og jo flere som tar ut lenger perm, jo mer vanlig og akseptert blir det.
snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 23. januar 2008 #24 Skrevet 23. januar 2008 JA til forlenget pappaperm, og til fars opptjente rett til penger! Selv om jeg tjener mest og har en arbeidsgiver som betaler hele lønna mi. Far er kommunalt ansatt, og får vel 6G. Vi taper litt penger men vi vinner masse: Barn som får være like mye med pappaen som med mammaen. Pappa som får være like mye med sine barn som meg. Pappa som tar ansvar, lærer hverdagsrutinen, får forståelse av familielivet sett fra "kjøkkenbenken" og erfarer viktige deler av barnas liv. Et slag for all likestilling mellom kjønnene, ikke bare i denne, men i neste generasjon. Sett fra et feministisk ståsted er dette helt etter min smak.
~sjiraff~ Skrevet 23. januar 2008 #25 Skrevet 23. januar 2008 Jeg håper de tar til fornuften og først øker taket for utbetaling av permisjonspenger. Men 6 G så er det mange familier som kan få det trangt økonomisk med tanke på 3 mnd til far (eller mor for den saksskyld). Også må de gjøre noe med de som har egne selskaper, rettigheten til permisjonspenger der må gjøres gunstigere. Hvis de endrer på dette tror jeg faktisk at familier automatisk vil velge at far er mer hjemme. Men synes uansett ikke at de skal tvinge igjennom en tredeling før det økonomiske aspektet blir mer rettferdig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå