Gå til innhold

Er den noen kranglere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Entonces he aguantado mas que tu, llevo ya siete años y medio. En que ciudad?

Jeg er i Norge nå, por lo tanto bruker jeg æøå flittig, men jaggø fant jeg ñ og? Hvor hvor? Alt gr og den ved siden av Å som har ~¨ og ^

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ah, gracias! (Sabes donde se encuentra el otro ! ?) Has hecho mis ensayos y tareas obligatorios un poco mas facil..

Viví en la zona de los Frp durante los años 80. Alfaz del PI. Por culpa de mis padres.

En 2000 fue a pasar un tiempo en Altea, que es un pueblo algo mas gracioso que Alfaz. Y me quedé dos años..

Skrevet

Opp ned spørsmålstegn og utropstegn? Hvis det er dem du mener så er de på mitt spanske tastatur på samme knappen som vanlig ? og !, bare at man må trykke på den man bruker for å få stor bokstav. Her ser jeg dem ikke.

Te gustó vivir en España? Volverías? Me parece a mí que de aquí a cinco años (viktig å få med ñ der ja..) nos mudaremos a otro país.

Skrevet

Arrête! Je ne comprends rien!! ;-)

Skrevet

Voila! Ne pas toucher en 3 heures har jeg sagt mange ganger. Ja nå kan du lure på hva jeg driver med!

Skrevet

Jeg bor her, men jeg er ikke herfra...heldigvis ;-)

Skrevet

Heldigvis? Heldigvis?? Hva i all verden mener du med det??

Baloba, vivir en España tiene sus puntos positivos y negativos. Como cualquier otro país.

Megustaria vivir un tiempo en Galicia, si me voy hacia el sur otro vez.

Y vosotros, donde quiereís ir?

Jepp, utrops- og spørsmålsteg.

Skrevet

Baloba, Balooa, Baluba, samma pokker er det vel... ;-)

Skrevet

hvis du leser hovedinnlegget så spør hun hvem som bor i Bergen...jeg bor altså her.

Skrevet

du....jeg hører bare skarr skarr skarr...bla bla bla bla altså ;-)

(kalte du meg jævla østlending på spansk nå???)

:-)

Skrevet

Ja, men det var inni meg, så du er enten enda mer på bølgelengde med bregensere enn først antatt eller rett og slett tankeleser.

GRRRrrrrrrRRRRRrrrrrrRRRRRRrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Skrevet

Jeg er faktisk på bølgelengde med noen.... for tankelesing driver jeg ikke med.

Jeg har forresten en treåring som er bergenser, hun maser som et lokomotiv og skarrer på kav bærgensk, så tro det eller ei, men jeg liker dere faktisk :-)

Og den knurringa....får du ikke veldig vondt i halsen når du skarrer og knurrer?? hmmmmm

Skrevet

Ikke så plagsomt mye som krøllene jeg får på tunga når jeg ruller like mange r'er..

;-)

Skrevet

Snakker du spansk med skarre-r og? Det har jeg hørt, litt av en opplevelse.

Pues.. pues pues pues, llevamos toda nuestra vida española en Málaga (tanto en la misma ciudad como en la costa, y también, como ahora, en el campo), compramos una finca hace algo mas de un año y la verdad que estamos muy contentos ahí, con la tranquilidad que tiene el campo. Ahora, mi pareja tampoco es español y tenemos un mundo entero por delante para descubrir, lo único que tenemos muy claro es que no vamos a vivir en otra parte de España, que pa' eso nos quedamos en Málaga, ni tampoco vamos a vivir en Inglaterra.

Es verdad lo que dices, cada sitio tiene lo suyo, lo que más me da coraje España es la mentalidad ta cerrada que tiene tanta gente, sobre todo en Andalucía, hay muchos incultos sin capacidad de entender que cada persona es diferente. También hay mucho racismo, "puto guiri" y la mierda esa que me pone de los nervios, e ignoriancia. Ahora, llevo siete años y medio así que algo bueno hay, por supuesto.

Hablas bien, la verdad, teniendo en cuenta que llevas unos cuantos años fuera del país.

Skrevet

Pusetøsa: Ja, 3 mil utenfor teller. Jeg bor enda lenger unna sentrum...

Sånn 5 mil tenker jeg!!

Skrevet

ja, jeg er. Jeg er fra Vestfold, vil nok ikke spesifisere det mer enn det, men nå har jeg bodd her i regnet i 5 år. Enn du da? hvor er hjem?

Skrevet

Og en ting til mens jeg er i gang. Hvorfor ble dette plutselig en tråd full av spansk?? Hehe:)

Skrevet

Den har jeg aldri hørt før. Ja, tror faktisk jeg har sett ei fra "djeveløya" her når du sier det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...