Gå til innhold

Neffi. I ditt forrige liv...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sorry at jeg ler, men den var faktisk ganske stygg :) Unødvendig stygg! :D

Skrevet

Helt sikkert kama...dersom jeg hadde trodd på noe slikt da..; )

Skrevet

Det ville jo i såfall forklart en del. ;-)

Skrevet

Kan jo av og til virke som at erfaringen stammer ifra noe slikt ja, et bittert abortert foster, som av alt i hele verden skulle sett dagens lys...

Skrevet

Den var ikke stygg når man tenker på hvem den var rettet til... helt på sin plass!!!

Skrevet

Er dere så negativ til Neffi fordi hun er i mot abort eller fordi hun sier det en del fortjener å høre? Hun skriver en del jeg aldri ville ha skrevet, men tenker det gjør jeg så absolutt...

Skrevet

Det er fordi hun svarer så jævlig til folk som er i en vanskelig situasjon. Jeg hadde aldri tatt abort selv, men å være så grotesk som hun er ...

Skrevet

Jeg er stort sett negativ til alle fanatikere.

Har store problemer med å ta folk som ikke er i stand til å se situasjoner i forhold til kontekst seriøst.

Neffi, som mener at dersom en mor med fire små barn blir gravid, og det er fare for hennes liv å bære frem femte barnet, like vel bør bære frem det ufødte barnet, har slik jeg ser det store problemer med vurderingene sine.

Men det er en kjent sak her inne at menneskeliv mister verdi etter hvert som det blir eldre. Sånn sett er hun på linje med mange andre, hun mener bare det at det ufødte liv er det mest verneverdige.

..på tampen kan jeg si at jeg er veldig glad for utvikling og fremskritt som har gjort det mulig at kvinner får bestemme selv over egen kropp.

Ikke alltid jeg er enig i hvorfor abort er en prioritert løsning, men jeg respekterer individets rett til å bestemme over egen kropp.

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener. Men jeg synes folk må få litt vett til å beskytte seg mot graviditet. Denne 4 barnsmammaen skulle ha sørget for ikke å bli gravid, hvis det kom til å sette livet hennes i fare. Og hvis man ser på aborttallene tviler jeg sterk på at det er slik i de fleste tilfellene.

Skrevet

Tja, nå er det mange omstendigheter rundt div graviditeter som hverken du eller jeg vet så mye om.

Forholdsvis også omstendighetene folk lever i, hva for oppdragelse og bakgrunn de har osv.

Hva om graviditeten er et resultat av et overgrep? En voldtekt? At man fikk beskjed av legen om at man hadde under 5% sjangse for å bli gravid? Og det _er_ mulig å bli gravid til tross for prevensjon.

Fremfor å dømme folk som vurderer abort nedenom og hjem er jeg tilhenger av å informere om alternativer.

Og så syns jeg ikke alltid at folk skulle hatt barn, så i noen tilfeller så er det kanskje like greit at det ikke blir noe av.

Det finnes nok levende, fødte unger og mennesker generelt som trenger oppfølging. Bruker heller engasjementet mitt der..

Skrevet

Det forundrer meg til stadighet at dere som er så "for" abort kommer med slike uttalelser som "det er mange grunner til abort" "overgrep,voldtekt, liten sjanse for at barnet vil overleve osv"....JA, i NOEN av disse aborttilfellene er det slik, MEN det utføres 15.000 aborter i Norge hvert år...jeg tror faktisk ikke at alle disse kvinnene er blitt voldtatte, fare for livet osv...90% av disse kvinnene har slurvet med prevensjon, o.l. og har unnskyldninger som at det passer så dårlig med barn nå, pga. økonomi , livssituasjon osv...dette er greunner jeg synes er HORRIBLE for å ta abort...

Please...ikke kom med mer svada om ditt og datt...flesteparten av de som tar abort gjør det for å kvitte seg med konsekvensene av overaktive hormoner...

Skrevet

jeg ser egentlig ikke hvorfor det skal være så utrolig god grunn for og ta abort. holder det ikke lenge med at man ikke ønsker et barn?

Skrevet

Men i helevte da!!!! Hvis man absolutt IKKE vil ha barn så for pokker pass på å bruk prevensjon riktig da!!!!!!!!!!

hvor vanskelig kan det være???? Og ikke kom å si "man kan bli gravid med prevensjon å da" ja, man kan det, men det er ganske SJELDENT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Og da mener jeg...har du usikker sex...så for pokker ikke ta livet av ungen fordi du er så jævla kåt da!!!

Skrevet

av 100 kvinner som bruker kondom igjenom et helt år så blir 3-10 stykker gravide...

er ikke alle som vil eller kan dytte i seg hormoner. og disse pervansjonsmidlene er heller ikke 100% sikre.

og jeg ser ikke helt hvorfor vi har retten til og si at folk ikke burde få ta abort når dem ikke bruker prevansjon heller. det er jo tråss alt dems kropp og dems valg

Skrevet

Det å bli gravid med prevensjon kan ikke være så forbanna skjeldent, jeg har selv blitt gravid 4 ganger MED prevensjon.

2 ganger på P-piller, Marvelon og Diane, tatt til punkt og prikke.

2 siste gangene med P-sprøyte, tatt langt innenfor 3 mnds grensen.

Så neffi, oppfordrer deg til å skjerpe deg litt, du er rett og slett ufyselig.

Skrevet

Sorry anonym...men det der tror jeg rett og slett ikke på...

Du har nok regnet feil når det gjelder p-pillene og p-sprøytene...kan sikkert ha skjedd en gang hos deg, men 4 ganger???

Nei..sorry...

Skrevet

Den siste setningen din viser bare hvor kald og kynisk du er...

og hvor lett du tar på det å abortere bort et barn...jeg blir rett og slett redd på dine vegne...hvor lite innsikkt og kunnskap du sitter inne med...

Hvis man KUN bruker kondom som prevensjon og IKKE vil bli gravid, bør de faktisk bruke et annet prevensjon i tillegg, eks. sæddrepende krem.. o.l. passe på og ikke ha sex i den fruktbare periode osv...

Jeg mener bare at dersom man IKKE vil ha barn, så går det faktisk an å legge seg litt i selen for å unngå dette for enhver pris..

Men det er jo det at det gidder ikke alle fordi det er så eneklet å ta abort i Norge....synd med sant...

Skrevet

Beklager, det er faktisk tilfelle, 4 ganger er fakta. Og tro meg, jeg har ikke blitt gravid fordi vi har ønsket oss barn akkurat da, men vi har tatt alle barna vel i mot med åpne armer.

Skrevet

det som går litt dårlig med den teorien din er jo at når det ikke var lov så gikk jo fortvilede kvinner til drastiske metoder for og kvitte seg med uønskede barn. som til og med satt dems eget liv i fare...

Skrevet

Utrolig bra gjort anonym!!! det er slike holdninger samfunnet bør skape mer av!!! Jeg mener at alt går bare man prøver hardt nok !!! Er så altfor lett å gi opp og velge enkleste utvei...

Stå på anonym : )

Skrevet

nå skal selvsakt anonym få gjøre som hun vil og hun har helt sikkert tatt de riktige avgjørelsene for seg og sine.

men hvorfor er skal man prøve så hardt neffi? om det er liv vi skal værne rundt så dreper et menneske ganske mange liv så lenge hun/han spiser kjøtt og det er det jo høy sansynlighet at barnet kommer til. så om man skal la vær og ta abort med tanke på og værne liv så er det jo en ganske dårlig idee, med tanke på at det er ganske overflod av mennesker på denne planeten. og de som er her burde få et bedre liv før vi skaffer oss nye

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...