Gå til innhold

NÅ begynner mini og slite med pusten!

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Skrev et inlegg i går om at han hadde feber, og "bronkitthoste".

I dag har han hosta enda mer, ingen feber, er blid og fornøyd som alltid, men nå ligger han og peser skikkelig i senga :( måtte ta han opp istad fordi han ikke klarte og hoste opp detta her (sånn som jeg gjør når jeg får samme greiene)

Skal ringe legen i morra, men gjør de noe med det?? Syns de bare avfeier med at det er virus, sånn de gjorde med storesøstra på onsdag....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff hørtes ikke noe særlig ut. Ville tatt han med til legevakten nå jeg..

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nå sover han da.. Uten og pese, heldigvis.

MEN, saken er den at jenta mi hadde sånn forrige uke, jeg har bestandig hatt det sånn når jeg har blitt forkjøla, så det er jo ikke unormalt at han har blitt smitta (er på vei til og få det samme kjenner jeg)

Jeg har vært SÅ mange ganger hos legen med jenta når hun var liten, pga det samme, men de sier det samme HVER gang.. ha det kaldt, gi drikke, farvel.... Ikke at jeg ikke vil at han skal ha det bra altså, men vet ikke om det er verdt og dra opp begge to for, og reise i 40 minutter en vei, for og dra på legevakta... når jeg alikevel kan ringe legen i morra?

Skrevet

Uff, jeg føler med deg.

Mini her sliter også med feber, forkjølelse og falsk krupp. Heldigvis er krupp'en blitt litt bedre (legen var fin og vi fikk efedrin), men det gjør vondt å høre han slite med pusten.

God bedring og lykke til hos legen:-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Telefonkø på legevakta da. Nå ble han så ille at han våknet igjen, og klarer knapt nok og puste..

Noen gode råd herfra mens jeg venter?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

dytt...fortsatt kø i tlf... lunsj eller??

Skrevet

Jenta mi på 3 mnd, var innlagt på riksen i helga pga RS-virus. Synes symptomene ligner de du beskriver. Har du fått snakket med legen?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Åh, hun var det ja.... :(

Nå er han så ille at han hiver etter pusten, og omtrent kaster opp. Fortsatt kø i tlf, jævla møkkasykehus!!!! Har bedt gubben kle på han, for og ta han med ut.. Stakkars lille :( Han er jo 4 mnd...

Skrevet

Uff og uff.. Finnes ikke noe værre når de små er så syke. Vet ikke hva som kan hjelpe. Min ble behandlet med inhalator og det hjalp veldig på pusten og hostingen. Håper du kommer igjennom på telefonen snart!

Skrevet

Hvis han nesten ikke får puste må du jo ringe 113! Håper det ordner seg.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Sitter i telefonkø med legevakt nr 2.... dumme dumme meg!

Skrevet

Opp og ut!

Pakk dyna rundt han og ut i døråpningen..

Når pusten har roa seg, tilbyr du litt lunken solbærsaft, eller annen drikke som kan bidra til å lette litt..

Bygg opp senga så han ligger med overkroppen hevet..

-og ikke gi deg før du har kommet gjennom på telefon..

Skrevet

4 mnd'er, ja.. ikke solbærsaft, nei..

Vann med litt sukker i da..

Skrevet

-eller bare vann hvis han godtar det, men det gjorde ikke frøkna mi da hun var så lita i alle fall..

La han nå i alle fall slippe å ligge! Døgnrytme eller ikke, mener jeg..

Gjest Sekretøsa
Skrevet

4 mnd ja, og fikk snakka med legevakta, de ville ha han inn, legevakta jeg hører til ville IKKE ha han inn, skjønn det den som kan..

Men vi drar nå likevel! Har fått tanta mi til og komme og passe eldste.

Ho jeg snakka med i tlf på den legevakta vi IKKE skal til, sa "om det er sønnen din jeg hører i bakgrunnen, så skal han inn til sjekk"...

Skrevet

Lykke til! Håper han blir fort frisk igjen :)

Skrevet

Lykke til!!

Pass på at du ikke har det for varmt i bilen og at du ikke har på han særlig mye mer klær enn han trenger inni der.. Når du har fått temperaturen opp til 18-19 grader, ville jeg stoppa og tatt av lue og jakke.. Legg helseteppe over setet..

-og ha med flaske med vann!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Takk for gode tips! :) Holder det med ull, også teppe?? Eller ull, og fleecedress??? Herregud, føler meg helt grønn selv om jeg har barn fra før!

Skrevet

...og forresten! Be dem sjekke ørene hans! I alle fall hvis de ikke "finner" noe annet..

Har hørt flere eksempler på at ørebetennelser som har gått langt har endt opp med pusteproblemer og konstant surkling..

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Han har vært tett i nesa siden fødsel, men de finner ikke noe. Storesøster fikk diagnose "virusinfeksjon" på onsdag, så han har vel fått noe da..

Skrevet

Ull og teppe høres fint ut!

Ta heller med litt ekstra, så du kan regulere..

Oppdater oss når du er tilbake da, stakkars liten gutt!

God bedring!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, oki, da prøver vi det!

Skal si fra, reiser om få straxer!

Skrevet

Hjelp! Her sliter jeg med akkurat det samme!!

Lillegutt surkler noe helt voldsomt, har gjort det i hele kveld. Har skreket helt utrøstelig til han sovnet, helt utmattet. Våknet nettopp for mat, og nå er han like surklete igjen. Sovner nesten, men våkner med et skrik med samme jeg legger han ned...

Almenntilstanden er bra ellers, fått i seg mye mat, men denne surklinga er så fæl...

Burde jeg kontakte lege også??

Samboer er selvsagt bortreist på jobb. Blir vel liggende våken i hele natt for å høre om lillegutt puster :o(

Skrevet

Kontakt lege. Han er såpass liten. er det rs virus kan situasjonen endre seg kjapt. Bedre å få en lege til å vurdere dette!

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...