Gå til innhold

Hvoran forholder dere dere til børs-krakket?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Personlig smiler jeg fra øre til øre og venter på at renta skal settes ned.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lukter leilighet med mer enn bare ett soverom!

Skrevet

Veldig rolig. Har fond, men fremdeles mye igjen før jeg har tapt.

Skrevet

Helt rolig:) Kjekt om renta blir satt ned, men ingen krise som det er heller:)

Skrevet

Da bør du selge NÅ. Så kan du og bidra litt til krakket lissom. Og om du ikke skal ha pengene ut av fondet før du er pensjonist så går det nok greit.

Skrevet

Vel, slike ting som renter og boligpriser er ren skjær psykologi - jo flere som TROR at renten går ned, jo større sannsynlighet for at renten faktisk går ned. Hva vil du tro?

Når det gjelder boligprisene har markedet stort sett stagnert i det siste grunnet mediene... Greit, renten har gått noe opp, men det fremdeles alt for mange kjøpesterke her ute til at boligprisene skulle ha stagnert ennå...

Skrevet

Kunne ikke ha brydd meg mindre, men så har jeg hverken fond eller lån da (Bortsett fra studielån, og det seiler sin egen sjø) så da er det meg revnendes likgyldig.

Skrevet

Vel, det ville jeg ikke ha vært skråsikker på. Om renten går ned nå, vil stagnasjonen i boligmarkedet trolig oppheves og prisene fortsette å stige. Men, det er klart du vil kunne håndtere et høyere lån, men det går liksom opp i opp om du summerer da.... Ville nok ikke hatt alt for store forhåpninger om et ekstra soverom...

Uansett tror jeg renten vil bli nokså upåvirket... Det er (dessverre) krefter som jobber med å få den opp....

Skrevet

To sjeler, en tanke. Spurte nettopp om det samme på skravle. Har foreløbig fått ni svar, så min kartlegging av de psykologiske ringvirkningene er heller skral.

Jeg forholder meg forøvrig rolig.

Skrevet

Jeg selger ikke. Forstår ikke helt hvorfor det ikke anbefales å kjøpe nå. Det burde vel lønne seg, muligens?

Skrevet

Jeg tror som sagt dette har særdeles lite betydning - med mindre du sitter på et lass med aksjer og hadde planlagt å selge akkurat NÅ.... det hadde vært litt kjipt.

Skrevet

Da burde man vel strengt talt tatt det som ett hint om at man burde finne seg en annen hobby?

Skrevet

Jeg forholder meg rolig, selvsagt. Ingen vits i å få panikk når det ikke er grunn til det.

Skrevet

:-)

Men, strengt tatt er det bare en vei for aksjer om man satser riktig. Med andre ord - det er NÅ du skal starte denne hobbyen!!! ;-)

Skrevet

Men da må man inn nå, og ikke ut. Og ha litt mer penger enn meg.

Skrevet

Og skitt at ikke jeg heller har mange penger akkurat nå.

Skrevet

Hvem sier det ikke anbefales å kjøpe aksjer nå? Finnes jo ikke et mer gunstig tidspunkt - og det vil jo også bidra til at krakket fortest mulig oppheves...

Men, skal du kjøpe aksjer må du kjøpe nå. Optimismen er jo aldri større igjen enn akkurat nå.... ;-)

Skrevet

Leste det i en eller annen avis. Skjønte ikke det, jeg.... Mener også det hadde vært lønnsomt.

Skrevet

journalisten ville ha alle aksjene selv, skjønner du vel :-)

Skrevet

Grunnen til at det ikke er gunstig å kjøpe aksjer nå,er at de spår en ytterligere nedgang.

Hovedindeksen er nå på 380 ca,og de mest negative vil ha det til at det ikke er urealistisk at den kan falle så langt ned som til 250. -Da snakker vi om krakk!

Men selv har jeg tro på at den kan gå ned til 350,ikke så mye lavere.Derfor sitter de fleste på gjerdet enda..

Skrevet

Ingen fare....vi kjøpte et eldre hus som vi pusser opp..håper på litt rentenedgang selv om vi i grunn ikke har mye lån, men rente nedgang er uansett kjekt når man har litt lån uansett :-)

Fondet står der fint det...eneste forskjellen er at vi får kjøpt fler andeler når kursen er lav, i forhold til høy....

Skrevet

er ganske rolig. litt trist og se pengene på papire forsvinne men jeg sitter litt til og venter på at det skal synke enda litt til for og kjøpe fond.

Skrevet

Det går faktisk an å tjene på at kursen faller. Det heter shorte og er for å si det enkelt det motsatte av å kjøpe skjer...der men tjener på at aksjene stiger...tjener man på at de faller.

Utenom det så må jeg si at etter markedet i Asia har stupt i natt så tror jeg ikke det blir noen oppgang i dag heller...og vi må nok ha tålmodighet til å vente på børsen i USA senere...

JEG tror at dette...OM det fortsetter slik vil gjøre det vanskeligere for en gjennomsnittsfamilie å leve i norge....men ikke ennå...tror høsten kommer til å bli vanskelig for maaaange...

Og det har jeg ikke fra krystallkula mi hihi...

Ha en flott dag folkens...om 3 min åpner børsen og jeg skal se hva som skjer!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...