Gjest Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 Avlsplanlegging er dessverre langt strengere når det gjelder dyr enn når det gjelder mennesker, ergo får vi opprettholdt mange svakheter i rasen som hos seriøse hundeoppdrettere ville vært luket ut. Så er du godt avlsmateriale? Er du en positiv tilvekst til genbanken, og bør dine gener videreføres?
meg & to små vampyrer Skrevet 21. januar 2008 #2 Skrevet 21. januar 2008 Nei, sikkert ikke. Dt eneste jeg har å skilte med er dårlig humor og at jeg er ulovlig søt. Det er vel egentlig ikke nok.
2 søte småpiker Skrevet 21. januar 2008 #4 Skrevet 21. januar 2008 Jeg hadde aldri blitt godkjent for avl. Får si som min mor sier om min skrøpelige familie, hadde vi vært hunder hadde vi vært avlivet:-)
Inga Bling Skrevet 21. januar 2008 #5 Skrevet 21. januar 2008 Jeg som ikke kan få unger uten at det enten dreper meg eller dem burde nok bare ha vært satt ut for å dø med en gang. Takk div sykehus for at vi alle er i live.
Tia med 2 ♀ Skrevet 21. januar 2008 #6 Skrevet 21. januar 2008 Stor mulighet for at jeg ikke ville blitt godtatt.. hehe. Har jo masse allergier og er svaksynt bl. annet.
Fire småtroll Skrevet 21. januar 2008 #8 Skrevet 21. januar 2008 He, he, litt av et spørsmål... Tror ikke det er så gæli, besteforeldrene mine lever i beste velgående, over 90 år nå, og det er ingen alvorlig sykdom i familien. Men hvis en skal sammenligne med hundeoppdrett ligger jeg nok dårligere ann siden både mamma og mormor har leddgikt (i de små leddene, fingre og tær).. Værre med gubben, der er det masse blodpropp og hjerte/kar sykdommer..
Korse76♥ Skrevet 21. januar 2008 #9 Skrevet 21. januar 2008 Nei, jeg har ikke HDfrie foreldre og så er det jammen meg nervøse tendenser bakover i stamtavla hehehe
Himmel og hav Skrevet 21. januar 2008 #10 Skrevet 21. januar 2008 Neppe! Med en tre- fire kroniske sykdommer, som til en viss grad er arvelig, så er nok ikke jeg noen "best in show" kandidat. Jeg har en drøss med gode egenskaper også, men som avlshoppe så hadde jeg nok fått stryk...
Sessa ruger igjen... Skrevet 21. januar 2008 #11 Skrevet 21. januar 2008 Jeg er ikke så gær'n tror jeg, men mannen min er full av allergi og astma + var mye syk som barn, så det spørs om han hadde gått igjennom. Han er pen og smart da, så det hjelper vel noe? Jeg derimot skorter litt mer på de to tingene... Ja, ja... nå er avkom nr to på vei, så det er vel ikke mye å gjøre med det!
~Aurora~ Skrevet 21. januar 2008 #13 Skrevet 21. januar 2008 Jepp! Jeg er meget godt avlsmateriale og mine gener bør videreføres! =)
Gunni_2 Skrevet 21. januar 2008 #14 Skrevet 21. januar 2008 Tvilsomt. Er så nærsynt at jeg er nesten kortsynt og familien har diverse problemer som astma, kreft, diabetes og hjertesykdommer. Eneste jeg virkelig har å skilte med er at jeg er veldig lojal og sånn passe pen
Herkules Skrevet 21. januar 2008 #15 Skrevet 21. januar 2008 Nei definitivt ikke. Jeg har godt gemytt og et vakkert utseende:) hoho men for mange svakheter. Dårlig hud og ledd er ikke noe man avler på Som min fysio sier: om naturen hadde gått sin gang uten mennskelige innblandinger som behandling av sykdom så ville jeg vært uattraktiv for det motsatte kjønn. Det hadde ført til at vi ble kvitt sykdommer og kun avlet frem det beste og de beste egenskapene.
Audacious Angel Skrevet 21. januar 2008 #16 Skrevet 21. januar 2008 He,he sikkert ikke om man skulle fulgt hundeverdenen hvertfall. Jeg er jo atopisk og har ganske mange allergier....som i tillegg er arvelige... Ikke hadde eg gjort meg noe særlig på utstilling heller... Jeg er alfor lav (1,62cm) veier for mye (80kg har det blitt etter to tette) har hengepupper og disselår... så noen modell blir det nok ikke av meg. Jeg banner, drikker (og røyker i smug for mannen min på fest) og har heller ingen utdannelse (som jo blir sett på som avlsstandar krav nr 1 her inne) Men, jeg er veldig flink til å kose da, så om det hadde vært eneste kriteriet...
MikroMidas Skrevet 21. januar 2008 #17 Skrevet 21. januar 2008 Nei, jeg burde absolutt vært holdt vekk fra alt som heter avl. De høyere makter (hvem nå det er) gjorde gode forsøk på det også, for vi var ufrivillig barnløse i mange år, men så lurte vi dem - he he. Så nå har vi to små som foreløpig ser ut til at de har arvet pappas fantastiske egenskaper. La oss håpe at det er disse som følger dem resten av livet og ikke mine mange svakheter...... Og dette var ironi...
Shabby Cheap Chic Skrevet 21. januar 2008 #18 Skrevet 21. januar 2008 Ja tror nok det.. Ingen sykdommer i familien, bra immunforsvar, blide stort sett hele tiden.. Tror faktisk ikke det er noen svakheter i vår familie.. Sambo sin bestemor lever enda, frisk og uten sykdommer og er 95 år gammel..
ZamZam Skrevet 21. januar 2008 #19 Skrevet 21. januar 2008 Ja, selvfølgelig burde jeg vært avlet.. Har ikke godt gemyt, men du verden hvor jeg passer på det som er midt, samtidlig er jeg både sta og viljesterk. Ypperlig blanding til den rette "eier". Hvilke egenskaper skulle vi ha avlet frem i menneskerasen mener du da? Hva er svakhetene du sikter til?
Gjest Skrevet 21. januar 2008 #20 Skrevet 21. januar 2008 Ja, tror jeg hadde passert faktisk! Ingen alvorlige sykdommer i familien- ei heller noen kroniske. Har fått tilstrekkelig utlevert både utseendemessig og intelligensmessig og gemyttmessig; kanskje ikke best-in-show, men det hadde nok vanket en sløyfe:-) Trekk for nærsynthet.
mam <3 Skrevet 21. januar 2008 #21 Skrevet 21. januar 2008 Ja det tror jeg. ) Med min stålhelse og gode kroppslige proporsjoner hadde jeg definitivt egnet meg til avl. *skryte skryte* Vi har dessuten lite sykdom i familien. Mannen min derimot er vel kanskje ikke noe å lage unger av. Så dermed har jeg vel gjort mitt for å forsøple verdens genom...
Gjest Skrevet 21. januar 2008 #22 Skrevet 21. januar 2008 Jepp, vi har supergener :-DDDD Noen som vil ha noen egg og en skvett spermier?
Dollywood Skrevet 21. januar 2008 #23 Skrevet 21. januar 2008 ja, det tror jeg. relativt fornøyd med meg selv, tror jeg ser bra ut, normalt slank (når jeg ikke er gravid), ingen arvelige sykdommer i familien, godt syn og hørsel, sjelden syk, intelligent (alltid gjort det bra i skolesammenheng og tester iallefall), føder som en katt, kjapt og enkelt uten engang å måtte sy, komplikasjonsfrie svangerskap. joda, tror ikke det er noen større feil eller mangler sånn avlsmessig sett... hvor skadet jeg er av miljøpåvirkning og oppvekst kan diskuteres da...hehe
Gjest Skrevet 21. januar 2008 #24 Skrevet 21. januar 2008 Hvis du ser på forekomst av arvelige sykdommer i befolkningen er det ikke vanskelig å se at mange ville vært luka ut om de hadde vært hunder.
Loglady Skrevet 21. januar 2008 #25 Skrevet 21. januar 2008 Ja. Jeg har plettfrie gener, og dessuten puddelsveis. Kunne vunnet ethvert freakshow.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå