lillebie87 Skrevet 21. januar 2008 Forfatter #26 Skrevet 21. januar 2008 Hei ¤¤mumimamma¤ Takk for fint og konkret svar. Følte ting ble litt mindre negativt nå, for kosthold er allerede en ting jeg setter høyt, både for meg selv og de barna som er innom her innimellom (nevø, besøkshjem osv), og jeg ville nok valgt meg to faste dager med varmmat, og frukt til hver "ettermiddagsmat". Jeg ELSKER jo frukt selv også! Ved siden av dette er også musikk min store glede.. Jeg synger til alt, jeg elsker å ha sangsamlinger og bruker sangkort og kjente barnesanger mye i hverdagen.. Så mye at jeg går rundt å mumler her hjemme også.. hehe... Ellers tror jeg også jeg er en ganske så rolig og avslappet person, ganske utadvent og pratsom, men ærlig og oppriktig! Takk!
Gjest Skrevet 21. januar 2008 #27 Skrevet 21. januar 2008 Aktiviteter kan være så mangt, men sånn som dagmammaen sønnen min går hos har fast lesestund, sang og musikkstund og lekeutestund hver dag. Det synes jeg er veldig fint. Nå er jo barna hun passer i alder 1-2 alle tre, men et par ganger i uka lager de ting (tegner, baker osv). Det er vel litt begrenset hvor mye min lille knott på året bidrar, men jeg synes det er fint at han får prøve seg. Dessuten er hun nøye med å la barna være med på å rydde hver dag før lunsj inne, og de får hjelpe til med å rydde lekene ute. Igjen gjør hun jo mest selv, men det at hun prøver å lære dem å rydde setter jeg pris på (barn i den alderen synes jo sånt er gøy)! Jeg skulle ønske barna var mer ute i naturen på tur, men her er det ikke noe særlig turvennlig, men hvis det er mulighet for det i nærområde så er det fint en gang i blant (trenger ikke være hver uke synes jeg når barna er så små som mellom ett og to år, men vet andre kanskje er mer opptatt av det).
lillebie87 Skrevet 21. januar 2008 Forfatter #28 Skrevet 21. januar 2008 Tusen takk for fint innspill! Må egentlig bare si at nå gir dere meg bare mer guts. Begynner nesten å glede meg litt jeg, tenk hvis dette blir virkeligheten... Helt ærlig synes jeg at muligheten til å jobbe så nært, med få barn, ville vært en stor glede. Det er nok det jeg får der som gir meg det jeg føler jeg ikke får i barnehagen nå. Synes rett og slett hverdagen er for stressende, for mange småbarn på for få voksne, for mye sykdom og ting som skjer til enhver tid, som ødlegger planer osv. Men er det noen av dere som har noen formening om man kan "leve av" inntekten? Dersom man feks. har 3-4 barn på fulltid og er hvit dagmamma? Og er det noen ordninger der dagmammaer møter hverandre på feks. lekeplasser osv.?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå