Gå til innhold

Noen fra oslo her?


Gjest

Anbefalte innlegg

jeg er 32 bor på voksen skog, har en jente på 21 mnd, termin den 25 august, og jeg jeg gleder meg til å møte folk på bim treff, sist gang var jo hyggelig men jeg kom sent inn her forrige gang, så jeg gikk på de treffene etter fødselen. og det er hyggelig å snakke og bli kjent med nye mennesker som er i samme situasjon (gravide).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sent svar...men jeg bor på lambertseter.. ja jeg var da bare ca 6 uker ja, de var utløst av homonene ryggen hadde "låst seg" alså det var svært lite bevelelighet i ryggmargen og da blir det stivt og vondt, kiro løste opp i dette også bekkenet har ikke kjent noe siden, nå er jeg snart i uke 12. Jeg betalte 450 førtste gang og deretter 270 pr gang. gikk 3 el 4 ganger. (Det er inkl. støtte fra staten.) hypernemisis (sikkert ikke helt riktig skrevet)...betyr ekstrem svangerskaps kvalme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm jeg kjenner det stikker bare mer og mer ned i rompa nå da, og korsryggen.... Men vil ikke gjøre noe føre det er skikkelig vondt, akkurat nå har jeg ikke råd....

Jeg bor på bogerud da......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gleder meg til BIM treff jeg også nå :) dere på tråden her er jo så koselige :) flott og kunne dele de opplevelsene en har med andre i samme situasjon - kan fort bli kjedelig for familie og venner å høre på alt hele tiden :)

 

Håper dere alle har det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, kjedelig for venner og familie, der sier du noe.... Hadde liksom vært så mye enklere å snakka med noen andre... Jeg ser samboeren min hver dag, har jo ikke orka å ut så mye jeg heller, men litt kjedelig i lengden det og, å bare preike på han hehe... Han bare mobber allikevel... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, helt enig - derfor er jeg gla for at det er en fin gjeng her inne.

Går du hjemme om dagen?

Hvordan er formen ellers? hvor langt er du kommet nå Lilleanettemor?

Jeg er 9+2 i dag og skal på ul igjen på mandag for å se hvordan det står til..ganske så nervøs og spent i magen ja...

 

Og dere andre jentene da? Hvordan er formen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei alle...

 

jeg merker i grunnen mest at jeg er veldig trøtt om dagen..sover så mye som mulig..og siden jeg har lang vei til jobb så sover jeg på bussen og alt mulig..

har ikke vært mye kvalm, bare litt uggen innimellom.. føler meg nesten helt som før egentlig.. hvis jeg legger godvilja til så har det kanskje kommet litt mage også.. er 10 + 1 idag..

veldig spent på ul den 4. februar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hatt noen andre symptomer? For jeg har mistet mine nå, og ja det er vel bra, men jeg ble så redd igår, at jeg drømte så vondt i natt, jeg bare må på ul... Har liksom vært veldig svimmel, det er borte, kvalm, det er borte, uggen, det kommer og går, og ryggen blir verre, men jeg er jo bare 9+6, er det normalt at alt forsvinner nå da? Fikk en så skikkelig følelse av at jeg ikke er gravid lenger.... Magen kjentes ikke oppblåst ut lenger eller noe... Håper det er bare idag det er sånn!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ikke like kvalm lenger som jeg har vært tidligere, heller ikke så vondt i puppene..litt av magevondtet har gitt seg også...

Sier ikke de fleste at symptomene gir seg en liten tid, for så å komme tilbake igjen?

 

Åh - gleder meg til ul på mandag!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Jo er mange som sier det.... Men jeg tror med en gang uansett at det er noe jeg! Alltid vært sånn, det er plagsomt....

Skal på ul idag, fikk time hos en lege i 4 tiden, skal bli godt å se om alt er greit...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg kjenner meg igjen i de samme bekymringer som du..

Alt står nok bra til skal du se :)

Lykke, lykke til :) så får du skrive inn så jeg vet hvordan det gikk med deg :=)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal nok gjøre det.... Tro meg!!! hehe

Men jeg har jo ikke hatt blødninger eller noe da, ikke mens-murringer eller noe, og det pleier jo å komme hvis det er noe galt, gjør det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt du skriver om å "miste" symptomer er helt vanlig. De kommer og går litt, lever sitt eget liv så å si.. Og ja når du ikke har hatt hverken blødninger eller murringer/smerter er sannsynligheten for at alt er bra ekstremt stor. Men det blir nok kjekt for deg å få se lille spiren på UL likevel!!

 

Jeg er tom for symptomer bortsett fra trøttheten, og jeg har fått skikkelig mage, kan rett og slett ikke skjule at jeg er gravid lenger.. Bra at jeg er over 3 mnd på mandag!!

 

Jeg blør litt enda jeg hver gang jeg er på do med nr 2, da er det noen blodkar som brister virker det som.. Men jeg blir jo litt bekymret, og skal ikke på UL før om to uker.. hmmmm

 

Men alt er nok som det skal være!

 

Lykke til med UL Lilleanettemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååå det hjelper så alt dere skriver, men allikevel, sitter jeg her med den følelsen.... Så ja, skal bli godt å se at alt er ok, om det er det... Dette er jo første gang for meg, men jeg er jo så redd fra før til alt annet, så det henger vel med....

 

Asså, trøtt er jeg jo ennå, men i natt sov jeg dårlig og våknet tidlig til å være meg om dagene... Men det var vel fordi jeg har ligge å tenkt på det hele tiden!!!

 

Hm, du blør? Har du sjekket det da? I og med du skal ha andre man, så kjenner du kanskje kroppen din litt nå under svangerskapet?

 

Tusen takk, "jeg er" det er hyggelig å høre fra deg/dere på den måten;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke det som er meningen? At vi skal støtte og hjelpe hverandre gjennom dette her? Jeg ser en del av innleggene på 1.trimester, folk blir halshugde for sine meninger og for sine velmenende råd? Jeg blir sprø av en del av de folkene.

 

Jeg har ikke sjekket mer opp i blødningene, men det er så lite de kan gjøre fra eller til, så jeg prøver bare å ta det med ro, og ikke løfte tungt eller ha sex. (ikke noe problem med sistnevnte iallefall, det frister absolutt ikke med en omgang i høyet nå.. hi hi)

 

Ja, føler kanskje at jeg kjenner den gravide kroppen min ganske godt, iallefall siden det ikke er så lenge siden sist. Men jeg hadde ikke en eneste blødning sist, og det bekymrer meg selvsagt litt, men igjen jeg har hatt ekstremt mye stress siden jul pga nyreoperasjonen som datteren vår skal ha, så det er nok "bare" det.

 

Fordelen med å ha mye å tenke på ellers er at tiden går fort, jeg er faktisk 12 fullgåtte uker på mandag, og det er jo helt utrolig!!

 

Vanlig å sove dårlig i perioder også, jeg er mye trøtt, men det er ikke ensbetydende med at jeg sover godt om nettene, jeg bare sovner på sofaen etter snuppa har lagt seg, og da er jeg virkelig i koma.. zzzzzz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo jeg syntes det skal være meningen at man skal støtte hverandre her inne... Men jeg føler jeg maser så jeg da... hehe... Om det samme hele tiden! Men skal slutte med det hehe......

 

Nei sex er faktisk ikke første pri her, men når du har en sambo som maser og maser og maser, så må man jo bøye seg i støvet noen ganger hehehehe.....

Ja det er viktig å ikke gjøre så mye når man blør, legen sa det samme til meg når jeg trodde jeg hadde blødninger, men det var jo ikke det,....

 

Oj, hvor gammel er hun? Er det alvorlig, om jeg får spør? Du trenger ikke svare....

 

Jeg skal fortelle om ul på en ny link, så følg med hihi........

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda det er vel ok det å måtte bøye seg for mannen.. hi hi..

 

Jeg er bare blitt KVALM igjen, det er helt forferdelig, brekker meg dagen lang, og får ikke i meg noe mat i det hele tatt. Har forresten ligget med influensa siden fredag med 39,5 i feber, og jeg har VIRKELIG vært utslått. Da kan jeg love deg at det er slitsomt med barn. Men sambo har vært supersnill og tatt vare på både meg og lille jenta vår.

 

Hun er kun 15 mnd når hun skal operere, og det er vel forsåvidt alvorlig, men hun har heldigvis ingen plager av det. Hun er født med noe som kalles overgangsstenose, det er en innsnevring der hvor nyrebekkenbunnen går over i urinlederen, som har gjort at selve nyrebekkenet er blitt MYE større enn det andre, og dette kalles hydronefrose. I verste fall må de fjerne hele den venstre nyren hennes, men forhåpentligvis klarer de å bare reparere det som ikke fungerer.

 

Da må vi være på sykehuset i en uke ca, så det kan jo bli spennende med en kvalm mamma som bare skal være en sterk støtte for lille søte snuppa, men som må spy hele tiden.. Jaja, kanskje kvalmen har gitt seg til det igjen!

 

Leste om UL din, så utrolig bra!! Det hørtes jo helt vidunderlig ut! Jeg gleder meg til 8.februar da jeg skal på min neste.. men jeg blør fortsatt jeg da, men kun når jeg har vært på do med bommelom.. Fyyyy, og det er visst veldig vanlig. Fikk beskjed om at sålenge det ikke kom noen klumper og jeg ikke hadde smerter, så er det ikke noe problem!! Heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, har du og blitt kvalm igjen? Jeg hadde 4 dager her det ikke kjentes noen ting, og jeg klaget og skjønte ingen ting, og dro som sagt på ul, og alt var så fint at, og nå er kvalmen tilbake hehe.. huff....

 

Kan tenke meg det er slitsomt med barn når man er syk, godt du har en sambo som hjelper deg;)

Ååå vet nesten ikke hva jeg skal si til det du skrev om datteren din jeg, blir nesten bare lei meg! Håper alt går kjempe fint, masse lykke til....

Ja kan bli spennende om du fortsatt er veldig kvalm.... hehe...

 

Hadde jeg hatt blødninger, hadde jeg vært febrilsk tror jeg... Herregud, hehe. Når jeg var i 7 uke hadde jeg litt blod på papiret etter jeg hadde tissa, men kom ingen ting i trusa og det var bare rosa, det var nok til at jeg ble rar hehe

Ja det gikk bra på ul, heldigvis.... I natt våknet jeg med rimelig smerter i magen, sånn mensmurring, var ikke så sterke da, og idag er jeg bare kvalm.....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært foruten kvalme i noen dager nå jeg - kjempe deilig..men kjenner en snikende følelse av at det er på vei igjen...

 

var på ul i dag og fikk se en liten baby med ben og armer som beveget seg fryktelig :) en liten danser i magen min:) fantastisk å se på!

 

Jeg er!!! - du sier at du har litt blødning - er det helt frisk blod? Mulig kan det jo være at blodkar også sprekker "der bak" som gjør at en blør..

Fikk også vondt da jeg leste om datteren din..stakkars liten..

Ønsker dere lykke til!

For kvalmen så får du be om en bøtte på rommet :)

 

Anette - koselig å lese om ul'en din :) enda bedre blir det å se på når baby er større :)

 

Jeg har hatt mye smerter i magen siden uke 6 og det står fortsatt bra til med den lille..men man er jo ofte mer bekymret også første gangen for man vet jo ikke hva man egentlig skal føle....

Godt vi har hverandre her inne :=)

 

Ha en fin dag alle sammen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for støtten vedrørende min lille jente.. Vi synes det er helt forferdelig, men operasjonen vil gjøre henne helt "normal" innvendig også. Litt rart å skulle operere noe som ikke har plaget henne, men det er ekstremt dårlig nyrefunksjon på den venstre nyren, så det er nok for det beste!

 

Det er helt friskt blod ja, men det er nok blodkar "foran" som sprekker, eller så er jo slimhinnene veldig porøse og "oppblåste" av ekstra blod nå som vi er gravide, så det er lettere å blø. Men jeg synes det er litt ekkelt uansett..

 

Babydior: Så kult at du fikk se en sprell levende aktiv baby, det må ha vært en nyyydelig opplevelse..

 

Ha en strålende dag tilbake!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil nok sikkert uansett hjelpe henne i fremtiden - om det hadde vært muligheter for at det kunne oppstå noe senere.

 

Ja..det kan være det..det ser du jo best selv også ;) får håpe alt er som det skal, og så lenge det bare er litte grann, så er det nok greit med den lille.

Når skulle du på ul?

 

Ja, det var helt fantastisk å se altså..men også at noe så lite kan gjøre en så skremt...det er skummelt..gleder meg til midten av februar,da er jeg 12 uker og skal til legen for å høre hjertelyden.. :) det blir stas!

 

Håper ellers alt er bra med dere :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...