Gå til innhold

Noen fra oslo her?


Gjest

Anbefalte innlegg

Kanskje lettere å ha det skrevet sånn....;)

Søker andre gravide i oslo..... Noen å prate med, dele erfaringer med osv.... Dette er første gang jeg er gravid.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bor i Oslo, men er fra Bergen.. Jeg er gravid med nr 2, har en jente på 14 mnd fra før.. Hvor holder du til da? Når har du termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin et sted mellom 13. og 19.august.. Har vært til to UL pga blødninger, og det ble nesten en uke mellom dem.. Jeg bor på Majorstua og er 33 år..

 

Vi skal ha et treff 6.mars for juli og augustmammaer på Hard Rock Cafè kl 18 eller 1830, skal sjekke.. Veldig hyggelig om dere vil være med på det!!

 

Det ligger under Bim-treff Oslo, men kun som vanlig innlegg, ikke organisert enda iallefall.. Tror overskriften er juli/august-mammaer eller noe sånt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er!!!

 

Huff blødninger, håper alt er ok!!!

De siste dagene har jeg bynt å få så jævlig smerter i korsryggen og luft i magen, at jeg blir så redd..... Blør ikke, men får liksom den følelsen av at det kommer.....

 

Men så hyggelig da.... Er jo alltid spennende å være med på sånt;) For meg er jo dette første gangen, så alt er jo litt skremmende og da hehe

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lilleanettemor!

 

Nja..jeg mistet en i april 07 - var da 14 uker på vei da det ble oppdaget. Men de mente vel at det hadde vært dødt noen uker.

Håper denne lille spiren sitter denne gangen!

Har vært litt plaget med smerter i magen men tror det bare kan være luftsmerter... Denne gangen har jeg virkelig mye symptomer i forhold til hva jeg hadde forrige gang, så vi får håpe det er ett godt tegn! :)

 

Vi bor ikke så langt fra hverandre vi da :) bor i alna bydel jeg!

 

Håper spiren sitter slik at vi kan møtes på ett BIM treff :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært litt mye stress i det siste, og blødningene har ikke vært avskrekkende heftige, men nok til at man blir litt ekstra redd, og like greit å få sjekket opp i det. Alt har sett helt bra ut, så jeg regner med at det gjør det 8.februar også!!

 

Det er helt vanlig med smerter i krosryggen og ikke minst luft i magen, den kjenner jeg godt til. hi hi

 

Det kommer nok til å gå kjempebra med oss alle!!

 

Ja det er noe helt spesielt å gå gravid første gangen, denne gangen har jeg nesten ikke tid til å tenke på at jeg er gravid, med en liten jente på 14 mnd som krever sitt hele tiden. Men det er jo viktig å kose seg med den voksende magen også da!

 

Bli med på treff da, blir sikkert superkoselig! Det er klokken 1800, og nå har jeg lagt den ut skikkelig organisert og greier på BIM-treff Oslo!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det er vondt å høre... ;)

 

Nei bor jo ikke så langt fra hverandre, bor jo på østensjø jeg.....

Ja håper alt går bra, skal til legen i morra på første svangerskapskontroll, så da skal jeg spør om å få høre hjerteslagene igjen.... ;) Det hjelper så........

Og ja, vi treffes nok på BIM treff.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, bra det er vanlig med smerter i korsryggen da.... Men fy faen, det gjør vondt noen ganger.... Det har vel ingen ting med bekkenløsning å gjøre vel? hehe

Luftsmerter ja, har en samboer som er rimelig lei nå ja.,... *leeeer*

 

Ja håper det går bra med oss alle....... ;)

Ja du som har ei på 14 mnd kan jeg tenke meg har det hett hele dagen hehe, men jobber du? Hu går kanskje i barnehage?

 

Snakket med sjefen min ista jeg da, om tilrettelegging på jobben, og de er usikre på hvordan de skal gjøre det, for jeg er avhengig av å gjøre noe hele tiden og det blir vanskelig, så vi er usikre på hva som skjer..... ;) Men en forståelsesfull sjef, heldigvis;)

 

Ja skal seff være med på treff, men tør ikke melde meg på føre uke 12.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bekkenløsning tror jeg neppe det er når du har vondt i korsryggen, men det skal jeg selvfølgelig ikke si med sikkerhet. Jeg var sykemeldt i mange mnd forrige svangerskap pga bekkenløsning, og da hadde jeg mer vondt litt lenger nede mot rumpestumpen. Skal innrømme at jeg faktisk ikke hukser helt.. Kremt, man glemmer fort tiden man går gravid altså..

 

Ja, snuppa går i barnehage heldigvis, og jeg har en jobb jeg kan gjøre hjemmefra (i motsetning til forrige gang da jeg jobbet som servitør.. ) og det gjør dagene mine ganske ok altså..

 

Jeg prøvde også med tilrettelegging forrige gang, men det nyttet bare ikke, så jeg ble sykemeldt istedet. KJEDELIG var det!! (men hadde noen bim-jenter jeg møtte ganske så ofte, utrolig kjekt!!)

 

Meld deg på når du er 12 uker du, vi har goood tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne vel egentlig tenke meg til at det ikke har noe med det å gjøre, men det er jo første gang for meg, så jeg aner jo ikke hva som er normalt og ikke hehe

 

Så deilig da, kan tenke meg ting er litt enklere for deg nå da?! Å være servitør og gravid vil jeg tro ikke går så bra nei......

Å bære lamper osv er vel ikke rette kombinasjon det heller hehe

 

Ja jeg kjeder meg allerede, men hva skal man gjøre? Jeg kjenner ikke så mange som er gravid jeg, faktisk ingen.... Også kjenner jeg egentlig ikke så mange her i oslo, så dagene går veldig tregt, hehe

Håper jo på å bli kjent med noen andre gravide her nå......

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat det BIM er til for.. Å treffe andre i samme situasjon! Jeg kjente absolutt ingen andre gravide sist jeg gikk gravid, men jeg har fremdeles god kontakt med BIM-gruppen min fra forrige gang. Utrolig kjekk gjeng!

 

Jeg kjenner heller ikke så veldig mange i Oslo, har bodd her i 5 år, men det begrenser seg jo litt ettersom årene går. Og jeg kjenner ingen andre som er gravide, iallefall ikke som er like "kort" på vei som meg..

 

Bære lamper høres ikke ut som idealjobben for en gravid nei.. Hmmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm får håpe man blir litt kjent på bimtreffet da, hadde jo vært koselig... Hva skjer på de treffene da? Noe spes?

 

Nei jeg tror ikke det er jobben, men så vil jeg jo gjerne jobbe, men sjefen min sier at det er ikke jobben for noen bak den kassa å gjøre, er avhengig av å være ute blant kunder, så vi får se.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man møtes og flirer og prater om alle symptomene man har hatt eller har, om hvem man har fortalt det til, og så SPISER man, og det pleier jo å være sultne gravide damer dette her, så... hi hi hi..

 

Ang symptomer, har du mange? Jeg har spydd en del, så er 7 kg lettere enn jeg var da jeg ble gravid.. Men nå er den verste kvalmen gitt seg, og GLAD er jeg for det..

 

Skulle du på tidlig UL også eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja sultne gravide, da sliter jeg allerede;) Huff.... Føler jeg er sulten hele tiden.... Men har diabetes, så kanskje litt av det som gjør det.....

 

Ja symptomer ja, kvalmen er opp og ned, noen ganger så ille at jeg nesten spyr, noen ganger bare litt, men ikke spydd ennå... Jeg har vært veldig svimmel, vondt i brystene, uggen i hele kroppen, orker ingen ting, men dette merker jeg har blitt bitte litt bedre, nå tar korsryggen over, og jeg er bare 9+2, herregud!!!!!!!

 

Jeg tenkte jeg ville ta en ul jeg har bestilt 4 feb, eller som en lege satt opp.... Skal til legen i morra, tenkte å høre om å få høre hjertelyden, jeg er jo så redd om dagen... Kan man høre den uten UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har term rundt 14-18 aug.

ang vondt i kosryggen...jeg hadde veldig vondt i rygen/korsryggen i begynnelsen og jeg gikk til kiropraktraktor på brynsenteret. (ikke fysio) og etter 3 ganger var det helt bra. det hadde låst seg i forbindelse med at jeg ar gravid. Redda jula for meg. Ellers er jeg hjemme med hypernemis eller hordan det skrives... prøver å være tolmodig dag for dag og spise litt og vente på de maskiske 12-13ukene... er i uke 11 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal gå til kiro jeg også, kjenner det stikker veldig akkurat nå faktisk.... Men akkurat nå har jeg ikke så mye penger;) Så må vente litt!!!

Men du sa låst seg? Gjorde det så fort hos deg, i og med du sier juletiden? Da må du ha vært i 6 uke eller noe?

Hva er hypernemis?

 

Hvor holder du til siden du sa brynklinikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke man kan høre hjertelyden uten UL så tidlig, men jeg er absolutt ikke sikker!! Så spennende med legetime da, OG UL.. Alt med graviditeten er utrolig spennende, så du kommer til å få noen kjekke måneder fremover..

 

Har du diabetes til vanlig, eller svangerskapsdiabetes? Evt type 1 eller 2? Og hvordan utarter det seg nå som du er gravid? (blir du fulgt ekstra opp ved kontroller etc?)

 

Ja, jeg kjenner også at jeg begynner så smått å "miste" symptomene, bakdelen er at nå begynner jeg vel å skyte oppover på vekten, men det er nå bare en tilhørende faktor ved å gå gravid!!

 

Du må fortelle hvordan det var hos legen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann *mary had a little lamb

 

Du må være med på BIM-treff 6.mars. Hard Rock Cafè kl 1800!!

 

Jeg er 33 år og venter mitt 2.barn, har en jente på 14 mnd fra før. To tette og en badehette!!

 

Jeg bor på Majorstua!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...