~~DoraDora~~ Skrevet 20. januar 2008 #1 Skrevet 20. januar 2008 Hvor gamle dere er, dere som ønsker å ha barna mest mulig hjemme i stedet for i barnehage fulltid. Og hvor gamle dere er, som ikke ønsker å ha de redusert i barnehage. Kan det være store forskjeller på dette, når det gjelder oss mødres alder? Og her snakker jeg om ønsker,- ikke tvang
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 20. januar 2008 #3 Skrevet 20. januar 2008 Jeg ha ikke svart på noen innlegg tidligere. Men kan jo gi meg min alder her.. Jeg er snart 28 år har en på snart 3 år, han går 100% i bhg, men når jeg ha fri fra skolen så har han fri fra bhg.. Er snart ferdig med hjelpepleien, og da kommer jeg ikke til å jobbe 100%. Men han kommer likevell til å ha 100% i bhg, men når jeg har fridager skal han ha fridager.. Glad for å ha han i bhg, men gud som vi koser oss når vi er hjemme sammen...
~~DoraDora~~ Skrevet 20. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. januar 2008 Synes dette(barnehagedebatten...) er en interressant debatt jeg ;-)
MammisOgTøffer`n Skrevet 20. januar 2008 #5 Skrevet 20. januar 2008 Jeg er 28 år:) Han har full plass nå, men er hjemme med meg de dagene jeg har fri. Noen ganger er han der hele uka, andre ganger har han fri med meg. Har et stort ønske om å jobbe 50/60 %, håper jeg får til det. Men alt hjelper, hadde jeg fått hatt han hjemme en dag hadde det vært et pluss også. Syns disse unga blir så fort store jeg asså............huff.........
oktopus Skrevet 20. januar 2008 #6 Skrevet 20. januar 2008 28 år Barn på 2 og 4 år. Begge går 50% i barnehagen. Synst det er passe. Er glad jeg har muligheten til å jobbe så "lite".
solstråle69 Skrevet 20. januar 2008 #7 Skrevet 20. januar 2008 Jeg er 38 år, snuppa er 2. Var hjemmeværende til nå, hun har begynt 40 % i bhg.
yasmina Skrevet 20. januar 2008 #8 Skrevet 20. januar 2008 Jeg er 29 aar og har hatt eldstemann hjemme til han var 2aar og 5 mnd og mini paa 19 mnd blir hjemme til han er 2 aar og 2 mnd. Eldstemann gaar 3 ganger i uken a 5/6 timer og det vil nok bli det samme for mini etter sommeren.
nickoline og supermann Skrevet 20. januar 2008 #9 Skrevet 20. januar 2008 jeg er 33 og har valgt 60 barnehage og 60 jobb. hadde ikke blitt hjemme på fulltid uansett. Må ta vare på voksenlivet mitt, og bruke hodet mitt også.
Gjest Skrevet 20. januar 2008 #10 Skrevet 20. januar 2008 Blir jo "spennende" å se hva du får ut av denne statistikken... *Sukk* Jeg er snart 31 år, og har hatt utvidet perm med begge ungene. Ellers tenker jeg å jobbe 80% når jeg begynner igjen i jobb. Satser på én dag fri og dager fra ca 08 - 15. Hvor gammel er du selv da, og hva skal du med dette?
Adalis Skrevet 20. januar 2008 #11 Skrevet 20. januar 2008 21.. Vesla begynte 40% i barnehage for ett år siden, økte til 60 nå før jul. Hun blir tre år i vår.
M-N & sassy-susie Skrevet 20. januar 2008 #12 Skrevet 20. januar 2008 eg e 25.. ho e 100% i bhg, men hjemme med meg di dagan eg bynne seint eller har fri.. . så ho har til dags dato ikkje vært ei hel uke i bhg.. Ho har korte daga, 10-15/16.. å det e godt for oss alle..
☆Anonymia☆ Skrevet 20. januar 2008 #13 Skrevet 20. januar 2008 er straks 22,kommer ikke til å ha han fulltid i bhg
Kosel Skrevet 20. januar 2008 #14 Skrevet 20. januar 2008 22år og blir student igjen til høsten. Permisjonen er ferdig i apri, men mini skal ikke i bhg før i august. Har fått full plass til ham, men kommer til å tilpasse etter mine skoledager. Fireårig utdannelse. Som alenemor har jeg jo streng tatt ikke noe reelt valg. Skulle gjerne vært hjemme til han var rundt to år. Men mener at folk flest tar riktig valg for seg og sine, ikke min oppgave å dømme folk for deres valg. tviler på at barna tar skade av hverken det ene eller det andre.
~~DoraDora~~ Skrevet 20. januar 2008 Forfatter #15 Skrevet 20. januar 2008 Hittil er jeg positivt overrasket. for alle som har svart sier ganske tydelig at de ønsker å ha barna hjemme når det er mulighet for det. Dere sender de ikke i barnehagen når dere selv har fri, selv om de kanskje i utgangspunktet har full barnehageplass tildelt. Og når det gjelder alder, så er det hittil ingenting som tlsier at det feks er de eldre mødrene som er mest "lenket" til kjøkkenbenken hjemme. Ikke er det tegn til at det er de unge som er for umodne til å ha barn heller. Men det hadde vært kjekt å se hvordan det er med de som ikke svarer på dette også da.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 20. januar 2008 #16 Skrevet 20. januar 2008 Hvor gammel er du selv da Dillå?? Jeg er snart 41 og har 4 dagers uke til minstefrøkna. Vi leverer sent og henter tidlig stort sett hver dag:-)
elize m/3 prinsesser & 1 prins Skrevet 20. januar 2008 #17 Skrevet 20. januar 2008 Er 27 år. eldstejenta går på skolen og har full sfo plass, men hun er aldri der mer enn 3 dager toppen i uka. Minstejenta er 5 år og har full plass i barnehagen. Hun stortrives der, og velger heller barnehagen fremfor å være hjemme med meg endag hvis jeg har fri. Hun blir levert 0830 og hentet mellom 1400 og 1600, spørs hvordan vi jobber
Gjest Skrevet 20. januar 2008 #18 Skrevet 20. januar 2008 Ja, det lurte jeg også på, men fikk ikke svar... ;-)
Gjest Skrevet 20. januar 2008 #19 Skrevet 20. januar 2008 Jeg er 29, jeg skulle gjerne jobbet mindre enn full stilling, men ønsker ikke å ikke jobbe utenfor hjemmet i det hele tatt. Poden har litt redusert plass (80 %), men det er det pappan som står for
Mrs. Bouquet Skrevet 20. januar 2008 #20 Skrevet 20. januar 2008 26 år, og ønsker å ha henne hjemme til hun er 2-3 år. Etter det har jeg lyst hun skal være i barnehage noen dager i uka, da har vi forhåpentligvis et yngre barn som jeg kommer til å være hjemme med på samme måte.
~~DoraDora~~ Skrevet 20. januar 2008 Forfatter #21 Skrevet 20. januar 2008 Jeg er 34 år :-) ...og jeg er absolutt ikke lenket til kjøkkenbenken, selv om jeg ønsker å være hjemme med mine tre gull. Jeg har bare et sterkt ønske om å tilbringe mye av deres barndom sammen med de. Og ta mitt ansvar for oppdragelsen av de ;-) Jeg er som sagt mange ganger før ikke i mot barnehage. Jeg tror det ideelle ville vært at barn er hjemme frem til de er 3 år gamle, og at de deretter går i barnehage et par dager i uken. Når det gjelder dømming av andre, så dømmer jeg kun de som har fått barn, men som ikke ØNSKER å være så mye sammen med de.
Sentralstøvsugeren Skrevet 20. januar 2008 #22 Skrevet 20. januar 2008 34 - har barn på 12, 8 og Selma på 14 mnd. Jobber 50%, men Selma er hjemme på fulltid. Håper på å ha henne hjemme til hun er tre - men vi får se....Vi bor litt øde til uten andre på hennes alder i nærheten - så det kan være vi søker henne inn noen dager etterhvert hvis vi føler hun har behov for det.
Fire småtroll Skrevet 20. januar 2008 #23 Skrevet 20. januar 2008 Er 33 år, men var 27 da jeg fikk førstemann, han gikk fire dager i uka. Mellomste fikk jeg da jeg var 30 år, og da fikk vi til at jeg var hjemme 7 mnd ekstra (uten lønn). Nå er har jeg fått nr tre og hun begynner full tid til høsten, da er hun 15mnd. Selvfølgelig vil jeg være mest mulig sammen med barna mine, de fleste foreldre vil jo det. Men jeg vil også bruke hjernen og kroppen min til mer enn å være mamma og jobben min er viktig for at jeg skal ha det bra. Derfor har vi full plass, men har også korte dager av og til, og har jeg fri, har selvfølgelig ungene også fri!
Loglady Skrevet 20. januar 2008 #24 Skrevet 20. januar 2008 Problemet ditt, Dillå, er at du automatisk går ut fra at mødre som velger å jobbe, til tross for at de har økonomi til å gå hjemme, gjør det fordi de ikke ønsker å tilbringe tid sammen med barnet sitt. Dette er ren antagelse fra din side, og jeg aner ikke hva du bygger antagelsen på.
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 20. januar 2008 #25 Skrevet 20. januar 2008 Jeg er foreløpig i fødselspermisjon, men når den går ut, har jeg tenkt til å jobbe 15%, motta barnetrygd og kontantstøtte, og være hjemme med jenta mi... Jeg er 26 år:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå