Gå til innhold

Jeg HATER å amme!

Anbefalte innlegg

Skrevet

nickoline 150406

Hvor i innlegget mitt skriver jeg at jeg skal slutte?? Jeg slipper da bare ut litt damp! Jeg skal så absolutt fortsette å amme og dette stopper ikke meg, men det er vel flere her som syntes det er leit å ikke kunne spise det man vil? Kanskje det var litt ekstra ille i dag som gjorde at jeg følte for å slippe ut denne dampen...?

Men overskriften var kanskje stram, men som jeg skriver til tillab så var det ifht de siste dagers herjing her av DIBmobben....Folk her er LITT ømfintlige om dagen, så jeg overdrev litt ;-) Og det ser jeg i denne tråden også, jeg har overhodet ikke engang antydet at jeg skal slutte for jeg ikke kan spise som jeg vil. Er bare akkurat nå veldig lei av å måtte analysere det jeg putter i meg og hoppe over ting han reagerer på....

Og siden du ikke har vært i mine sko så blir det kanskje vanskelig for deg å vite hva jeg snakker om...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner hvordan du har det :( Jeg kunne ikke spise noe med melkeprodukter i mange mnd, ikke drikke melk,brus eller spise noe sterk mat. Jeg ble nesten gal i de øyeblikkene jeg hadde lyst på noe sånt. Men tenkte at det er så kort periode i livet hvor jeg har mulighet til å gi disse dyrebare dråpene til barnet mitt så jeg MÅÅÅ holde ut litt til..hehe..Å jeg angrer ikke på det. Ikke at jeg vet at det er grunnen men vesla mi har vært veldig lite syk på de 2 årene hun har levd. Det første leveåret hvor hun fikk mm så var hun ikke syk en eneste en gang, ikke et lite snufs en gang. Å fra 1-2 år så var hun syk en gang med omgangssyken å da lå hele fammen rett ut. Så jeg velger å tro at mm har hjulpet masse på immunforsvaret. Tror jeg da..hehe :) Liker å tro det hvertfall.

Jeg føler med deg, men hold ut :)

Skrevet

Jeg må også holde meg unna mye. Det pga eksem og andre ting. Men som jeg prøver å få frem her er det ikke snakk om å slutte :-)

Jeg er kjempeglad for å kunne amme og JAA det er kjempekoselig og det skaper en veldig god kontakt.

I natt fikk han en tann, så får vi se hvor vondt det kommer til å gjøre etterhvert :-)

Skrevet

huff... så kjedelig da... var heldig der jeg.. snuppa hadde bare litt magevondt engang og det var når jeg spiste fårikål.. glemte meg helt stakkars liten... ellers så spiste eg alt jeg...

får håpe det går over

Skrevet

ja kjempe koselig å amme.. gleder meg masse til ammingen denne gangen og. håper det går like greit som sist. ammet snuppa til hun var 15 mnd. kunne godt holdt på mye lengre. for var jo bare så koselig. hun lå der og så på meg med de hærlige øynene sine og lagde masse gode kose lyder.. kjempe kjekt..;)

Skrevet

Ja, det er ikke så gøy akkurat!

Men han er snart 1/2 år så han må jo snart tåle mer...?

Jeg fortsetter å prøve med risikoen tilstede ;-)

Skrevet

Ja, ja, da skulle jeg jammen meg hatet mye siden jeg har (og fortsatt ammer ett av) de to barn med sterk melke, soya, fisk og eggallergi, må gå på rimelig streng diett for at melken min skulle være fri for allergener, men aldri "hatet "å amme for det.

Men er kanskje verre når man ikke vet hva som irriterer magen, men synes det er kjempekoselig å amme jeg også:-)

Skrevet

mente ikke du hadde sagt det heller. Bare lufta mening i forhold til andre innlegg jeg har sett her inne i samme slengen.

Alle må gjøre som de føler for.

_Selv har jeg ammet ofte og ammer litt enda. Har ei veninne som har fått ny baby nå, og klaget sin nød siden denne frøkna krevde mer enn den første.

Siden jeg ammer min som er like gammel som hennes første så sa hun at "jeg er jo ikke like glad i amming som deg!"

Svarte at jeg har vel aldri sagt at jeg er glad i amming , men at jeg synes det er en helt grei ting å gjøre......

Synes man det er greit fortsetter man. Synes man ikke det er greit kan man slutte etter 6-9 mnd. Burde ihvertfall holde ut så lenge for bebisen sin skyld.

Hvis man ikke har betennelse og slikt da selvfølgelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...