Gå til innhold

Jeg HATER å amme!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så lei av å analysere alt jeg spiser, for så å få dårlig samvittighet for det jeg spiser!!

I natt skrek han fælt, vet ikke om det er noe jeg spiste, men fytti så lei jeg er av å ikke kunne spise og drikke det jeg vil!

Men det er kjempe koselig å amme han da :-) Og så enkelt det er. Men blir bare så lei av å ikke kunne hive i meg det jeg vil, og hvis jeg gjør det så får jeg dårlig samvittighet eller en unge med vondt i magen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så leit du føler det sånn, men det bedrer seg jo så snart de er større, med mindre du har en pjokk med veldig sensitiv mage:)

Og amming er superkos, og når de virkelig gir respons og kooooser seg med den nærheten til mamma og gir utrykk for det, å det savner jeg!

Skrevet

Mulig jeg er helt forskrudd, men jeg skjønner ikke - og tror aldri jeg vil se - hvordan amming egentlig er koselig...? Har ingen erfaring selv, men...

Skrevet

Vanskelig å forklare da Siklis:)

Men joda, det ER koslig...

Skrevet

Sånn er det når man får barn - man setter seg selv tilside for å gjøre det beste for sitt barn. Jeg kan forstå de som misliker å amme pga blødende brystvorter etc, men pga mat? Det blir litt egoistisk for meg..

Skrevet

Morsomt at du skulle svare ;-) Syntes det meste er satt på spissen her om dagen, så jeg laget en likedan overskrift hehe :-)

Men jeg er så lei av middager uten tilbehør og alt annet han reagerer på. At jeg er "redd" for å spise ditt og datt tilfelle vi får en helvetes natt etterpå.

Men det er super koselig å amme ja, jeg er heldig som får det til. Og det er jo det beste for barnet visstnok t.o.m. inkl. miljøgifter o.l.

Skrevet

Spetakkel da, hun bare klager litt, ingenting annet.

Egoistisk er å dra det litt langt.

Du trenger jo ikke lage spetakkel av alt som er vel?!

Skrevet

Ja, det er vel noe man må oppleve for å skjønne... :) hehe... Så jeg kan ikke uttale meg så mye om det:)

Skrevet

Ho er et spetakkel da, klart ho må det!:)

Skrevet

JA, det er jo nettopp det jeg gjør, Spetakkel!

Nei, dette er ikke egoistisk av meg. Det som hadde vært egoistisk av meg var å fortsette å spise alt mulig rart selv om han reagrete på det. Er du våken og opplagt vil du lese i mitt innlegg at jeg faktisk styrer unna det han reagerer på, jeg setter meg selv tilside....

Så misforstå meg rett da!

Skrevet

Tror man må gjøre det ja, for jeg kunne ikke helt skjønne det selv før jeg fikk vesla og kom ordentlig i gang!

Og jeg hadde sverget og bannet på at 4 mnd var nok, skulle ikke amme et sekund lengre. (og endte på 14 mnd:p)

Skrevet

Jeg har ammet lenge og har aldri tatt særlig hensyn i forhold til hva jeg spiser (unngår kål og løk, men ikke konsekvent). Kan ikke se at det har så mye å si hva jeg spiser. Prøv deg frem med det du har lyst på. Amming er jo viktig for tilknytningen mellom mor og barn og når du synes det er koselig burde du jo få fortsette, men det er slitsom om man alltid skal tenke over hva man spiser, det har vi jo gjort i ni måneder allerede, men når man er gravid er det liksom mer akseptert virker det som, når man bare ammer, forstår ikke folk at det er så farlig? bare mine inntrykk.

Skrevet

Denne var til deg tilab...

Skrevet

Ok ;-)

Jeg som misforsto da... Er da plenty som slutter pga litt motstand.

Skrevet

Jeg synes amming er helt greit. Har vært heldig da. Har spist akkurat hva jeg vil.

Men jeg synes det er egoistisk å evt ikke amme fordi man vil spise akkurat det man ønsker. Det er så kort tid man "trenger" å amme. Da kan man klare seg uten både det ene og det andre man måtte ha lyst på.......

Skrevet

Hehe. Ja, det er vel noe man må oppleve før man virkelig skjønner hva det er, da:) Men tror allikevel at jeg for min del gjorde det beste valget ved å ikke amme... Men ammet du hver dag - flere ganger i 14 mnd?? hehe

Skrevet

Jeg har prøvd alt! Så jeg vet godt hva han reagerer på ;-)

Prøver det samme igjen noen uker senere, men men....

Jeg overlever jo da :-)

Skrevet

Da jeg ammet guttungen prøvde jeg meg litt frem for å se hva han kunne reagere på, jeg kunne spise det meste, men kunne ikke drikke kullsyreholdige drikker så det holdt jeg meg langt unna. Enn må prøve litt så ser enn hva enn kan spise og ikke spise, og hva enn kan drikke og ikke drikke.

Skrevet

Aha, til meg ja:)

ALT er satt på spissen her inne, og overskriften er jo det som faktisk avgjør om noen leser innlegget. (lager sånne overskrifter selv jeg, det er jo det som funker! )

Men har du fått noen ordentlig oversikt ennå over hva han reagerer på og ikke?

for er det noe han får luft av men som du VIRKELIG har lyst på, så er minifom for et par amminger et godt alternativ. (Vesla mi er født i slutten av september og jeg ELSKER kålrabistappe, det ble løsningen for oss på pinnekjøtt, fungerte greit)

Hmmmm, men det går seg jo som sagt til, lykke til med ammingen fremover!

Skrevet

Sa jeg at jeg skal slutte å amme spetakkel?

Skrevet

Skjønner det godt jeg, er ikke kjempebegeistret selv... Først var det det at jeg ikke kunne spise noe og at det gjorde vondt. Nå kan jeg spise hva jeg vil, men har vondt ved ammine ennå. Og han er snart 7 mnd. Glad jeg ammer litt mindre nå enn før, og ser egentlig frem til vi er nede i morgen + kveld.

Skrevet

Hvis du føler det slik,kan du jo gi MME:-)

Skrevet

Selv om det er vondt synes jeg også det er koselig da. Forstå det den som kan! ;)

Skrevet

Nei, ikke godt å si...Merkelig å bedrive noe du HATER da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...