Gå til innhold

Spiser dere selv hermetikk daglig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiser stort sett bare hermetikk. Og litt tomater.

Skrevet

Og den eneste hemetikken vi spiser er hermetiske tomater.

Skrevet

Kanskje et par ganger i uken, som oftest hakka tomater eller mais. Tomatbønner når vi har chili.

Spise aldri andre hermetikkprodukter, som lapskaus på boks ol...

Skrevet

da vil jeg anbefale hermetisk tomatsuppe. Man trenger jo litt variasjon i kosten.

Skrevet

Ikke daglig nei, men når vi har salater bruker vi gjerne mais og ananas fra boks.

Hender også at de eldste gutta mine spiser joika-kaker på boks en gang i jubelåret.

Skrevet

Nei, det er det ikke. Bortsett fra hvis man føler seg litt kranglete, og trodde alle skulle skjønne hensikten med innlegget...hehe.

Poenget var selvsagt: Hvorfor er det greit å gi babyer og småbarn hermetikk hver dag, mens vi selv aldri kunne tenke oss å spise det?

Skrevet

Det ville være helt greit for meg om noen andre spiste hermetikk til alle måltider, og det er like greit for meg at de gir det til ungene sine.

Skrevet

Ja, egentlig er det det for meg også, jeg føler meg bare litt kranglete i dag. Er gretten pga forkjølelse og feber. Og så var det hvertfall noe annet å diskutere* (*Les: slå hverandre i hodet med, enn barnehagedebatten)

Jeg foretrekker hjemmelaget mat til hele familien selv.

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Ikke daglig...ikke en gang månedlig, men faktisk så skal jeg spise fiskeboller i kveld og de er jo oppbevarte i sånn hermetikkboks.

Skrevet

Hehe....

Hverken jeg eller min familie spiser hermetikk til daglig. Tenkte du på barnemat på glass, da, eller.....? :-))

Skrevet

Blir fort litt hermetikk; makrell i tomat, leverpostei, mais, sopp, ananas, hvite bønner i tomatsaus, fiskeboller, tomatpure, skinke/kylling (sånn trekanta boks), kokoksmel, vannkastanjer, bønnespirer, baby mais, guacomole(skrives ikke slik..hehe) Spiser veldig ofte makrell i tomat, så ja jeg spiser hermetikk nesten daglig.

Så det blir fort litt hermetikk ja....Men det plager meg ikke...

Skrevet

Det hender jeg bruker hermetikk som tilbehør, men jeg unner ingen barn å bli fostret opp på hermetikk. Og forstår ikke voksne som kan leve på ferdigmat, heller.

Jeg syns også barnet mitt fortjener mer enn hermetikk, og syns det er verdifullt at barna lærer å kjenne naturlige, ekte smaker. Derfor har jeg med glede lagd fersk, god mat til henne fra den dagen hun begynte å spise. Det er verdt tida det tar!

Men det er meg, da, mulig jeg er litt sær:-)))

Skrevet

Nei. Vi spiser det kanskje 1-2 ganger i mnd. Nå har sønnen min sjeldent fått babyglass også. Mye bedre med fersk mat, og det tar ikke lang tid. Tar like lang tid som egen middag (eller kortere).

Men at andre velger å gi barna sine babyglass og andre hermetiske produkter, gidder jeg virkelig ikke å bry meg med! : )

Skrevet

Her brukes gladelig hermetikk ganske så ofte.

Jeg gidder sjeldent å styre med fersk champignon til pastasausene mine feks. Jeg bruker også hermetiske tomater i mange retter jeg lager.

Mais er greit som hermetikk også, både "niblets" og babymais. Hel mais skal være fersk, ellers er den jo ikke god.

Men hermetisk mat som en eller flere av indrediensene når jeg lager middag er helt vanlig og det gjør seg godt sammen med ferske grønnsaker og hva nå enn annet jeg lager:)

Regner forøvrig ikke mat på glass for hermetikk. Hermetikk er det som kommer i hermetikkboks. Ferdig med det.

Skrevet

Hermetikk er ikke bare det som kommer i metallbokser. Det er også mat som er hermetisk lukket på glass:-)

Skrevet

Jeg vet det men har bestemt meg for å ikke vedkjenne meg det, ellers blir dette ingen debatt;) Hihi...

Skrevet

Er makrell i tomat og leverpostei hermetikk?? Når jeg da legger til fiskeboller, så blir det nesten daglig! ;o)

Skrevet

Uff da.... da blir det mer; sylteagurk, rødbetter, syltetøy av mange forskjellige slag. Jeg gir meg!!!

Ja, vi spiser hermetikk HVER DAG:)))

Skrevet

Flott at du vedkjenner deg faktum, hihi:-)))

Skrevet

Hehe nei, kun hermetiske tomater i så fall. Og makrell i tomat.

Ellers lager vi all mat fra grunnen av, også babymat når det var aktuelt. Noen som har luktet på de der middagsglassene eller?? Yuck for en lukt :S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...