Dronningen! Skrevet 19. januar 2008 #1 Skrevet 19. januar 2008 Nå har jeg vært i varmere strøk i 14 dager og observert en del ting, noe er skremmende og annet bare latterlig, men hva fa.. er det som gjør at enkelte er slik?? * Sniking i køen til innskjekking - hallo, det er 1 1/2 time til flyet går! * Pils kl. 6 om morgenen er ikke sjarmerende når barna trenger oppmerksomhet. * Ennå en gang sniking i køer, denne gangen til bussen som går til hotellet og innskjekking på bostedet. * tror virkelig foreldre at barn har veldig lyst til å bade når de roper: NEI, JEG VIL IKKE!! * Hva er det som gjør at enkelte foreldre synes det er greit at barnet deres tisser i blomsterbed og basseng? Stakkars poolmannen løp som et pisket skinn og tok prøver av vannet 3 ganger om dagen.... Bare fordi enkelte ikke bruker doen som ligger 20 sek. unna! * Når barn begynner å gråte hysterisk pga sinne under show, middager eller andre tilstelninger går man ut den døren hvor det står EXIT over slik at andre kan følge med og kose seg. * Om barnet spyr på gulvet i fellesområder sier man pent i fra til betjeningen med en gang, man setter ikke bare en stol over og later som ikke noe. Eller for den saks skyld i barnebassenget - si for guds skyld i fra! * Om maten eller vinen ikke er god sier man i fra med en gang, ikke etter at alt er borte fra tallerken og glass. Slike ting trenger man ikke å bruke feriedager til å irritere seg over. Ellers har vi hatt en utrolig fin ferie! Ps: Jeg våknet i min egen seng i dag tidlig, det gjorde ikke en dame på flyet. Hun ble hentet av politiet og har nok årets hangover i dag!
♥Snulder Skrevet 19. januar 2008 #2 Skrevet 19. januar 2008 Hehe.. mange av punktene dine har jeg lagt merke til også:=) Jeg lurer på om normal sunn fornuft og alt annet vett forsvinner i det de lemper kofferten ut av bilen ved flyplassen!
Dronningen! Skrevet 19. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. januar 2008 Jeg tror den sunne fornuften forsvinner i det nanosekundet de setter kofferten I bilen! Glemte alle disse teite folkene som på trass skal stå helt inntil baggasjebåndet. .....
Torpekjærringa Skrevet 19. januar 2008 #4 Skrevet 19. januar 2008 Ja, hehe.....noen legger virkelig sunt folkevett & folkeskikk igjen hjemme når de reiser til utlandet. Kjenner jeg blir provosert når mange er på ferie bare for seg selv - og ikke for ungene ( pils kl 6på morgenen på familie ferie...ere mulig)
juddellihuddelli Skrevet 19. januar 2008 #5 Skrevet 19. januar 2008 J, har også merket meg mange av pungtene dine. Og det som skremmer meg mest er at etter min erfaring er det pinade Nordmenn som er værst. Pinlig!
Dronningen! Skrevet 19. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 19. januar 2008 På Gardermoen er de værst ja men de rundt oss på hotellet var svenske og finske......
juddellihuddelli Skrevet 19. januar 2008 #7 Skrevet 19. januar 2008 Ops, en del skrivefeil der. Men en annen ting jeg merket meg, apropos sniking i køer, er da vi bodde på et hotell med forkost inkludert. Det er ikke snakk op vanlig køskikk da, men om å gjøre å hoppe på maten og grebbe til seg så mye som mulig, så fort som mulig. Maten går ikke sin vei! Man kan trygt ta det i NORMALT TEMPO! Hehe...merker jeg irriterer meg igjen.
Dronningen! Skrevet 19. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 19. januar 2008 Eller alle som legger ut håndklær ved poolen som ikke kommer før i 2- tiden?
juddellihuddelli Skrevet 19. januar 2008 #9 Skrevet 19. januar 2008 JA! Dødsirriterende, men det brydde ikke vi oss om. Bare fjernet håndklærene og fant oss gode plasser:)
lenej :o) Skrevet 19. januar 2008 #10 Skrevet 19. januar 2008 og heldigvis er det ikke alle som er sånn. els hadde dere ikke hatt en fin ferie. godt er det! puh! kan jeg forresten spørre hvor dere var?
nickoline og supermann Skrevet 19. januar 2008 #11 Skrevet 19. januar 2008 snikingen i køen kjenner jeg igjen. Men du har glemt at alle står oppå transportbåndet når de skal ha baggasjen sin. Hvis alle stod 2 meter unna, kunne alle se kofferten sin, gå fram og ta den av båndet uten problem Det andre du nevner kjenner jeg absolutt ikke igjen. Men selvfølgelig er det alltid noen som skiller seg ut........
nickoline og supermann Skrevet 19. januar 2008 #12 Skrevet 19. januar 2008 Jeg ser heller ikke problemet med å ta seg en øl om klokka er 0600 eller 2000. Om det er øl eller cola man drikker må da være samma f........bare man ikke blir drita
Dronningen! Skrevet 19. januar 2008 Forfatter #13 Skrevet 19. januar 2008 Lenej..... Vi var på Lanzarote og vi har hatt det kjempefint:o) Ypperlig for barn selv om de ikke er store nok for Bamseklubb....
Dronningen! Skrevet 19. januar 2008 Forfatter #14 Skrevet 19. januar 2008 Helt greit å ta seg en øl eller to men når barna blir utålmodige og trenger oppmerksomhet da får ølen være...
nati, knotten & lille karamell Skrevet 19. januar 2008 #15 Skrevet 19. januar 2008 På gardermoen er det helt grusomt. Folk eier ikke folkeskikk noen ganger. Når bording nærmer seg stiller folk seg i kø....selv om det over høytaleranlegget annonserer at de som trenger hjelp og folk som reiser med småbarn kan kommer å stille seg forann - er det ingen som viker. Alle ser ned i bakken og later som ingenting. Det er sikker noen andre som slipper de fram tenker de nok. Neida....det er ikke det!! Når jeg endelig har komt meg inn på flyet....blir jeg alltid glad hvis jeg har fått vindusplass, for da slipper jeg å måtte reise meg før alle på flyet har gått av. Jeg har heller aldri forstått det der med å reise seg og dra ut håndbagasjen, så fort hjulene treffer asfalten. Man kommer jo trossalt ikke ut før dørene åpnes allikevel. Men for all del....det er kanskje noen som trives med å stå som sild i tønne, med sekken til mannen fremforbi oppi nesa. Å dersom jeg skulle være så "uheldig" å få et sete ut mot midtgangen og ikke vise tegn til å reise meg så fort flyet lander, så ser du bare panikken i øynene på de som sitter innforbi.....jeg tror de tenker: herregud, skal hun ikke reise seg, hvorfor tar hun ikke ut håndbagasjen, hvorfor stiller hun seg ikke i midtgangen hvor de 100 andre passasjerene står, hvorfor får hun ikke den grinite ungen til å holde munnen sin?! Neida....jeg er en sitter, jeg venter til alle har gått av flyet og så går jeg og min sønn. Merkelig nok så treffer jeg alle som hadde det så travlet med å kommer seg ut av flyet nede ved bagasjebåndet. Merkelig nok er det min koffert som kommer ut først....jeg er mao den som forlater flyplasse kjapest....so long suckers:)
lenej :o) Skrevet 19. januar 2008 #16 Skrevet 19. januar 2008 vi drar til tenerife om to uker vi. gleder meg som bare juling. drar med ving, så skal bo på sunving. blir herlig med litt ferie.. vi har vært på gran kanaria også, da vi var unge og barnløse da, og hadde en øl i kjøleskapet, og ville ikke elte den, så putta den i veska.. kom på flyplassen kl halv 7 på morgenen, og flere satt å drakk øl, folk med og uten barn.. var jo varmt da, men.. min kjære åpnet den boksen sin, tok en slurk å "æsj".. var visst ikke noe særlig med øl så tilig.. så den gikk i søpla! hihi... lenge leve kaffen!!
Dronningen! Skrevet 19. januar 2008 Forfatter #17 Skrevet 19. januar 2008 Jeg er også en sitter.... Har man ikke ferie da? )
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 19. januar 2008 #18 Skrevet 19. januar 2008 Jeg merket ikke en eneste av de tingen du never
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 19. januar 2008 #19 Skrevet 19. januar 2008 Blæ trykket før jeg ble ferdig =0( Vi kom hjem onsdag hadde en helt fantastisk ferie selv om det er en smule harry på Gran canaria var det godt med sol og varme =0). Hadde med jentene på restauranter og overalt hvor vi dro hadde det utrolig kos =0) Kan være meg som ikke ser bryr meg veldig lite hva andre gjør.
ALIICE Skrevet 19. januar 2008 #20 Skrevet 19. januar 2008 Hmm.. Har ennå til gode å oppleve det du ramser opp her!
Dronningen! Skrevet 19. januar 2008 Forfatter #21 Skrevet 19. januar 2008 Da er vel jeg og noen andre slike som observerer da? Eller at dere er de som står nærmest baggasjebåndet, slik at dere ikke ser det vi andre ser:o)
ALIICE Skrevet 19. januar 2008 #22 Skrevet 19. januar 2008 Hmmm.. Kan ikke være mye koselig å dra på ferie sammen med deg, som kun bryr deg om hva de andre gjør=0) Du må jo være en av disse skikkelig sladrekjerringene, som er så opptatt av de andre og hva de gjør, at ferien blir totalt mislykka! Stakkars...
Dronningen! Skrevet 19. januar 2008 Forfatter #23 Skrevet 19. januar 2008 Kranglete i dag ZikkZakk? Jeg bryr meg ikke hva andre gjør. Om jeg hadde gjort det hadde jeg sagt i fra for lenge siden, men ja, jeg observerer fra bakerst i køen... Min ferie ble ikke misslykket, bare ler av de som bruker masse negativ energi på å hele tiden komme først, snakke høyest og drikke mest.
ALIICE Skrevet 19. januar 2008 #24 Skrevet 19. januar 2008 Virker ikke på meg at du har ledd så innmari mye! Det er jo du som bruker mest negativ energi her=0) For å svare på spm ditt: Er stort sett kranglete hver dag=0)
Dronningen! Skrevet 19. januar 2008 Forfatter #25 Skrevet 19. januar 2008 Den negative energien blir brukt opp i latter og action.... mye bedre for meg og mine medmennesker:o) Det burde du også prøve:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå