Gå til innhold

Smith's venner og Jehovas Vitner.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, men synes da at de til stadighet snakker om dommedag. Men, har ennå ikke skjedd.....

Det virker mer som de har basert sin religion på små aspekter ved kristendommen/bibelen din har likt, også bare lagd noe helt nytt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De lærer jo språk på en dritstilig måte da.

"Hei, du drar til Norge om 3 mnd, innen da må du snakke norsk, hadet"

Skrevet

Med tanke på at de får snakke med familien sin 4 ganger iløpet av de to årene de er på misjon (med unntak av mail osv...) skjønner jeg dem sinnsykt godt. Må være slitsomt å ikke kommunisere med noen. Så de tvinger seg selv, tror jeg.

Skrevet

De reiser jo flere sammen da (2) og de fleste mormonere er jo amerikanere og har engelsk som hovedspråk, så det er ikke veldig vanskelig for dem å kommunisere hvor nå enn de kommer. Men det er fordi de skal misjonere og prate med folk og kan jo ikke forvente at (feks franskmenn) skal prate engelsk visstnok. (svarte gubben borti kroken her)

Skrevet

Ja, de fleste mormonere er jo amerikanere - i Utah og Idaho fins det jo mormoner kirker på hvert neste gatehjørne. Er ikke direkte manko på templer heller, for den del... Temple Square - hehe.. Nei, disse LDS folkene;-)

Men, altså, ja. Folk kan jo engelsk. Men hvis man faktisk skal misjonere eller forkynne Guds ord - eller Josephs ville jeg nesten sagt - så bør man jo kunne kommunisere med vedkommende på deres språk. Beste måten å få fange folk i nettet og faktisk få dem til å forstå det de hører... :) Strategiske greier det der:p

Skrevet

gikk i klasse med datteren til øverste lederen av smiths venner, kjempekoselige folk med MYE penger =) det kryr av dem der jeg kommer fra :P mange i hver eneste klasse fra 1 til 10 klasse da jeg gikk på skolen.

jehovas vitner derimot, har jeg null til overs for.

Skrevet

Jeg er vokst opp i Jehovas Vitner. Har en del å fortelle om det. Synes hele greia bare er sykt! Fikk angst pga. det, men takk og lov for at foreldrene mine gikk ut av det da jeg var 13/14 år.....

Pga. at jeg er vokst opp der, er jeg helt klar på at jeg ikke skal tro på noen gud. Jeg tror på meg selv. Og om det finnes noe himmel og helvete, trenger jeg ikke dyrke en gud for å komme til himmelen. Så lenge man er et godt menneske, er jeg overbevist om at man kommer til himmelen.

Har gjort et bevisst valg når det gjelder barna mine. De skal IKKE døpes i kirken. De skal få lov til å velge selv når de blir gamle nok til det hva slags tro de vil tilhøre, om de vil det....

Skrevet

Siklerotte: hvis det "interesserer" deg så mye hvorfor har du ikke lagt denne tråden på forumet livssynsdebatten??

Skrevet

Fordi, når jeg har vært der tidligere har det vært veldig lite aktivitet.... Og jeg la den heller ikke ut på skravle in case noen ville ønske å være anonym... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...