Gå til innhold

Vil ikke ha gutten min i barnehage:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hm, hva med åpen barnehage, sånn til å begynne med? så kan du følge han og se hvordan det går? og hvis han leker fint med de andre barna der, kan du slappe av imens med andre mødre=) tror bedehus o.l pleier ha åpen barnehage, koster vel 20-30kr hver gang(tror jeg) kan jo søke om bhg plass etter hvert da..:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jaja. Jeg følger med på diskusjonene. Og lurer på hvorfor alle de mødrene som er utrustet til å ta vare på barna sine hjemme plutselig blir inkompetente når ungen passerer 3 år?

Ingenting er vel lettere enn å tilrettelegge en stimulerende hverdag for en 3-6 -åring?

Skrevet

Ja, du sier noe der 'Alienbud'...

Hvorfor ligger grensa på 2 eller 3 år??

Men tror å det har mye å si på hva slags nettverk du har rundt deg. Ikke alle som har venner hjemme med gjevnaldrende barn.. Og da kan det bli vanskelig med sosialt og samvær med andre barn..

Jeg tror nå faktisk de fleste velger det de mener er best for barnet =)

Skrevet

mange av innleggene i denne debatten er fine. Folk forteller om sin opplevelse og sine valg. Kjempe flott!

Men hvorfor er det en del som har behov for å mer eller mindre rakke ned på dem som velger annerledes?

Jeg reagerer på uttalelser som "det er da våre barn og da må vi ta ansvaret", "alminnelig oppegående mødre klarer da", "Her ser du et dugandes kvinnfolk som klarer å ta seg av ungene sine". Eller at noen påstår at det er dumt/skadelig å IKKE gå i barnehagen...

Dette må være opp til hver enkelt familie å vurdere, ut i fra de muligheter, behov og ikke minst personlige trivselsfaktorer som finnes i den enkelte familie.

Jeg merker at det å være hjemme ikke fungerer for meg personlig, jeg blir sur og grinete og slett ingen god og stimulerede person å være sammen med. Jeg er ikke SÅ flink med små barn at jeg klarer å gi dem det de trenger 24 - 7. Men gjør det meg virkelig uegnet til å være mor?

og motsatt. Hvis mor eller far syns det er verdens lykke å være hjemme med barna sine. Hvem har da rett til å påstså at barna har det bedre og får bedre stimuli et annet sted?

Skrevet

Jeg ville nok hatt han i barnehage, minsten fortjener jo å få mammas oppmerksomhet også! Du kan heller ha storebror litt kortere dager i barnehagen, i barnehagen har han det såå moro! Sliten blir du også, særlig den første tiden med lite søvn. Har selv to med 24 mnd mellomrom, og er glad jeg beholdt bh-plassen!

Skrevet

Sjekk om det finnes noen barneparker i din kommune. Da har du og han ett lite tilbud hver dag, parkene er som regel åpne mellom 10-14 og evt. 11-14/15 om vinteren.Han får lekt litt med andre barn/vært liit ute og du får slappet av noen timer.

Skrevet

Glemte å nevne det at du beholder evt. kontantstøtte i tillegg til at dette er mye rimeligere enn barnehageplass, såfremt du selvfølgelig ikke kan få en redusert (gradert) barnehageplass.

Skrevet

Snuppa mi begynte i barnehage da hun var 15 måneder gammel. Da hun vært et halvt års tid hos dagmamma først. Kan bare si en ting, og det er at hun stortrivdes fra første stund. De var åtte små krabater som lekte, sov, spiste og koste seg sammen. HUn hadde så stor glede av de andre ungene, og merket kjempeforskjell på trivselen hennes i forhold til dagmammaen.

Synes du skal prøve. Går det ikke bra, kan du vel alltids ta han ut. Men det går som regel alltid bedre enn hva man tror.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...