Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

min lille tulle er snart 11 mnd, og jeg vil ha henne på rommet litt til.... er jo kjekt å ha henne der også... men hun må jo bli vant til eget rom også...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vår jente har lagt på eget rom og i egen seng fra dag 1. Det har gått veldig fint. Tror ikke det er noen regel for når babyer kan ligge på eget rom. Dette er nok opp til de enkelte å bestemme.

Skrevet

vi regner med rundt ettårsalder.

men rommet vårt og senga vår er der alltid for henne, om hun skulle være utrygg.

Skrevet

Mht krybbedød anbefales ett år. Vi tror imidlertid vi kommer til å flytte ham utpå våren en gang, når han er sånn ca 7-8 mnd.

Skrevet

syns det er betryggende å ha lillemor på vårt rom jeg, hun er bare vel 4 mnd da også får hun jo pupp om natten, men fordi om; er redd hun skal fryse, bli redd, problemer med å puste osv.... kommer nok til å ligge inne med oss til hun er året MINST... =)

Skrevet

I morra:) he he, da skal rommet hennes være klart! Hun vil da være 6.5 mnd:)

Har merket at hun sover urolig om natta og at hun veldig ofte begynner å vri seg i senga si etter at jeg eller faren hennes har beveget oss eller hvis faren hennes snorker;) Så jeg tror det vil være godt for oss alle....litt mer pes å måtte gå så langt for å gi henne smokk, men er vel en vanesak:)

Tror forresten ikke barnet har vondt av verken det ene eller det andre...

Skrevet

Gutten vår har sovet på eget rom siden han var 6 uker gammel, og det har fungert veldig bra! Har sovet hele natta siden han var 3 1/2 måned.

Når vi har vært på helgebesøk hos besteforeldrene hans, så har vi delt rom, men da har vi begge sovet urolig og dårlig!

Tror alikevel at dette er en avgjørelse foreldrene må ta alt etter som hvordan babyen er. Fins nok ingen fasit på det!

Skrevet

Må vel komme ann på barnet og foreldrene, noen har barnet på eget rom fra dag en andre venter 1-2-3-4-5-6-7-8 mnd. Allt etter når de er klar til det. Jenta vår vil ligge på vårt rom ut august neste år ihvertfall. Da håper jeg vi flytter til noe større. Nå har vi nemelig ikke mer en et soverom. Hadde vi hatt 2 rom så hadde vi bytta nå, for ho kan våkne å ligge å prate i 1-2 timer

om natta. Og selv om jeg ikke trenger å gjøre noe så holder ho meg våken. Faren derimot sover gjennom allt som er.

Skrevet

Lillegutt sov på eget rom da han var 2 uker gammel. Vi fikk han aldri til å sove noe særlig, men en kveld ville vi for moro skyld prøve å legge han på eget rom, da sov han veldig godt. Etter det, har vi alltid lagt han på eget rom, har prøvd å ha han med i senga vår( fordi jeg vil ha han inntil meg), men det vil han ikke...

Men hvis barnet føler seg utrygg alene, skal man jo ikke tvinge det til å ligge alene synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...