Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #26 Skrevet 17. januar 2008 Gjorde noe lignende med gutten min for veldig mange år siden. Den gang kalte vi det 3 netters skriking eller noe sånt:) Før Ferber kom med sin teori tror jeg. Fungerte for han:)
scoobidoo Skrevet 18. januar 2008 #27 Skrevet 18. januar 2008 Synes dere er flinke jeg. :-) Det er mange som bruker denne metoden, og som får den til å virke. Jeg forstår ikke at folk er nødt til å være bedrevitere på absolutt alt. Det som fungerer for noen, behøver ikke å fungere for andre... Osv.
heldigec Skrevet 18. januar 2008 #28 Skrevet 18. januar 2008 Jeg vil også nok en gang gi min støtte til HI. Ferber presenterte metoden sin for over 20 år siden og den har siden den gang vært godt gjennomprøvd. Han har modifisert metoden noe siden da og har blitt noe mildere i formen siden den gang. Før Ferbers tid benyttet man også lignende metoder (og værre) uten at man hadde direkte system på sakene. For interesserte er denne siden her ganske fin: http://www.babycenter.com/0_the-ferber-method-demystified_7755.bc Selv brukte jeg 3 kvelder og netter med Ferber på min førstemann for 3 år siden. Han har siden den gang sovet natten igjennom og lagt seg med et smil (begynte først å våkne innimellom da han var 2,5 år gammel). Han var ikke noe vanskelig barn som skrek hele tiden, men jeg ville lære ham å sovne selv og slutte med natt-mat. Jeg "visste ikke bedre" og hadde fått anbefalt metoden og stilte ikke spørsmålstegn ved den. (var ikke på DIB den gangen) For oss fungerte det helt utmerket! Jeg synes heller ikke det var så tøft å gjennomføre som man kanskje tror. Man hører ofte på gråten at det er sinne/frustrasjon fremfor redsel/savn. Har senere også benyttet Ferber på min yngste datter og det fungerte fint helt til hun ble syk (og har vært det til-og-fra i en måned). Nå er det blitt skikkelig tulliball om nattet i stedet....men jeg skjønner ikke helt hvilke andre metoder som skal fungere når hun ikke roer seg av at jeg sitter ved siden av henne og klapper henne på hodet...Mulig jeg ikke er tålmodig nok... Vel, uansett, Maddemor - jeg synes dere er flinke som har bestemt dere for å ta nettene tilbake! Og som du sier så blir jo barna så mye bedre humør av det også. For ikke å snakke om foreldrene - det skal ikke undervurderes :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå