Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 ... jeg driter i dere anonyme som har tenkt å skjelle meg ut nå, for alt er prøvd og dette er siste utei på at lillegutt skal få noe kvalitetssøvn! La han kl 19.50 og han sovnet kl 20.58. Dvs han sovnet etter 1time og 8 min. i går sovnet han etter 1 time og 40 min og i forigårs etter 2 timer og 30 min. Dette går jo veien! begge foregående netter har han sovet hele natten gjennom. Men om han skulle våkne på natten for litt pupp eller trøst, så er ikke det problemet her i huset. Da sovner han alltid raskt igjen, men han sliter veldig med å få til å sovne på kvelden. Han vil KUN sove på puppen og blir rasende når han merker at puppen er borte når han våkner og deretter blir det ikke natta på gutten før i 23-24 tiden og det er jo alt for sent for en på 7,5 mnd! Gutten vår er såre fornøyd hele dagen til tross for at vi driver ferber-metoden om kvelden, så jeg ser jo at dette ikke er så vondt for han.
OhMyGod!!! Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 må være godt å se at det fungerer hvertfall for meg som ikke har fått ennå, så lærer jeg på sånne ting. kan vel kanskje være greit å ikke la knøttet venne seg til å sovne ved puppen da (altså første tiden er ok, men ikke fortsette med det liksom) spennende å følge dette synes du er flink jeg.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #3 Skrevet 17. januar 2008 Kanskje du skal slutte å skrive innlegg om den sinnsyke metoden da hver eneste dag, hvis du ikke tåler å høre på de som er uenig med deg! Håper jeg slipper å se innlegg fra deg her inne hver dag fremover om hvordan du plager det stakkars barnet ditt :-(
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #4 Skrevet 17. januar 2008 Til den Anonyme! Ufattelig dårlig gjort det du sier! Så det er bedre at lille blir overtrøtt å ikke får sove ordentlig å alt det der!!! Ikke alle barn sovner like lett som din tydeligvis gjør! Jeg synes du som prøver er flink å du er tøff! Å Godt å se at det blir bedre:)
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 17. januar 2008 #5 Skrevet 17. januar 2008 Synes det er fint å høre om andres erfaringer jeg! Så bra at det går rette veien. Utrolig hvordan folk med negative kommentarer alltid er anonyme. Tror jeg klarte å få noen i kok på ditt forrige innlegg. Gjør det du synes fungerer for deg og din unge
MissUnderCover Skrevet 17. januar 2008 #6 Skrevet 17. januar 2008 Så flott at det går veien for dere, høres bra ut! Vil gjerne høre hvordan det går videre jeg, selv om anonym her ikke vil. Kjære anonym, om du vil slippe å lese om det, så for h'''''''' ikke gå inn på innlegget da, du ser jo hvem det er fra, og det står klart i overskriften hva det handler om!!!!
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 17. januar 2008 Tusen takk. Å joda, jeg kommer til å oppdatere hver dag om hvordan det går jeg. Vet det er flere som lurer og gjerne vil ha oppdatering, så da kan heller de som er uenige i metoden heller la være å lese innleggene mine:) Det er ikke værre enn det! Blir ingen innlegg i helga, for da er vi bortreist, men vær helt trygg på at det kommer oppdatering når vi er hjemme igjen.
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 17. januar 2008 Tusen takk tusen takk! Det er jo så typisk at de som skjeller meg ut ikke tør å signere med nick og da gidder jeg heller ikke å bry meg om de innleggene noe særlig jeg:)
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 17. januar 2008 Til mar79: he he, det blei litt hett på den forrige tråden ja:) he he, jeg kan ikke annet enn å le:) Det beste er jo at folk ikke leser alle innleggen og så tror de plutselig at det er JEG som driver ferber med en på 8 uker! Det er jo helt feil for gutten min er jo 7.5 mnd for svarte!
Marika:):) Skrevet 17. januar 2008 #10 Skrevet 17. januar 2008 Tragisk. Stakkars lille gutt. Det er f.. meg helt unødvendig å gjøre det som du gjør. Men om du er lat og ikke har ork til å avvenne ham gradvis slik at han slipper å ligge i sjokk og lure på hvor tryggheten, kosen og alt det han er vant med ble av, så hold det for deg selv. Har selv en unge som ble rasende når puppen var vekk. Men det løste seg helt uten grining. Man må gidde å avvenne gradvis, og man må gidde å FORSTÅ barnets behov. Det er jo ikke vanskelig å lure en babyhjerne. Om du trenger råd om en litt mer skånsom metode, så be om det. Men de som ikke gidder dette, og ikke er 100% interessert i å gjøre det beste for barnet, får heller tie.
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 17. januar 2008 #11 Skrevet 17. januar 2008 Til maddemor: Det er rimelig håpløst når de ikke leser innleggene skikkelig, og til og med blander innleggene. Jeg var jo ikke anonym, så det burde jo kunne være mulig å skille oss, he he! Som jeg nettopp skrev i det andre innlegget så byttet vi ut 9 timers skriking i senga med oss mot 2-3 timer med oss ved sengekanten. Vet ikke hva som er verst for ungen jeg
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #12 Skrevet 17. januar 2008 Tydelig at du skal oppdatere bare for å provosere nå! Jeg får vondt inni meg på barnas vegne når jeg leser overskriften og, så hjelper ikke å bare la være å gå inn...Forstår ikke at jeg får mer vondt av barna deres enn dere gjør selv, noe er jo galt! Og du maj78 eller hva du heter: de fleste er nok enig i, t.o.m. hi, at ferber på en hjelpesløs baby på 8 uker ikke er annet enn ONDT! Barnet mitt har ikke sovehjerte som noen her tror, men jeg ville aldri hatt hjerte til å la ham ligge alene og gråte!
scoobidoo Skrevet 17. januar 2008 #13 Skrevet 17. januar 2008 Herregud. Drit nå i å kommentere hvis dere skal være så negative. Jeg synes det er flott at hun deler erfaringer med oss. :-) Stå på!
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 17. januar 2008 #15 Skrevet 17. januar 2008 Alene? Ja, ja ikke lett å lese alt som står i disse innleggene
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #16 Skrevet 17. januar 2008 dere som kjefter i hytt og pine nå, kan dere ikke bare la vær å gå inn på denne tråden om dere vet dere blir sinna av den? jeg gidder ikke gå inn på tråder som jeg vet jeg blir sinna av, kanskje dere bør tenke dere litt om?
Marika:):) Skrevet 17. januar 2008 #17 Skrevet 17. januar 2008 Man vil liksom "redde" disse stakkars ungene, men skjønner jo at det er totalt nytteløst. Er man dum så er man dum liksom. Ikke noe å gjøre med det desverre.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #19 Skrevet 17. januar 2008 De som bør skjerpe seg er de foreldrene som ikke vil det beste for barna sine. At det er mulig å være så kald, det skjønner jeg bare ikke! Hvor er morsfølelsen? Den er skapt fra naturen sin side slik at vi skal prøve å stanse barnets gråt, ikke overse den!
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #20 Skrevet 17. januar 2008 Maddemor - har du forsøkt å legge prinsen din tidligere på kvelden? Jeg slet også med å få min lille til å sove i 20-tiden, men da vi la henne kl 18.30-19 sovnet hun i løpet av 5 min!! Også ingen soving siste to timene før hun skal legge seg da..
scoobidoo Skrevet 17. januar 2008 #21 Skrevet 17. januar 2008 Man kaller ikke folk dumme bare fordi de har andre meninger enn en selv!!
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #22 Skrevet 17. januar 2008 "De som sier at andre er dumme, de er dumme selv"...? Hahaha... Man er ganske dum om man mangler morsinnstinktet som sier at man skal bry seg om barnets følelser, og passe på at barnet har det bra. Det er fakta og logikk.
Smellt P. Tjukka Skrevet 17. januar 2008 #24 Skrevet 17. januar 2008 Personlig kunne jeg aldri brukt ferber på noen av mine barn ! Det er greit at du deler erfaringer , men med en så radikal metode må du regne med at du får tyn . Regner med at du har prøvd alt før du satte igang .... ( Gidder ikke lese alle trådene ...)
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #25 Skrevet 17. januar 2008 selvsagt har jeg prøvd alt før jeg gikk til dette drastiske skrittet. Men herlighet; vi er jo inne og trøster han og roer han ned hver gang... Har prøvd å legge han tidligere også, men da var resultatet bare at han våknet etter 30 min og så holdt han det gående i flere timer. Jeg er ikke redd for å ta imot råd hvis noen har en super oppskrift, men ingen av de rådene jeg har fulgt har hjulpet til nå. Det er ingen mangel på morskjærlighet her i gården! Jeg elsker sønnen min over alt på jord og ser jo at han har det faktisk bedre nå enn når han er overtrøtt døgnet rundt. Dette er liksom siste desperate forsøk på at han skal få litt rutiner på søvnen og få den søvnen han trenger. Før vi begynte med ferber sov han maks 1-2 timer fø rhan våknet og mens han sov lå han bare og drømte og gråt i søvne. Er DET så mye bedre liksom? Nå sover han rolig og fint i sengen sin og er en skikkelig glad-gutt når han er våken. Dere må gjerne kalle meg en dårlig mor som er kald og kynisk og setter mine ønsker foran barnets; men det er vel akkurat stikk motsatt! Alle ønsker vi å ha barn som er trygge og sover godt og får masse kos, og det gjør sønnen min også. Han gråter ikke fordi han er redd, men fordi han vil opp! Han er vant med å bli tatt opp med en gang når han gråter og jeg føler at han i det siste prøver å utnytte dette og det kan jo bare ikke fortsette slik...... Han trenger jo å sove. Før Ferber-innføringen sov han kanskje 9 timer i døgnet og det er jo lite.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå