Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 Oppfordring til alle som planlegger å kjøpe bæresele: Ikke bruk masse penger på Babybjørn, når dere kan kjøpe en Mei Tai, bæresjal, Beco eller Ergo! Disse er kjempemasse bedre for ryggen deres og for babyen! Kjenner ingen som er fornøyd med Babybjørn. De klager over vong rygg og nakke, den kan ikke brukes når babyen har lagt på seg noen kilo og den skal ikke brukes i mer enn 30 min i strekk fordi det er skadelig for babyen. Det sier jo sitt om hvor lite praktisk den er!!! Bæresjal og Mei Tai er kjempebehagelig å bruke, kjempegod for baby (de kan være i de i timesvis uten problemer), og kan brukes til barnet er 3 år (varierer litt). Sjekk ut lotusbarn.no eller tettinntil.no for mer tips! Og husk å bære babyen deres masse! De blir IKKE bortskjemt, de får mindre kolikk, føler seg trygge og sover bedre om natta.I
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 Henger meg på denne: Babybjørn suger. Fikk veldig vondt i ryggen av den:( Skal prøve Moby Wrap bæresjal denne gangen
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #3 Skrevet 17. januar 2008 Vi brukte babybjørn-sælen vår masse og var veldig fornøyd. Bare som en opplysning da, og det er jo veldig mange som har den, så ganske mange er jo tydeligvis fornøyde også :-)
Gjest Skrevet 17. januar 2008 #4 Skrevet 17. januar 2008 De aller fleste som har den bruker den kanskje en del en liten stund, og så når det blir for tungt tenker de "det var det". Med de andre selene som hi nevner, så blir det ikke for tungt! Og barn er faktisk ikke for store til å bli båret når de er rundt 6 måneder... Henger meg på hi - babybjørn har blitt utrolig store på et ganske dårlig produkt. Ingen grunn til å ikke teste ut flere alternativer før man bestemmer seg, hvertfall!
Gjest Skrevet 17. januar 2008 #5 Skrevet 17. januar 2008 Jeg kjenner mange som er kjempefornøyd med BabyBjörn, og det ser jo mye bedre ut enn bæresjal ... (min mening ;-)).
Vårunge08 Skrevet 17. januar 2008 #6 Skrevet 17. januar 2008 Vi var veldig fornøyd med babybjørn vi kjøpte til datra vår. Og jeg gleder meg til å bruke den til neste baby. Kjempepraktisk på korte turer innom små butikker o.l. Og på turer på fjellet/hytta. Ble ikke plaget med vond rygg, når snuppa vår var for stor til babybjørn, så kjøpte vi oss bæremeis. Så dette er vel smak og behag som alt annet. )
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #7 Skrevet 17. januar 2008 De er fornøyde fordi de ikke har prøvd noe annet. Og de kan jo ikke bære babyen sin etter 6 mnd!!! Begrenset hvor fornøyd man kan bli da... Ergo bæresele er like enkelt i bruk som Babybjørn, mye mer praktisk og gir babyen rett sittestilling. Babybjørn er altfor kjent pga et dårlig produkt. Hvis vi er flere som velger andre typer bæretøy, så vil tilgjengeligheten til disse også øke, og det er jo til det beste for alle!
puskiluska Skrevet 17. januar 2008 #8 Skrevet 17. januar 2008 hm, denne synes jeg det lukter litt forhandler av??? Hvorfor er du anonym når tipset ditt skal være så bra? Uansett, jeg har brukt babybjørn med nr. 1 og var kjempe fornøyd med det. Antar at bæresjal også er kjempe bra, men tror vel ikke mannen min synes det er like stas å bruke som babybjørnen.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #9 Skrevet 17. januar 2008 Niks, jeg er ikke forhandler. Bare helfrelst på alt som er bra for babyen. Og lei meg for at jeg ikke oppdaget Mei Tai'er før babyen var 6 måneder!! Før dette sleit jeg med Babybjørn... HI
Erisa* Skrevet 17. januar 2008 #10 Skrevet 17. januar 2008 Jeg hadde tenkt å kjøpe sjal, for jeg syns det virker bedre egentlig, men mannen min syns det blir for femi - og det sier jeg meg egentlig enig i. Så vi har kjøpt Baby Björn Active i stedet. Siden det er mannen min som tar 2/3 av permisjonen, syns jeg det bare var rett og rimelig å la ham få et ord med i saken her. Har hørt mange som er fornøyde med sine BabyBjörner. Tror det er viktigere at man bærer babyen litt enn at man kjøper "riktig" merke bæretøy...
~sjiraff~ Skrevet 17. januar 2008 #11 Skrevet 17. januar 2008 Hovedargumentet for ikke å kjøpe babybjørn er jo rett og slett at det ikke er bra for ryggen til barnet. Spør en fysioterapaut )
Gjest Skrevet 17. januar 2008 #12 Skrevet 17. januar 2008 Ergo er da ikke mer femi enn babybjørn! Men MYE bedre å bære i, du kan bære tyngre barn uten problemer, og også på ryggen. Skjønner at folk blir skeptiske når sånne som oss er så ivrige, men om du prøver å bære en baby på feks. 7 kg først i en babybjørn og så i en ergo, så vil du få en like stor aha-opplevelse som oss. Det jeg synes er rart er at folk kjøper babybjørn uten å ha undersøkt NOE om alternativer. Undersøker du flere alternativer og lander på at babybjørn er det du vil ha, så skal du selvfølgelig få kose deg med den!
Erisa* Skrevet 17. januar 2008 #13 Skrevet 17. januar 2008 Jeg syns det er bra at dere sier fra, egentlig, for jeg hadde aldri sett på andre alternativer ellers; "alle" har jo babybjørn... Men mannen min er fryktelig sta:)
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #15 Skrevet 17. januar 2008 Skriver under på denne! Jeg visste ikke om annet enn Babybjørn før jeg snakka med ei på helsestasjonen som bar en 10 måneder gammel baby i Mei Tai!!! Og jeg som hadde slitt ut ryggen med Babybjørn - hvorfor var det ingen som hadde fortalt meg at det finnes alternativer???? Nå vet jeg bedre ) Forresten - Ergo er IKKE femi. De er kjempetøffe, og myyye bedre for ryggen og hoftene til barnet.
Phantom´ Skrevet 17. januar 2008 #16 Skrevet 17. januar 2008 Jeg har en gammel utgave av baby bjørn som vi har slitt med på 2 barn. Synes ikke den har vært spesiellt god. Så nå har jeg faktisk lest litt rundt på nettet og funnet ut at de aller fleste som har prøvd ulike bæremåter synes baby bjørn kommer dårligst ut. Så nå er Mei Tai bestillt. Jeg har bestillt fra Baby hawk hvor man kan designe sin egen. Jeg har designet en med en feminin og en maskulin side (man kan bruke den begge veier, og ha ulike motiver på hver side. Så da blir den forhåpentligvis akseptert av pappan også. Hvis ikk kan han få slite med den gamle vonde babybjørnen selv... Spent på om det blir like bra som forventet å bære i mei tai!
Gjest mphs Skrevet 17. januar 2008 #17 Skrevet 17. januar 2008 Vi har brukte babybjørnen vår frem til jenta vår var 11 mnd og ingen av oss fikk vondt i ryggen. Kanskje ryggene til enkelte det er noe galt med. Men jeg tenker likevel å sy meg en Mei Tai til nest baby.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #18 Skrevet 17. januar 2008 Det er jo babyens rygg som er størst skadelidene.. og det folk burde tenke på.
tertilus Skrevet 18. januar 2008 #19 Skrevet 18. januar 2008 Vi har kjøpt en nøytral (sort) Beco-sele fra Loutsbarn etter tips fra noen her. Den ser så praktisk ut og kan brukes fra bebisen er nyfødt til ca. tre år. Til og med papsen som var sååå skeptisk til dette i utgangspunktet gleder seg til å bære
Gjest Skrevet 18. januar 2008 #20 Skrevet 18. januar 2008 Elite Cruiser er mye bedre enn BabyBjørn! Det unike med denne bæreselen er at du i stedet for å legge belastningen på skuldrene heller legger tungden på hoftene. Det blir mye lettere å bære og kroppen din vil elske den! Hoftebeltet er bredt, polstret og det kan reguleres. Midjebåndet hjelper til å fordele/balansere vekten riktig. Brede og polstrede skulderstropper. http://mammaogmeg.no/product_info.php?products_id=323 Jeg har selv kjøpt Elite Cruiser og er kjempe fornøyd, den er ikke så dyr som BabyBjørn heller, jeg betalte 549kr på Liten
Gjest mphs Skrevet 18. januar 2008 #21 Skrevet 18. januar 2008 Nei men det var så mange som sa at DE fikk vondt i ryggen av den. Om ungen får noen skader på rygg kommer ann på hvor ofte og lenge man bruker den.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2008 #22 Skrevet 18. januar 2008 Jeg har både slynge og babybjørn, men er likevel fornøyd med bæresælen. Vi bar gutten vår i den til han var over et år.
Kakebakesøte Skrevet 18. januar 2008 #23 Skrevet 18. januar 2008 Henger meg på her jeg også, babybjørn er langt fra så behagelig å bruke som bæresjal.Bæresjal er også så mye mer skånsomt for ryggen til babyen. Dessuten likte ikke førstemann og sitte i babybjørnen. Gleder meg til å ta i bruk sjalet igjen!
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2008 #24 Skrevet 18. januar 2008 Bruker Babyhawk Mei Tai vi, og er superfornøyd med det Syns Babybjørnen var altfor dyr og babyen henger jo etter skrittet!! Kan ikke være behagelig nei...
Myanne Skrevet 18. januar 2008 #25 Skrevet 18. januar 2008 Vi kjøpte babybjorn actived a mannen min er ganske stor. Denne brukte vi frem til datteren vår var over 1 år. Da begynte hun å nærme seg vektgrensen. Mannen min pleide å ha henne i selen når han støvsugde med hørselværn på. Ellers var den en god følgesvenn gjennom noen fryktelige måneder med kollikk. Det var faktisk det eneste stedet hun var stille( værken bil eller vogn fungerte). Vi har vært veldig godt fornøyd med den. Må bare huske å skyve bakstykket ned slik at det passer i korsryggen. Jeg gleder meg til å ta den frem igjen om noen uker:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå