Sota Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 Hvorfor vil du ikke definere deg som hverken det ene eller andre? Og hvorfor svare så unnvikende når noen stiller spørsmål om legningen din eller antar at du er en annen enn du er utifra svarene dine? Bare lurer på om det er bevisste valg eller kun for å være litt morsom og kuul her inne?
Ulme Skrevet 17. januar 2008 #3 Skrevet 17. januar 2008 hvorfor må alle homofile eller lesbiske rope ut om legningen sin da? hetrofile gjør ikke det
Sota Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. januar 2008 Nei....i grunnen ikke, men nysjjerrigheten tok meg et lite øyeblikk. Selv har jeg ikke problemer med å definere meg hverken som det ene eller andre og da lurer jeg litt på hvorfor hun tenker anderledes enn meg.
Gjest Skrevet 17. januar 2008 #5 Skrevet 17. januar 2008 kan ikke vi få vite alle disse tingene om deg da? få høre nå..
Sota Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 17. januar 2008 Dere har vel ikke noen grunn til det for alle antar jo at dere er hetero. Jeg liker ikke at andre antar at jeg er en annen enn den jeg er.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #7 Skrevet 17. januar 2008 Merkelig hvor mye folk må bry seg om henne. Dette er et nettforum hvor folk må få være og gjøre som de vil, så lenge de holder seg innenfor de regler det er for nettet. Hvorfor bryr du deg så mye om hennes legning. Misunnelig på henne for hennes person?
KaMa Skrevet 17. januar 2008 #8 Skrevet 17. januar 2008 Jeg bare tipper... Kan det ha noe med at hun har svart saklig og direkte sånn ca 749 ganger? T.o.m. den mest tålmodige sjel må jo bli lei av å gjenta seg selv...
Süsse Skrevet 17. januar 2008 #9 Skrevet 17. januar 2008 Kanskje det ikke er saa viktig aa sette merkelapper paa alt. Jepp, naa svarer vi alle selv om du adr. det til -<<-
Gjest ->>- Skrevet 17. januar 2008 #10 Skrevet 17. januar 2008 Fordi jeg ikke kan. Jeg har et sett erfaringer, men jeg nekter å anta at disse legger absolutte føringer for resten av mitt liv. Jeg kan ikke faktisk utelukke at jeg opplever ting på en helt annen måte om ti eller tredve år. Legningskategoriene opplever jeg som alt for bombastiske, skjønt jeg bruker heller homo enn trendordet skeiv - som igjen er nærmest innholdsløst. Men helst ser jeg ikke at det er så fryktelig relevant. Hvem jeg forelsker meg i er ikke en enorm del av min personlige identitet, selv om omgivelsenes måte å forholde seg til dette på selvsagt påvirker den. Jeg svarer ikke unnvikende. Jeg svarer på det det spørres om. Poenget er at noen, kanskje, forhåpentligvis, muligens, vil få en a-ha-opplevelse i forhold til egen heteronormative tankegang.
Sota Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 17. januar 2008 Jepp...veldig misunnelig. Du tok meg på kornet. Det var rett og slett et saklig spørsmål fra meg fordi jeg lurerpå det. Så får hun velge selv om hun vil svare på det.
Gjest Skrevet 17. januar 2008 #12 Skrevet 17. januar 2008 det er tross alt 400 000 homofile og bifile i norge.. kom over det! lurer på hvor mange biseksuelle det er jeg.. hmm
Gjest ->>- Skrevet 17. januar 2008 #13 Skrevet 17. januar 2008 Jeg korrigerer antagelser. Jeg snakker minst like mye om kone og unger og ekser og søte damer som de fleste streitinger gjør om sine tilsvarende.
Sota Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #15 Skrevet 17. januar 2008 Takk for svar Du tenker nok veldig anderledes for meg for jeg er overbevist om at den jeg er er den samme som jeg er om 20 år......i hvert fall sånn legningsmessig.
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 17. januar 2008 #16 Skrevet 17. januar 2008 Hvorfor må du bruke homo, skeiv etc.? Tror aldri at jeg har måttet understreke at jeg er heterofil en gang, men det må med andre ord homofile....Idiotisk egentlig.
Gjest ->>- Skrevet 17. januar 2008 #17 Skrevet 17. januar 2008 Det ville forbause meg veldig om jeg opplevde noe annet, men jeg har jo sett eksempler på at det har skjedd - så hvorfor ikke. Forhåpentligvis forblir jeg i det forholdet jeg er i. Det er mest båssettingsgreia. Jeg vil ikke tillegges egenskaper ut fra hvem jeg er glad i, for jeg tror ikke på disse egenskapene - sånn rent utover at gaydaren min er bedre enn de flestes. =P
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 17. januar 2008 #18 Skrevet 17. januar 2008 Eller var det kanskje spørsmålet "er du lespisk" som startet dette. Jeg kjenner ikke noen sånne jeg. Men de høres skumle ut.
Sota Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #19 Skrevet 17. januar 2008 Men tror du ikke vi tillegges egenskaper pga av legning uansett om vi båssetter oss eller ikke? Eller sagt på en annen måte....selv om man ikke definerer seg som hverken det ene eller andre så må man må jo alltid "forklare" livsstilen sin på den ene eller andre måten. Jeg tenker på når barna begynner i barnehagen og du skal forklare hvordan familieforholdene er, når det forventes at pappa skal være med på noe, når du oppgir kona di som ektefelle osv osv.
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 17. januar 2008 #20 Skrevet 17. januar 2008 Ja, de gjør det...og så tror jeg de har sex hele tiden..... Djelpes..
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 17. januar 2008 #22 Skrevet 17. januar 2008 Mitt spm. var til Pila.
Gjest Skrevet 17. januar 2008 #23 Skrevet 17. januar 2008 hvorfor skal man ikke kunne si at man er homofil da? eller bifil? på samme måte som at man er heterofil... klart det er spennende at noen er homofil.. folk virker ihvertfall nyskjerrige nok.. men det er jo ikke sånn at: hei jeg heter gunnar, og jeg er homofil.. det er jo ingen som forventer det.. æller
Gjest ->>- Skrevet 17. januar 2008 #24 Skrevet 17. januar 2008 Det finnes forsåvidt mange gode argumenter for å bruke ordene. Men selv søker jeg helst å unngå dem. Ordene forenkler nok mye, i og med at de fleste antar at man sikler etter motsatt kjønn inntil det motsatte er behørig bevist.
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 17. januar 2008 #25 Skrevet 17. januar 2008 Hvor ofte må man understreke at man er hetero da? Aldri?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå