Gå til innhold

natt 2 med ferber: slik gikk natta...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veldig mange.. Selma blir ett år 30. januar,og får enda nattpupp og sover sammen med oss fra ca kl 3 om natta. ikke ideelt, men noen ganger velger man letteste utvei.. Merker at hun sover lenger og lengre om natta! Hun skal slutte med nattpupp 1. februar:-) Da er alle gjestene vi skal ha reist, og vi får huset for oss selv!! Jeg tror ikke at man kan skjemme bort en baby med nærhet og omsorg, og så lenge alle får sove godt, så er det jo ingen problem med samsoving. Vi skal prøve å legge oss på et annet rom inatt, bare for å se om hun sover lengre, har på babysitter og morsinnstinktet.. He he.. spent på å se om det er mammalukta som vekker henne i 3 tia, eller om det ikke er det! Men når hun skal slutte med nattpupp på ordentlig så skal pappan sove på samme rom som henne! og jeg skal få gjesterommet helt alene!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge hele familien synes det er ok og sover godt er vel samsoving kjempegreit. Helt enig med det du sier at man ikke kan skjemme bort små babyer med nærhet. Synes mange snakker om små babyer som om de var voksne, rasjonelle og fornuftsstyrte, når de faktisk er helt nye mennesker som forøker å orientere seg i verden. Negativ bortskjemming begynner etter min mening senere og av helt andre grunner

Her i huset er jenta 7 måneder og våkner fortsatt 2-3 ganger om natta for å spise. Hun sover på eget rom ( siden 6 måneder) hele natta. Hun har alltid likt å sove alene i senga, ikke i senga vår. Hun sovner kjempefint om kvelden og på dagene, så jeg tar nattevåkingen med greit humør enn så lenge.

Lykke til med soving på¨hvert deres rom i natt.

Skrevet

Helsesøstre som anbefaler Ferber når babyen er 8 uker burde få sparken umiddelbart og bli uthengt offentlig. For en gammeldags og uvitende holdning til soving!!

Og foreldre som ikke har tålmodighet ved legging etter bare 2 mnd har et seriøst problem!!! Stakkars barnet deres når det blir eldre, det kan nok ikke ty til foreldrene sine hvis det har problemer, de blir tydeligvis lei av 'maset' med en gang!

Skrevet

Huff så mye sutring ang denne metoden!

De fleste foreldre liker ikke akkurat å høre barna sine skrike så lenge, men når man er sikker på at alle behov er dekket er dette en god metode.

Spør hva de gjorde i generasjonene før oss??- det er da blitt høyst oppgående, trygge, harmoniske og friske mennesker av oss! -God utdannelse og godt betalt jobb har vi også, og venner!

Ungene er smartere enn det vi tror, og de er vanedyr(som de fleste voksne) Selvsat vil de protestere hvis vi tar fra dem et gode. Velkommen til verden liksom:)

Nei- gjør det som er riktig for dere, og ikke sy puter under armene på barna deres- DET kommer dere til å angre på senere i livet!!!!

Skrevet

min helsesøster anbefalte skrikekur ved hjemmebesøket etter fødsel.. da var lillegutten min 4 uker! ganske utrolig..

Skrevet

Det er hårreisende synes jeg!!

Synes metoden er bra for babyer fra 8 mnd+

Når de er 4 uker trenger de den kosen og maten de kan få.

Det er nok mange HS der ute som ikke er heltpå stasjon virker det som....

Skrevet

hårreisende er ordet ja!! heldigvis har den helsesøstra flytta, så jeg slipper å forholde meg til henne.

Skrevet

Det er ihvertfall en myte at alle i flere generasjoner før oss nødvendigvis har brukt slike "metoder". Hverken min foreldre eller min mormor har benyttet seg av dette. Jeg tror heller ikke at alle barn blir "skadet" av dette, men jeg synes ikke det er noe ok å utsette min jente for. Synes hverken det er sutrete eller å sy puter under armene. Sying av puter under armene blir etter min mening IKKE gjort når barna er babyer, men senere.

Skrevet

Mamman til 8-ukers babyen her:

Det er ikke alltid at små barn vet hva som er best for dem selv. Av og til trenger de hjelp for å få det bedre.

Som jeg skrev så lå junior og skrek hele natta i vår seng SAMMEN med oss, og da mener jeg hele natta!!!! Ikke hadde han vondt pga luft, bleiene ble skiftet og han fikk mat hele tida. Vi sto opp klokka 8 uten at noen av oss hadde sovet, natt etter natt. Hva slags forhold får man til ungen sin da da?????

Han fikk kos, stryking, prat og sang over sengekanten. Så vi var absolutt TILSTEDE.

Kjenner jeg lar meg provosere av enkeltes meninger. Ikke alle unger er like, og vår junior hadde en helt klar personlighet fra det øyeblikket han var ute av magen! Er nok noen her som har vært "heldige" i utdeling av sovehjerter...

Skrevet

Jeg er sikker på at det er noe dere ikke har prøvd, dere har bare ikke funnet den ene tingen som virker! Fortsett å let, men ikke mishandle barnet deres på denne måten, det er fælt å høre om!

Jeg tror heller vi er heldige og barna våre er heldige som faktisk har fått utdelt foreldre med HJERTER...

Skrevet

Et spørsmål:

Er all gråt mishandling? I så fall klarer dere å unngå at babyen deres gråter i løpet av en dag?

Regnestykket hos oss endte i alle fall opp med mindre skriking per døgn, selv de dagene vi holdt på å snu døgnet for junior

2-3 timer med oss ved sengekanten (etterhvert ingenting)

mot 9 timer i senga med oss

Skrevet

Når barnet gråter uten at man prøver å gjøre noe med det er det mishandling!

Barnet, ihvertfall et barn som bare har vært i verden i 8 uker, trenger først og fremst trygghet, og jeg kan ikke forstå at du er så kald at du kan nekte barnet ditt det!

Kvalmt er det!

Skrevet

Vil ikke akkurat kalle 8 uker med nærhet for mishandling, men han skreik like fullt gitt!

Når nærhet, stell og mat ikke er nok, hva gjør man da?

Skuffende å se at noen ikke er villig til å vurdere at det finnes ulike tilnærmingsmåter og ikke minst ulike babyer. Har fortsatt å skrive på denne tråden så de som ikke er så begrenset i tankegangen skal få med seg min bakgrunn for å gjøre som vi gjorde.

Junior er en glad og tillitsfull gutt på 5 mnd, krevende er han fortsatt og han får full oppmerksomhet av uthvilte foreldre!

Skrevet

Da fortsetter man å prøve alt -utenom skrikekur!

Skrevet

Til Maddemor

Hvordan har det gått de siste dagene?????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...