Gå til innhold

Fakta om bruk av hasj under svangerskapet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvorfor ikke bare gi ungen en egen joint med en gang den klarer å holde noe selv istede for leker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til de hissige synserne som uttaler seg i tide og utide over her; hva med å undersøke litt (bare littegrann) om temaet som diskuteres før man uttaler seg så utrolig skråsikkert?

Blir så billig når argumentene forsvinner og man går over til å kalle hverandre idioter.

OK, hasj er vel mindre skadelig enn både tobakk og alkohol isolert sett, men jeg har på nært hold vært vitne til hvordan hasjen kan gjøre en person totalavhengig. "Hjelper mot alt" var det en over her som sa. Hører du ikke selv at det er avhengigheten din som snakker. Har du et problem? Ty til jointen, den er sikkert ufarlig.

Kanskje du selv mener du klarer å balansere bruk og misbruk, men jeg kan love deg at du ikke selv vil merke nøyaktig NÅr det har bikket over fra det ene til det andre. Jeg bodde med en hasj-narkonan i 3 år. Han prøvde aldri noe sterkere, men jeg så hvordan han gradvis forandret personlighet uten at jeg var i stand til å forhindre det.

Det var aldri snakk om voldelige tendenser, utagerende atferd, som man forbinder kanskje mest med alkoholmisbruk. Han var storfornøyd hvis han fikk sitte foran PCèn eller med kompis-gjengen og spille spill. Han mistet alle ambisjoner og mål han hadde hatt, ga totalt faen. Også i meg, egentlig, følelseslivet flatet helt ut. Og alle tankene som spinner når du er under påvirkning av hasj-rusen ga ham etterhvert angst.

Det er grusomt å leve tett på avhengighet, enten det er alkohol, hasj, piller. Tenk på at du sjelden ser din egen situasjon objektivt selv. Spar dine barn og partner fra dette!

Skrevet

Leste du også at jeg ikke er avhengig? Eller hoppet du kanskje over og leste den linjen der det sto at jeg faktisk ikke røyker hasj!?

Jeg HAR røyka hasj, men jeg kan jo ikke ha vært så avhengig siden jeg har slutta? Eller?

Hmmm.. Man er ikke avhengig av noe man klarer fint og leve uten vettu..

Kan vel si det jeg mener om hasj fordet, Og det er VELDIG individuelt hvordan forskjellige mennesker reagerer på det...

Noen tar skade.. Andre ikke..

Skrevet

jeg jobber i psykiatrien og har sett diverse senvirkninger etter hasjbruk. Hehe LYKKE TIL sier jeg bare....tapere

Skrevet

synes man har problemer hvis man røyker hasj, hva skal man med det.. synes det er forferdelig at noen forsvarer dette. hasj od andre stoffer er noe dritt.

Skrevet

1: hasj/ganja er ikke lovlig på Jamaica, det er derimot en utbredt skikk innen deres religion (kalt rastafarianismen) å røyke ganja da de tror de kan oppnå kontakt med sin gud (Jahve) gjennom denne rusen.eneste landet i verden hasj er lovlig er i amsterdam,der de snakker om å avskaffe denne loven.muligens allerede i år.

2:om du (NN 00:32) er seriøs,og virkelig har røyka hasj hver dag i 5 år, og fortsatt ikke har lagt merke til skadevirkningene av dette, så kan du umulig ha sluttet. selv har jeg røyka mer eller mindre daglig, opp til 5 g om dagen i over tre år før jeg slutta, og merker VIRKELIG forskjellen. jeg husker bedre, er mer opplagt,og har lettere for å konsentrere meg om ting.angrer ikke på at jeg slutta.

3:hasj vokser riktignok i naturen, men unnskyldninga di om at det er fra naturen og derfor er det der for å brukes,er den eldste unnskyldninga i boka for narkiser som prøver å rettferdigjøre sitt misbruk. opium og kokain kommer også fra naturen, men du vil vel ikke si at dette også er der for at det er ment til å brukes?du spiser vel ikke giftige blomster heller for den del?

4: hasj i seg selv er mindre skadelig fysisk enn nikotin,det stemmer, men psykisk er det verre.er utallige skadevirkninger av hasjrøyking, uansett om du røyker "reint gress" eller vanlig hasj.har man schizofreni i familien,kan hasj være med på å fremkalle denne sykdommen,uansett om man bare "røyker en gang i blandt" dessuten er ikke hver dag en gang i blandt.

5:ang kreft o.l., pot er kansje ikke like sterkt skadelig sånn sett mot lungene,(psykiske virkningen er dog den samme) men hasjen blandet med tobakk, gjør dette mye kraftigere enn en vanlig sigarett,dermed også farligere for lungene.

6:du er ekstremt opptatt av at du har slutta å røyke,virker som du prøver å overbevise deg selv her gitt.så tror ikke helt på deg.

og til sist, du kan røyke hasj,men ikke ta paracet? det sier jo litt om deg da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...