Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 CANNABIS OG GRAVIDITET Langvarig bruk av cannabis kan gjøre svangerskapet vanskeligere, redusere fødselsvekten til fosteret og gi kortvarige abstinenssymptomer hos den nyfødte. Det er foreløpig usikkert om det fører til misdannelser. Når en vet på hvor lang tid det har tatt for å kunne påvise at alkohol og nikotin kan gi fosterskader, er det mer enn nok grunn til å advare mot bruk av cannabis under svangerskapet. Hasj gir økt risiko for psykose og schizofreni. Tenk på at dere faktisk skal bli foreldre! Dere må jo være noen idioter hvis dere røyker hasj i det hele tatt!
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #2 Skrevet 16. januar 2008 Link eller navn på bok/sted du har funnet informasjonen hjelper veldig om du vil fremstå som seriøs.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #3 Skrevet 16. januar 2008 Tenkte jeg ikke på! Her er linkene: http://82.134.72.67/utekontakten/rus/cannabis/cannabis_graviditet.htm Også her: http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article1950497.ece
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #4 Skrevet 16. januar 2008 Og du har aldri røyka hasj selv regner jeg med. Så egentlig har du ikke peiling på hva du snakker om!! Men men... Man blir ikke skitzo av og røyke en gang i blandt. Jeg har røyka i 5 år daglig og har ikke tatt skade av det på noen måte. Har fullført skole, jobbert hver dag. passet små søsken ETC. Men da jeg fant ut jeg var gravid sluttet jeg på dagen.. Men det er altså ikke så ille som alle skal ha det til. Det er mere skadelig og røyke sigaretter enn og røyke hasj. Hasj kommer fra naturen og er et natur produkt. Må jo være en mening med at det er der?
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #5 Skrevet 16. januar 2008 øhhh HALLO dingdingding...., Tror det svaret beviste nettopp at hjernen krymper av hasj... den største myten her til lands er at hasj er ufarlig... trodde virkelig at voksne oppegående mennesker visste dette men tydeligvis ikke! en får da tobakken fra naturen også!!! fatter ikke at en kan være så smal i hodet som du... DET ER ET NARKOTISK STOFF!!! rart at alle tester viser at det er skadelig da, unntatt i vennekretsen din da naturligvis...
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #6 Skrevet 16. januar 2008 Hei du! Vær forsiktig med stoffer som gjør noe med hjernen din, du har bare èn! Har vært nødt til å bruke medisiner som har påvirket hjernen, og plutselig går ting galt der oppe! Skikkelig skremmende! Ble heldigvis ikke varig skadet. Men hjernen er ikke et leketøy! Har skjønt hvor fin balanse det er, og hvor lite som skal til før det går galt.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #7 Skrevet 17. januar 2008 Så man må røyke selv for å kunne lese fakta?? Her er mer om skadevirkningene og det du sier at tobakk er bedre? Bullshit! Er mer tjere i hasj enn i tobakk! Cannabis og kognitive (tanke) funksjoner Flere studier har vist at utbredt bruk fører til nedsatt evne til komplekse tankeoperasjoner, dårligere korttidshukommelse og vanskeligheter med å fullføre oppgaver som krever tankemessig fleksibilitet. Hvor lenge disse skadene vedvarer er uklart. Dette betyr at det er vanskeligere å lære når du bruker hasj. Det blir både vanskeligere å følge med på skolen, og å huske det etterpå. Cannabis, psykoser og schizofreni Det er delte meninger om dette. Det finnes likevel et stort antall rapporter som bekrefter en sammenheng. Cannabispsykosen vil ofte være kortvarig, og kan vare fra én til seks uker. Det kan også være en risiko for at psykosen blir langvarig (opptil flere år), men dette er svært sjelden. Psykosen karakteriseres av forfølgelsesmani, vrangforestillinger og hallusinasjoner, og av og til aggressivitet og oppstemthet. Psykosen oppleves som svært skremmende av den som rammes, sannsynligvis øker selvmordsrisikoen, og opplevelsen kan ha innvirkning på personen for resten av livet. Ifølge nyere vurderinger regner man med at ca.10% av alle kroniske cannabisbrukere rammes av psykose eller et cannabisutløst delirium. Denne økningen kan ha sammenheng med at konsentrasjonen av THC er høyere enn tidligere. Cannabis og sykdommer i luftveiene Langvarig cannabisrøyking kan føre til kronisk bronkitt, som i seg selv kan føre til lungeemfysem. Det finnes kreftframkallende stoffer i cannabisrøyken, og det finnes nå en dokumentert sammenheng mellom cannabisrøyking og kreft i luftveiene. Cannabisrøyk inneholder langt mer tjære enn vanlig tobakksrøyk, og på grunn av at man sjelden bruker filter, og holder røyken inne lenger for å oppnå større rus, blir faren for kreft i luftveiene større enn for vanlig røyking. her er linken til siden! http://www.futureoslo.com/index.php?option=com_content&task=view&id=23&Itemid=44
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #8 Skrevet 17. januar 2008 Jeg er ikke anonym over her, men det hun sier er faktisk sant. Mange tidlige artikler om temaet hevder at hasj er mindre skadelig enn nikotin fysisk. Men nyere studer viser at det er værre for psyken. Ikke syns for mye...
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #9 Skrevet 17. januar 2008 En studie publisert i The Lancet 24. mars 2007 viser at cannabis er både mindre giftig og mindre avhengighetsskapende enn både alkohol og tobakk. Totalt 20 stoffer ble testet og gitt en risikoskala. Cannabis ble rangert som det 17. farligste stoffet av de totalt 20 stoffene, alkohol ble rangert som nummer 11 og tobakk som nummer 14. Dette viser altså at cannabis er langt mindre skadelig enn både alkohol og tobakk. Referanse: Development of a rational scale to assess the harm of drugs of potential misuse The Lancet 2007; 369:1047-1053 WHO (Verdens helseorgansisasjon) har konkludert med samme resultat: http://www.taima.org/who/index.html]On existing patterns of use, cannabis poses a much less serious public health problem than is currently posed by alcohol and tobacco in Western societies. Jeg sier ikke at du må røyke for å vite fakta, jeg røyker ikke selv. Når det er sagt, er jeg IKKE uenig med deg i at cannabis har enkelte uheldige effekter på psyken (som jeg også skrev i sist innlegg).
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #10 Skrevet 17. januar 2008 Høres forresten ut som om anonym 14:38 henter referansene sine fra en skolebok for ungdom...
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #11 Skrevet 17. januar 2008 Les hele innlegga før du skriver noe neste gang! Er linker til hvor informasjonen er hentet! Hasjen har tydeligvis påvirket hjernen din mer enn du tror! Stod også på forsiden av aftenposten august 2007 at nyere forskning viser at hasj/cannabis er langt farligere enn man først trudde!
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #12 Skrevet 17. januar 2008 Jeg har lest hele innlegget ditt, og til og med referansen din. I tillegg må jeg nesten gjenta for deg at jeg ikke røyker hasj. La meg oppsummere slik at du ikke skal være i tvil: Først nevner du en rekke skadevirkninger av hasj: Bronkitt, lungeemfysem, kreft. Ja, ingen tror dette er sundt. Det eneste du kan konkludere innlegget ditt med, er at risikoen for kreft er større enn sigaretter fordi man sjelden bruker filter, og holder røyken i lungene over lengre tid. Må opplyse deg om at det du fremdeles IKKE kan si - og heller ikke artikkelen din, er at hasj er mer skadelig enn sigaretter totalt sett (etter en totalvurdering av alle skadestoffene). Heller ikke at selve virkestoffene har en større helserisiko ift. kreft i seg selv. Amatør.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #13 Skrevet 17. januar 2008 Ok, heter det ikke å RØYKE hasj? Det vil si at når man ruller en hasj klump inn i en joint, blander man den med tobakk. Det går jo ikke an å røyke en klump med hasj. Så spiller det noen rolle da om det er mindre farlig enn tobakk? Hva er det for et argument når man faktisk røyker det sammen med tobakk? Men du kan jo bare fortsette å røyke hvis du syns det er så digg. Og vær så god og lev i håpet om at du snakker normalt etter fem år til med hasj-røyking.
HelenFlores Skrevet 17. januar 2008 #14 Skrevet 17. januar 2008 Bruker du ikke tobakk når du røyker hasj? Hvordan kan du i såfall si at det er mindre skadelig med hasj en sigaretter. Det MÅ jo i såfall være nøyaktig like farlig med en joint om dagen som en sigarett om dagen!? Eller?
HelenFlores Skrevet 17. januar 2008 #15 Skrevet 17. januar 2008 Mitt innlegg var forøvrig til Anonym 00:32...
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #16 Skrevet 17. januar 2008 Folk reagerer forskjellig på ting vettu! Samme med alkohol, noen tåler 1 flaske vin mens andre kan drikke 1 glass og være rørete allerede.. Så både psykisk og fysisk reagerer kroppen forskjellig fra person til person på hasj! NEI jeg brukTE ikke sigaretter i jointen min (røyka rein grønt, marihuana jeg) Så BLÆÆÆÆ! Men fader eller da, jeg røyker ikke lenger en gang... SO whats the fucking big deal. Mente bare at folk som aldri har røyka hasj ikke vet hva det innebærer! Tror du/dere at de som har skrivd den faktan har røyka selv da? Hvor har de det fra da,at det er så sant så sant det som står! Forsking ja og åssen har de forska på det da? Næææhhh hmmm... Idioti! Noe av det stremmer, men alle reagerer individuelt, og noen reagerer ikke i det hele tatt.. ca 5% av 100% tar skade av det..
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #17 Skrevet 17. januar 2008 øhhh.. HALLO er du virkelig så dum eller bare later du som??? mener du at forskning er, å jeg refererer til deg: "IDIOTI"??? du har helt sikkert tatt medinsiner en gang, paracet eller en vaksine. hvordan tror du di kom fram til disse tingene da??? JO nettopp FORSKNING!!! å si at forskning er idioti provoserer noe forferdelig. hvordan kan du si at bare 5% tar skade av hasj??? ALLE tar skade av narkotiske stoffer!!! men som regel ser en det ikke selv da, noe som er forståelig siden hjernen krymper... viss det er så fantastisk og ufarlig med hasj, HVORFOR selges det ikke i grønnsaksdisken på kiwi og rimi da? jeg vil heller påstå at di 5 prosentene du snakker om VET at di tar skade av hasj, men at di resterende 95 prosentene er så høye at di ikke skjønner at di tar skade av det.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #18 Skrevet 17. januar 2008 Fordi de ikke vil at hele verden skal være fjerne, alle hadde blitt så gla i det at de aldri hadde slutta sikkert.. Så best og si det er farlig sånn at alle ser negativt på det.. Har du hørt om noen som har dødd av hasj eller??? NEI! har du hørt om noen som har dødd av alkohol? JA!! Vaksiner fikk jeg sikkert på barneskolen, og de hjelper vet jeg ikke for jeg har jo ikke prøvd og leve uten de.. men paracet NOT, tar ikke piller av prinsipp uansett hva det er for noen.. Akkurat nå tar jeg B vitaminer for og få i meg til babyen min! det er det nermeste jeg kommer piller.. Merkelig at eldere mensker over andre steder i Norge får hasj på respet for og slippe smerter (spesielt hvis de har kreft) Og MERKELIG at eldere mensker her i norge ofte blir tatt av politiet for og lindre smertene sine også! Men i Norge har vi jo ikke lov til og leve lenger snart.. Her skal alle ha det smertefult her!!
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #19 Skrevet 17. januar 2008 Og DU må jo være like dum som gidder å hisse deg sånn opp av dette innlegget.Ærlig talt.Må faen meg tåle å lese ulike meninger uten å kalle folk idioter.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2008 #20 Skrevet 18. januar 2008 Hisse meg opp? Ehh.. Bare skriver på en måte som kanskje gjør at noen forstår! hakke kalt noen idioter jeg! Sa idioti! Inlegget var ikke en mening en gang, innlegget var en kopi fra en link... Regna med det var lakt inn på krangle siden for og diskutere.. Hvorfor skulle det ellers ligge her? Sånn at gravide skulle lese litt fakta?? , haha
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2008 #21 Skrevet 18. januar 2008 Ja, eldre mennesker med kreft kan få det på resept for å dempe smerte! Er snakk om uhelbredelig kreft! IDIOT! Hvorfor er det ikke hasj lovlig i alle land hvis det ikke er farlig??? Øh.. Du klager over Norge, men er vel ikke lov i andre land heller??
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2008 #22 Skrevet 18. januar 2008 Du trenger ikke dra lenger enn til Amsterdam på kafe for og få deg en hasj kake. Du har kanskje ikke hørt om Amsterdam? Nimbin i Australia? I Danmark er politiet heller ikke så hissige på og ta folk som røyker hasj, det er jo ikke lov der, men man kan jo røyke en joint på gata uten noen bryr seg... Da er vi enige om at hasj lindrer smerter, og det gjelder faktisk alle smerter. kvalme, sovnproblemer,brekt bein? vondt et eller annet sted, U name it! Hasj hjelper.. Jeg snakker av erfaring. Men det er jo snart et år siden jeg har røyka, men det er MANGE ganger jeg ikke har fått sove eller ært kvalm hvor jeg bare har hatt sååå lyst på, men jeg gjør det jo ikke fordet. Hasj og barn hører ikke sammen..
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2008 #23 Skrevet 18. januar 2008 Jamaica er det lovlig også forresten...!
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2008 #24 Skrevet 18. januar 2008 ingen har sakt at det IKKE lindrer smerte. Heroin og amfetamin lindrer også smerte, men en kan ikke skrive det ut på blå resept for det! Du nevner at det er mange land som det er låv å røyke hasj i... du nevner 3 stykker... vet ikke om du har fått med deg dette men her kommer bomba: DET FINS MAAAAAAANGE LAND I VERDEN og i 98% av disse er hasj ulovlig. men du beviser jo at du er passe dum når du sier du ikke har tro på forskning. hadde vi ikke hatt forskning hadde du ikke visst at vi trenger noe som heter vitamin B engang. Når det gjelder vaksiner så er det vel bevis i seg selv at f.eks en sykdom som POLIO er nesten utryddet i verden. Problemet er bare at noen nå har sluttet å vaksinere ungen sine fordi di tror det er farlig å på grunn av dette er sykdommen begynt så smått å blusse opp igjen. Hadde vi ikke hatt forskning hadde nok ingen av oss levd lenger enn til fylte 30 år, vi ville nok dødd av lungebetennelser, nyrebekkenbetennelser osv. så ikke snakk stygt om forskning. Det du mener minner mer om flower power tiden på 70 tallet.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2008 #25 Skrevet 18. januar 2008 skulle ønske det var den tiden enda jeg, da kanskje verden ikke hadde vært full av sånne som deg!! Da hadde alle godtatt hverandre som de var og ikke snakka stygt om hverandre... Røyk deg en joint du, og nyt livet;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå