Gå til innhold

Venninne som kopierer ALT!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei jeg jobber sammen med, har ei venninne. Denne venninna kopierer hun jeg jobber sammen med, i ALT...

Begynte med småting, som samme barnevogn (de har unger på omtrent samme alder), hårsveis på ungene, klær, matbokser, ransler etc...

Så begynte det å bli litt større... Kjøpte samme bil, hun pusset opp badet, da pusset hun det opp slik at det ble prikklikt badet til venninna mi. Kjøpte inn nye møbler, selvfølgelig de samme som venninna mi har.

Og nå, etter at venninna mi giftet seg, så har plutselig denne frøkna oxo begynt å tenke på bryllup, selv om hun ikke skulle gifte seg på maaange år enda..

Kunne nevnt flere eksempler, men dere skjønner tegninga...

Hadde det bare vært småtingene, så hadde det jo ikke vært så ille.. Men det går jo over stokk og stein... Skremmende syns jeg.. Og ikke minst frekt! Jeg kjenner jeg blir skikkelig provosert og forbanna rett og slett, på venninna mi sine vegne..

Det dumme er at venninna mi ikke vil ta det opp med henne.. Hadde jeg bare fått lov, så skulle jeg tatt henne et vers, men venninna mi vil ikke det...

Jeg synes det begynner å bli litt drøyt.. Litt sånn "jeg liker livet ditt, derfor gjør jeg mitt beste for å BLI deg"...

Hva mener dere? Hvorfor gjør noen folk slik? Har de virkelig så lite fantasi at de må kopiere andre i ett og alt?

*urk*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Virker som denne jenta er veldig usikker på seg selv og ikke har egen smak og selvtillitt...jeg hadde fått magesår selv tror jeg..hehe

Skrevet

Samtidig må det nevnes at denne venninna stadig klager over at ei venninne av henne igjen, kopierer henne i alt hun gjør... Sykt... =S

Skrevet

Pshyco!

Hadde blitt litt bekymret jeg hehe, samme møbler, kliss likt bad o.l.?

Jeg hadde helt klart sagt fra om det var min veninne, sånt går jo bare ikke ann :-S

Skrevet

Ja, ikke sant? Jeg går bare og venter på at den skumle musikken fra en eller annen grøsser skal starte jeg... Hehe...

Skrevet

Sprøtt...

Har vært vitne til sånne tendenser selv, men ikke så ekstremt som det (og gjerne i litt yngre alder..)

Hva syns du da om meg som prøver å kopiere smileys???

Skrevet

ja hun virker litt usikker..

kanskje hun ser opp til denne venninna si,mulig hun er misunnelig..

Skrevet

Du er jo bare søt du Spettis ;)

Skrevet

Hadde ei sånn venninde jeg og. Hun helt bensin over seg selv og tente på til slutt. POFF....ikke mer kopiering.

Skrevet

jeg og har en vennine som har en sånn vennine. stakkers sier jeg... de har helt like leiligheter, klær, sko og alt...

Skrevet

Skitchy...

Jeg hadde sånn ca sluttet å ha en slik venninne vil jeg tro!

Skrevet

Jeg hadde en i min nære omgang som gjorde akkurat det der.....det er faktisk ganske skremmende når man står oppi det.

Uansett så må hun det gjelder få styre dette, så du må nok bare bite i deg sinnet og irritasjonen din, for du har strengt tatt ikke noenting med å blande deg inn i denne situasjonen;-)

Skrevet

Nei, jeg har jo ikke det, er jo derfor jeg holder meg unna. Men uansett. Det er jo bare SYKT!

Skrevet

Hehe ja musikken begynte å spille oppe i hodet mitt når jeg leste hovedinnlegget her hehehe :)

Synes du skal overtale veninnen din til å snakke med denne jenta jeg, noe er jo helt klart litt vel rart her..

Skjønner ikke at folk over 10 år virkelig ønsker å være AKKURAT slik som vennene sine jeg :-S jeg hadde fått panikk om alle vennene mine var akkurat sånn som meg.

Skrevet

Ja, jeg skal ta meg en prat med henne igjen... Det er jo temmelig unormalt å kopiere SÅ ille da...

Skrevet

Tror denne dama har dårlig selvtilitt å jeg syns nærmest mer synd på henne enn venninna di når jeg leser dette innlegget.

Jeg hadde også en slik venninne for noen år siden. Merket først at jeg ble møkk lei hele dama, men så var jeg så glad i henne så jeg ville først finne ut hvorfor hun gjorde det. Etter en lang prat med henne så fant jeg ut at hun var så usikker på seg selv at hun turte ikke gjøre noe "nytt" og alene. Jeg sa at jeg heller kunne hjelpe henne å finne en stil som passet henne(hun hermet etter hårfarge,frisyre,klær osv) etter en stund gikk dette veldig bra å hun ble mer sikker på seg selv.

Veldig glad for at jeg ikke slo hånden av henne der og da selv om det irriterte meg. Som regel ligger det mer bak.

Skrevet

Lei "single white female" til venninna di. Stol på meg, etter den filmen kommer hun til å si i fra!

Skrevet

Jeg tror det er ganske vanlig. Synes de fleste hjem ser ut som om de er kjøpt på bohus. skinn, fordi det er praktisk...med tilbehør i turkis...og for ikke å snakke om Reima...og Id pudder...og solarium...og wolkswagen touran...og juletre som går i gull og rødt:)

Skrevet

jeg har ei venninne som er sånn:o)

Jeg kan ikke annet enn å le av henne:o)

Hun ringer meg og spør om min mening når det gjelder alt- fo så å gjennfortelle det til andre som om hun har tenkt det ut selv!

Ja, og når hun gifta seg var det faktisk i min brudekjole (med meg som forlover), hun gifta seg med bestekameraten av mannen min, og bryllupet var egentlig ganske likt:o)

Synes det er litt sjarmerende jeg..men jeg oppfordrer henne somregel til å tenke selv (på en litt diskre måte da)

Problemet her er vel egentlig at ande venner av henne (som forøvrig også er mine barndomsvenninner) trodde ei stund at det var jeg som fortalte henne hvordan hun skulle gjøre det.. tror de har skjønt tegninga nå:o)

Skrevet

Jeg begynner faktisk å lure på om det er noe galt med denne frøkna.. For det er jo så ekstremt..

Skrevet

Volkswagen. For the love of little green apples, VOLKSWAGEN!

Skrevet

HALLO! En sånn venninne har jeg og, har skrevet et innlegg om det her for noen måneder siden.

Det er helt sprøtt. Jeg får frysninger av henne innimellom. Jeg har prøvd å si ifra, uten at det har gått inn. Jeg har kjent henne siden vi var 6, så jeg er glad i henne og vil jo ikke såre henne.... Så det er begrenset hvor mye man kan si ifra.

Men jeg og mannen min snakker om det titt og ofte, at hun og hennes mann er litt skumle, og at vi egentlig hadde ønsket at de ikke var nærmeste nabo. (JA: gjett hvem som kom flyttende hit etter oss, og hermet med heeele huset),

Du skal bare prise deg lykkelig for at det ikke er din venninne, for det er faktisk ganske slitsomt. Jeg har vært inne på tanken om å kutte all kontakt, men har slått det fra meg. Tror ikke vi kommer til å bli boende her så mange år, så får bare bite tennene sammen, og beholde det vennskapet vi tross alt har...

Skrevet

Huff... Må være utrolig slitsomt... =/

Vel, hadde det vært meg, så hadde jeg sagt fra! Fader da.. Det er jo bare frekt..

Skrevet

Fniiis..........det der er beskrivelsen av flere jeg kjenner rundt 30;-))

Kanskje det er en alder der man ikke helt har funnet sin egen stil ennå og søker mer aksept????

Og nei, det passer ikke til beskrivelsen av mitt hjem!

Skrevet

Jo da,- har sagt ifra for et par år siden. Har sagt det til mannen også. Da har jeg gjort mitt synes jeg. Hun er jo bare helt notorisk, og har bestandig vært sånn. UHRG!

Heldigvis har vi mange felles venninner, som jeg får mye støtte og medfølelse fra:) De bor ikke her, og bare rister på hodet når de er her i byen på besøk, og får se galskapen på nært hold;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...