Gå til innhold

Mye rart her nå. Snakke litt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veldig mye rart her inne i dag, noen som bare vil snakke litt, fortelle litt om seg selv, høre litt fra andre osv. kunne vært greit det også

Kom igjen da jenter ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe, mye rart her inne idag? hva mener du med det? hh

Skrevet

Nei det har jo vært litt krangling og noen angrep på noen her men har ikke så lyst til å blusse opp det her nå.

Fortell heller litt om deg da.

Skrevet

åja? har ikke fått med meg d jeg da..

Jeg er 24 år , har termin om 5 dager, og er skamklar! Har blitt spådd at det skal skje imorgen den 17. så jeg går opp å ned i trapper, vasker gulv og vegger og styrer på! er kjempeklar for å få ut lillegull nå!

Skrevet

Enig - hadde vært hyggelig å bli litt "kjent" som jeg skrev i tråden vedr. alle anonym-innleggene.

Ser du har termin om bare en ukes tid, **snart**, hvordan er formen? Er det første barnet for deg, eller har du vært igjennom en fødsel før?

Selv er jeg 30 uker på vei og synes sånn sett jeg har leeeeenge igjen, men begynner å bli litt utålmodig. Er første for oss, det skal bli en jente, og vi gleder oss veldig! Har jobbet 100 % frem til nå, men må begynne å trappe ned litt da jeg betynner å bli veldig sliten nå i 3. tri.

Klem

Skrevet

Ja, jeg kan jo fortelle at jeg har vært hos jm idag, 34+2, der var alt fint.

Pjokken lå med hodet ned, men det hadde ikke festa seg.

Fikk vite at all stikkingen jeg hadde hatt der nede var han som hadde bana vei nedover, for han lå laangt nede nå.

Ellers var blodtrykket noe lavere enn siste ganger..105 over 60, men dette var vist veldig bra så langt i svagerskapet, var visst bra at det sank,noe med blodgjennomstrømning i livmoren osv.

Ellers så heier både jm,fysio og kiropraktoren min på en sykemelding fra min side..Så jeg tygger litt på denne fram til jeg skal til kiroprakor idag...For det er hun som ev må skrive ut en for meg, siden jeg fortsatt har en amøbelege fra en annen dimensjon en hos (hvor sykemelding er noe som er forbeholdt de som ligger på sykehus), byttter lege etter svangerskapet.

Dette rådet jm meg til også etter flere historier om han fra flere av hennes pasienter...

Ellers skal jeg idag lever inn søknaden om fødselspenger til NAV, så så langt er jeg kommet nå.

Formen er fin, og humøret bedre enn på flere uker.

Vært kunne vell vært noe bedre, men heldigvis er det ikke snø :)

Det var det jeg hadde å si :)

Skrevet

Jeg kan snakke!!! :o) Så på terminlista at vi har termin samme dag. Når jeg leste gjennom den nettopp nå så ble jeg nesten helt desperat etter å få denne fødselen i gang! He he. Er nok fryktelig rastløs i dag. Så da blir det jo å sitte her og taste alt en kan -men det er jo koselig! Har så lyst til å gjøre noen skikkelige sprell for å få tiden til å gå, men der stopper fantasien, he he.

Skrevet

Jeg er 28 termin om 7 dager men bare venter he he orker i å gjøre for mye slitter litt med bekkenløsning men vært greit å føde snart ja he he

Skrevet

Jeg kan godt fortelle litt!

Jeg er 38 år, har en markedslederjobb innen miljøhåndtering for større industribedrifter, er gift og venter barn nr 5, har termin 13. februar :o).

Har hatt et merkelig svangerskap, som begynte mot alle odds (har en merkelig livmor), men har fått masse god oppfølging på Rikshospitalet. Lille i magen er en gutt, og blir gutt nr 4 i flokken, kun den eldste som er jente.

Vi bor nord i Oslo, i et stort rekkehus med god plass til alle barna! Livet er veldig bra, med god økonomi pga gode jobber, og alle "goder" på plass.

Vi er veldig spent på denne lille, da jeg har svangerskapsdiabetes og har født store barn tidligere. Men føler at vi blir godt tatt vare på av Riksen, særlig nå som det er konstatert seteleie på babyen. Blir spennende å se om han snur seg naturlig eller hvordan fødsel vi får dersom han ikke gjør det! Har ellers ikke så mange store plager, utenom de vi "alle" får, som kynnere, halsbrann og litt problemer med søvn (tisser jo hele natten, jo!).

Så det var kort om meg og mine... Gleder oss masse til termin og ny baby!

Skrevet

Har en datter på 2 fra før så dette er nr 2 ja men kan ikke huske at det var så slitsomt sist, men man glemmer vel fort. Jeg vet ikke hva det blir men hadde hvert greit med en gutt nå men det spiller ingen rolle hva det blir. Håper bare det er friskt.

Skrevet

Jeg også så klar nå, blir vel kanske fullmåne unge da he he, jeg sliter også med svangerskaps diabetes, noe som har gjort det veldig vanskelig i jula har liksom ikke kunne kose meg noe så det skal bli god å få denne lille ut, får legen mente at mest trolig ble jeg kvitt det etter svangerskapet.

Skrevet

og bekkenløsning da så har jo ikke gjort så mye i det siste

Skrevet

Når det gjelder min sv.sk.diabetes, har jeg hatt det de siste tre svangerskapene, og det har gått tilbake hver gang. Det man skal passe litt på etterhvert, er at man kan være litt mer disponert for å utvikle diabetes 2 seinere i livet, dvs etter rundt 50 år. Så et tips er å leve litt sunnere, kanskje trene litt mer, spise litt mindre sukker... Men ikke ta helt av, man skal kunne kose seg også! Jeg er ikke veldig påpasselig når det gjelder sukker når jeg ikke er gravid, men litt, og jeg trener ganske bra.

Skrevet

Du har rett og slett fått det meste! godt legen mener at svangerskapsdiabetesen vil forsvinne, da! Huff, skjønner godt det var tøft i jula. har selv i perioder hatt så fryktelig søstsug i svangerskapet også, så hadde slitt max!

Satser på fullmånebarn, ja! Ikke noe senerer iallefall, he he.. Men max tre uker igjen til igangsetting! Det skal gå..

Ellers så er jeg 26 år, gift, og dette er vår første. Ultralyden viste en gutt, men jeg så det ikke selv. Var mye på ultralyden jeg ikke skjønte, så tydelig jordmora hadde et trenet øye.. :o) Så har redd opp babysenga med lyseblått sengetøy, og det er så skjønt! Så får vi kjappe oss ut og shoppe hvis det blir ei jente..

Skrevet

Skal si at jeg ikke har vært så aktiv selv da.

Men skal prøve å være litt flinkere nå når jeg har født.

Hvor lang tid tok det før du var kvitt sv.sk.diabetesn da?

Jeg har ikke rørt noe sukker uten om det som er i brød, vært veldig nøye med all mat.

Skrevet

Men nå var jeg veldig heldig i forrige svangerskap da ikke noe problemeri hele svangerskapet, merket ikke noe før den dagen jeg fødte riene kom

ca kl 1000 ringte føden dro ned etter litt var der litt før kl 1400

og fødte kl 1804

Så det gikk jo greit da

Skrevet

Da jeg tok glukosebelastning mellom 3 og 6 mnd etter at jeg fødte, var det borte.

Jeg har unt meg litt søtsaker, det må sies. Har stort sett vært nøye på det meste, men har ikke pint meg selv dersom suget har blitt ille. Legen er enig med meg, og i alle diabetesbøker jeg leser, står det at man ikke skal være nazi, det går ut over både deg og babyen det også.

Skrevet

Jeg har kjøpt noe sukkerfritt godis da så har jo fått noe men ikke mye

Men noen sier det ikke er bra det heller så har hvert veldig forsiktig.

Skrevet

Da kan du jo glede deg til du har født! Min forrige kom midt i påsken, og jeg hadde bagen full av påskemarsipan! DET var deilig rett etter fødsel! Og må si du har vært flink til nå, da!

Skrevet

Skulle veldig gjerne hatt med meg is i bagen he he

Det er vel det jeg savner mest, kan si at det er ganske tøft noen ganger men tenker jo på at jeg må være flink..

Skrevet

Får lyst til å si LØP OG KJØP deg en is!!! Tror ikke det gjør det store utslaget på blodsukkeret ditt, og jammen har du fortjent den!!

Skrevet

Hmm..jeg er i uke 32. Lenge igjen føles det.

Jeg er snart 27 år, samboer i 8 år. hunder er min store lidenskap og vi driver sånn smått kennel.

Har jobbet 50% frem til mandag, men ble 100% sykemeldt foreløpig til 4.februar pga søvnmangel stress og mulig begynnende svangerskapsdepresjon. men det kunne snu seg også. så håper på at det bare er søvnen som utløser det. Gleder meg jo så klart til og bli mamma!

Var hos jordmor på mandag og mål så normale ut,hjerteslag og sånn.

Hun lå med hodet ned fortsatt og sparker masse:)

Handlet det meste ting men mangler badebalje,madrass og bilsete. men mamma og pappa skal kjøpe bilsete som gave da:)

Og resten av klærne venter jeg nok med. Kjøpt ett par ting i 50 og 56 og en utedress på salg i 50 til og ha fra sykehuset. Håper hun ikke blir for stor da men,hehe..

Nja, det var litt av tankene jeg hadde nå:)

Skrevet

Jeg er 24, og i min 33 uke. Er sykepleier, men sykmeldt nå. Formen er heldigvis fin, men sykmeldt pga tung jobb. Barnefar og jeg er sammen, men han bor i Portugal. Vi har klart å møttes nesten hver mnd fram til nå, men nå kommer vi ikke til å ses før i Påska. Dvs at jeg må knipe igjen i 5 dager hvis han skal rekke fødselen. Etter påska reiser han tilbake til Portugal, og vi ses ikke før til sommeren, da jeg og lillegutt reiser ned til Portugal (hvis alt er ok med oss:). Da blir vi sikkert et par mnd. Barnefar skal flytte hit etterhvert, men TING TAR TID. (søknadsprosess med familiegjenforening).

Men egentlig - Vi har det flott:) - men skulle så gjerne delt mer av graviditeten med den ansvarlige for hele prosjektet:)

Skrevet

Flott side morro å lese. Takk skal dere ha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...