Gå til innhold

Hvorfor i h*elvete

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan ikke folk lære seg forskjell på "da" og "nå"? Den gang da, hver gang når! En ting er enkle skriveleif som dukker opp i farta, men vær så vennlig. Litt respekt for det norske språk, takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig med hi. Når jeg var gravid...... heter da for pokker ikke det! DA jeg var gravid er riktig. Og slike skrivefeil har ingenting med dysleksi å gjøre.

Skrevet

Takk. Jeg mener nemlig ikke å kritisere folk med dysleksi, de kan ikke noe for det. De som derimot VET at de sier feil men ikke gidder å rette på seg selv, de får jeg helt mark av!

Samme gjelder de som konsekvent bytter plass på "å" og "og", eller bruker fjorten utropstegn etter hverandre.

Hilsen HL

Skrevet

Synd dere ikke har bedre ting å fordrive tiden med jenter...enn å plage dere selv med så lite som andres skrivefeil!! Get a life!!!

Skrevet

Dette er ikke skrivefeil, det er slurvefeil!

Skrevet

Jeg blir spø av å lese "di" istedet for de!

Skrevet

Kan føye til at venninne skrives med 4 n'er. Ikke venninde eller veninne.

Og "demses" hører ikke hjemme i den norske skrifspråket.

Skrevet

Jg synes d r irriterende m bobilspråk oxo, både her og på mobilen!

Skrevet

mobilspråk...selvfølgelig... hehe :-)

Skrevet

HI, du har jo selv trykkleif i innlegget ditt. Glemte du å lese korrektur? Tror de fleste kan forskjell på "da" og "nå". He he.

Skrevet

Jeg blir irritert på hvem og hvordan. Hvordan bil har du kjøpt? Hvordan vogn skal du ha??

Det heter hvilken!!

Skrevet

Jeg for min del er altså veldig spent på å høre hva den stjerna i overskriften skal symbolisere for noe.

Skrevet

Jeg er FLINK i norsk når det gjelder staving!! :P

Men akkurat da og når kan jeg f** ikke forskjell på xD

Skrevet

Herregud så mye folk skal irritere seg over da.. Snakk om problemer, har vel andre ting å bedrive tiden med?????

Gjest Tallulah Bankhead
Skrevet

Regelen er: Den gang *da* og hver gang *når*, og hvis man vet forskjell på nåtid og fortid så burde man kunne klare å lære riktig bruk.

Digre Mugger, jeg tipper det var heelvete. Bra det ble sensurert.

Skrevet

Det var en bra huskeregel. Det dummeste jeg leser er "Da har jeg vært hos legen." "Da har jeg født!" Folk som skriver sånne innlegg virker utrolig dumme, og jeg gidder sjelden å lese de innleggene.

Skrevet

Jeg elsker skrivefeil!

Det får meg til å føle meg så mye smartere, ressurssterk og oppegående enn de som skriver feil, og jeg må innrømme at jeg egentlig ser litt ned på de som formulerer seg direkte dårlig. Sier ikke at jeg er ekspert, men blir feilene graverende ødelegger det beklageligvis for budskapet.

Jeg tar ikke slike innlegg like seriøst. Oppfatter meningene som mindre intelligente nyanserte og helhetlige...

Skrevet

Er du Kongen fra en andre tråden? Jeg tror du er det.

Skrevet

NN 17.26

Man kan faktisk skrive Da her jeg vært hos legen. (den gang da....)

Skrevet

Nei, Sonja, det kan man ikke. Det heter "Nå har jeg vært hos legen", og det er fordi at setningen uttrykker en nylig avsluttet handling, og ikke et handling som ligger langt tilbake i tid.

Skrevet

Mmm, stemmer. Det motsatte av hva jeg ville valgt som muntlig formulering. Det er det som gjør det hele så forvirrende. Ja til nynorsk!!!

Skrevet

Jeg er faktisk enig. Nynorsk er et nydelig språk med enklere regler.

Hilsen anonym over.

Skrevet

Ok, da gir jeg meg ;-) Var sikker på at man hadde lov til å skrive det, men da tok jeg vel feil da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...