Gå til innhold

Kan dere skifte dekk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg punkterte på vei til jobb i dag og da gikk det faktisk opp for meg at jeg aldri har skifta dekk og i grunnen ikke vet hvordan man skal gjøre det heller.. Uhh....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan skifte dekk, bare jeg har en løfte bukk... hehehe jeg orker vel ikke stå og jekke opp bilen:P Også kan jeg avbalansere *skryte* er vel ikke det vanskeligste... hehe

Men pleier aldri og skifte dekk!

Skrevet

jepp.

Kan skifte dekk, fylle olje, bensin, vann og spylervæske.

Resten har jeg mannen til å gjøre :o)

Skrevet

Det er en ting jeg er glad jeg har lært meg, sjeldent jeg slipper til på den fronten da. Gubben er som oftest ute og ordner sånt før jeg får tenkt meg om ...

Men kjekt å vite at jeg kan det da =)

Skrevet

Selvfølgeli!, skjønt jeg knakk ei fortann en gang jeg tok i litt hardt og kjørte tenna i panseret.... Så etter jeg traff gubben, er det helst han som gjør det, men tidligere gjorde jeg det alltid to ganger i året selv.

Skrevet

Har hveken lappen eller bil, men skifte dekk kan jeg.

(men så er jeg så heldig at min far er tidl. mekaiker, så mye med ham oppgjennom)

Skrevet

Jeg kan også fylle olje, bensin, vann og spylevæske, men lukeparkering og dekkskifte er tydeligvis ikke min greie. Hjelper ikke at sambo nå er irritert på meg fordi jeg aldri har lært det og han sier; "tenk om det hadde skjedd på et øde sted"... Han har aldri tilbudt seg å lære meg det og jeg har vel heller aldri vært spesielt pågående ift det.

Dette ble jommen en lærepenge, nå SKAL jeg lære meg hvordan man skifter dekk!

Skrevet

Selvfølgelig kan jeg det. Skulle ikke vært lov å kjøre bil hvis du ikke kan det.

Skrevet

Jepp....enda jeg ikke har kjørt opp en gang ( blir i løpet av våren/sommeren).. Men punkterer jeg en gang så vil jeg (som den sleipe kvinnen jeg er )stoppe en eller annen tusseladd for å få ham til å hjelpe meg ( blaffre med øyenvippene) i stedenfor å skitne meg til :-D

Skrevet

Selvfølgelig kan jeg å skifte dekk på bilen!

Vi skifter jo fra vinter- til sommerdekk og omvendt 2 ganger i året, og hvis du ganger det med at jeg har hatt lappen 22 år, pluss de årene jeg skifta dekk på fatter'ns bil.... Har nok skifta dekk på bil i 25-26 år, tenker jeg, så jo, det kan jeg.

Skrevet

Jeg kan det, men strever noe veldig med å få løsnet mutterne. Jeg må som regel stable min kindereggformede kropp opp på stanga til den verktøydingsen og hoppe til den løsner, men bortsett fra det så både kan jeg, og gjør jeg det hvis jeg må. Ellers er jeg veldig god til å overtale andre til å gjøre det for meg...

Skrevet

Hvis det ikke skulle vært lov å kjøre bil om man ikke kunne det burde det ha inngått som en del av kjøreopplæringa. Men ja, jeg er enig med deg, alle burde kunne det!

Skrevet

Nei, men det burde jeg lære meg. Kan ingen ting om bil:-(

Skrevet

Det kan jeg. Bruker å gjøre det sammen hver vinter og vår vi.. Har 2 biler så da tar vi en hver.. Kan også skifte olje, spylerveske, fylle vann etc.. Hvorfor skulle jeg ikke kunne det?? Er ikke en selvfølge at sambo alltid er her når noe skjer med bilen, som over her erfart :-)

Skrevet

Nød lærer naken kvinne å spinne... Har gjort det for noen år siden i veikanten, så skulle vel klare det om jeg må.

Skrevet

Ja det kan jeg, i tillegg til peile/fylle olje, fylle spylevæske, diesel/bensin og vaske/polere bilen. :-)

Skrevet

Eeehm.. nei! Men, det burde jeg..

Skrevet

har aldri gjort det men hadde sikkert ikke hatt noe problem med å få det til. Har en bilmekanikerbror og en bilbesatt sambo. Sambo skifter jo dekk for hele slekta så jeg har sett det et par ganger!

Skrevet

Ja, det lærte jeg av pappa :)

Skrevet

Selvsagt. Vi lever da i 2008. Skal gubben vaske opp så må jeg skifte dekk. ;)

Skrevet

Ja jeg kan skifte dekk, + annet nødvendig vedlikehold. Etter min mening burde de fleste som har bil kunne nødvendig "førstehjelp" på bil. Veldig greit å ha kunnskapen i behold når uhellet er ute, har reddet meg i flere situasjoner + at jeg har skjønt noe har vært galt med kjøretøyet og ikke tatt turen likevel, men heller ventet på at mannen min har kunnet tatt over problemet :-)

Skrevet

hehe måtte smile godt da jeg leste svaret ditt ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...