Gjest Skrevet 15. januar 2008 #26 Skrevet 15. januar 2008 Selvsagt bør foreldre si ifra! Men dette som HI beskriver, betyr jo at hvem som helst kunne gå inn i barnehagen og ta med seg et barn- det er uansett hvordan man vrir og vender på det, fullstendig uakseptabelt!
Salat Skrevet 15. januar 2008 #27 Skrevet 15. januar 2008 Selvsagt går det ann! Du vet at de voksne ikke bor i bhg ikke sant? Og at alle jobber 8 timer mens bhg gjerne er åpen i 10 timer? Da er det få voksne om morgen og om ettermiddagen. Hvis en voksen på avdelingen til jenta mi er syk, ja da er de to voksne på 21 barn hele dagen.
Gjest Skrevet 15. januar 2008 #28 Skrevet 15. januar 2008 Hvis det du skriver er typisk for den barnehagen hadde jeg klaget til barnehagekontoret. I barnehagen hvor sønnen min går, hilser alle de voksne vi treffer personlig på junior. "Hei, så hyggelig at du kommer!" Alle uten unntak gjør det. Når han blir hentet forteller de meg hvor lenge han har sovet, hva de har gjort, om han har spist bra, hva han har spist og om han har bæsjet. Han blir krysset inn og ut. Jeg hadde aldri akseptert en virkelighet som det du beskriver.
Gjest Skrevet 15. januar 2008 #29 Skrevet 15. januar 2008 Du trenger ikke bli spydig.... Da er barnehagen dårlig bemannet, har et dårlig system mellom avdelingene og er i det hele tatt dårlig organisert. Hva slags foreldre er det som godtar slike forhold? Uansvarlig drift.
Salat Skrevet 15. januar 2008 #30 Skrevet 15. januar 2008 De følger loven. Enkelt og greit. Og vi har "god" bemanning og "gode" vikarsystemer i forhold til veldig mange andre bhg i Oslo. Ikke det at det er noen "unnskyldning", men slik er nå realiteten.
Gjest Skrevet 15. januar 2008 #31 Skrevet 15. januar 2008 Og hva med den dårlige organiseringen og samarbeidet? Når man er så få på slutten av en dag, da må man jo organisere aktivitetene slik at man har kontrollen/oversikten Hvis det du beskriver, er gjengs i Oslo, så hadde jeg aldri latt mitt barn gå i barnehage der. Du synes vel ikke at dette er akseptabelt selv?
Salat Skrevet 15. januar 2008 #32 Skrevet 15. januar 2008 Hva mener du med dårlig organisering og samarbeid egentlig? De gjør så godt de kan med de voksne de har. Det er få voksne og mange barn, det er ikke til å stikke under en stol.
Gjest Skrevet 15. januar 2008 #33 Skrevet 15. januar 2008 Jeg mener at HVIS et barn kan bli hentet i en barnehage uten at noen ansatte får det med seg, så fungerer ikke den barnehagen godt nok. Det skal ikke kunne skje, så uansett omstendigheter en gitt dag, må sikkerheten være ivaretatt- hvis ikke er barnehagen uansvarlig drevet.
Gjest Skrevet 15. januar 2008 #34 Skrevet 15. januar 2008 F.eks- er det ille nok med ratio voksne-barn mot slutten av dagen, så får alle være inne og ytterdøren låst.
Jenny-penny Skrevet 15. januar 2008 #35 Skrevet 15. januar 2008 I forige barnehagen jeg hadde til min datter, skjedde det samme. Jeg lette i 5- FEM minutter uten å finne en voksen! (viste seg at hun var å skiftet på en unge) og en gang til etter dette. Da var det andre barn ute med min datter! Dette var en 0-5 år avdeling. Jeg tok datteren min rett ut av den bhg! De tok ikke engang kritikken seriøst. Mener virkelig ikke at foreldre skal måte lete etter de ansatte på ett vanlig leke-areal i en bhg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå