Zaratustra Skrevet 15. januar 2008 #1 Skrevet 15. januar 2008 og sa de gikk ut fra at jenta mi var henta. Fikk inntrykk av at jeg burde ha skyldfølelse for ikke å ha sagt fra, men det vil jeg ikke ha! Har selv jobba i barnehage og drilla alltid mine assistenter på at de skulle møte/ta imot foreldrene når de kom for å hente, fortelle litt fra barnets dag osv. Dette skjer aldri i jentas barnehage, hvis det i det hele tatt er noen ute, står de i en klynge og prater. I dag så jeg ingen fra jentas avdeling, verken ute eller inne. Hadde med meg babyen og ville virkelig ikke løpe barnehagen rundt for å lete etter rette vedkommende (vikar). Hva synes dere? For øvrig ganske skremmende at man bare kan komme og ta med seg et barn (vi brukte lang tid med skifting av våte klær osv) uten at det registreres!
~sjiraff~ Skrevet 15. januar 2008 #2 Skrevet 15. januar 2008 Kjenner ei som har barn i en lignende bhg. Hun har brukt over 5 minutter for å forsøke å finne noen å si ifra til... uten å finne noen!! Har aldri opplevd å ikke se en voksen da jeg henter eller leverer.
Mrs. Bouquet Skrevet 15. januar 2008 #3 Skrevet 15. januar 2008 Oi! Det bør du ta opp med barnehagen.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 15. januar 2008 #4 Skrevet 15. januar 2008 Dette har jeg aldri opplevd. Har alltid kontakt med en voksen ved henting og bringing. Må være vanvittig store barnehager om man kan gå rundt i 5 minutter uten å finne noen voksne!
Gjest Skrevet 15. januar 2008 #5 Skrevet 15. januar 2008 Det er horribelt! Makan... Og når de ringer sånn fra barnehagen så tror jeg faktisk om det var en gjentagende hendelese at jeg faktisk ville sagt at, nei, jeg har ikke hentet henne ennå, er hun borte?!
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 15. januar 2008 #6 Skrevet 15. januar 2008 Det er dårlig. Når jeg jobbet i bhg kom det alltid noen både om morgenen og ettermiddagen igjen. I bhg Daniel går i nå, er det montert opp en ringeklokke slik at vi kan ringe på den hvis det ikke er noen voksne som tar oss i mot.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 15. januar 2008 #7 Skrevet 15. januar 2008 det er jo helt sykt. jeg hadde tatt det opp med daglig leder (heter det det i barnehagen?) også hadde jeg skrevet til komunen om det var en komunalbarnehage. sån kan det ikke være.
♥Snulder Skrevet 15. januar 2008 #8 Skrevet 15. januar 2008 Au da! Sånn har vi aldri opplevd ved henting av våre barn! Blir alltid møtt av en av de ansatte som forteller litt om hvordan dagen har vært.
Holly❄️ Skrevet 15. januar 2008 #9 Skrevet 15. januar 2008 gikk ungene alene rundt i bhg UTEN at du fant noen voksne??? herregud....
___ Skrevet 15. januar 2008 #10 Skrevet 15. januar 2008 Selvfølgelig bør BH ha kontroll på hvem som blir hentet, men det er da også viktig at de som henter gir skikkelig beskjed. Hvis det pleier å være et problem å finne noen så foreslå at det legges ut liste på et sentralt sted så dere kan kvitere for henting. Iden BH jenta vår skal beggynne i til høsten har de helt fantastiske utemuligheter, mange mål som er gjærdet inn rundt husene. Det er mange grupper så jeg vet det noen ganger er vanskelig å vite hvem man skal henvende seg til, spessielt når man henter tidlig når barna er midt i frileken ute. Håper det blir et system som fungerer. Jeg jobber rett ved siden av og det er skremmende mange som bare løfter sin unge over gjerdet og forsvinner, uten å gi beskjed til noen. Går litt begge veier det der.
"husmor"med lille Nora Skrevet 15. januar 2008 #11 Skrevet 15. januar 2008 herregud!! da kan jo hvem som helst hente unge da!!! nråe g har jobbet i barnehage så var det alltid en voksen å få tak i! var folk ute vis det var barn ut, og inne på avdelingene var det minst 2 stk. (sjeldan gang 1 person vis det var møte eller lite unger igjen) eg hadde tatt det opp med sjefen!
Gjest Skrevet 15. januar 2008 #12 Skrevet 15. januar 2008 Hos oss må ungene i tillegg krysses inn og ut...... tror jeg hadde luftet frustrasjonen med ped.leder.
___ Skrevet 15. januar 2008 #13 Skrevet 15. januar 2008 Det er bestandig voksne ute, men med 5 avdelinger er det ikke alle de ansatte jeg kjenner selv om de kjenner barna. Hvis alle barna på avdelingen er ute er det jo ikke noen inne heller. Jeg bekymrer meg ikke over faren for kidnapping, men i og med at de har så stor plass kan det være litt vanskelig å finne dem hvis man henter tidlig og de er ute på ski eller leker i skogen.
Holly❄️ Skrevet 15. januar 2008 #14 Skrevet 15. januar 2008 hadde ALDRI godtatt at det var bare og signere ut og inn barnet, uten at det ble bemerkt at en av de voksne ibhg. Da kan jo hvem som helst komme og signere ut barnet da... Det der er noe av det verste jeg har hørt, hadde klaget på dette øyeblikkelig!! Hadde ikke følt meg trygg i det hele tatt, hvis ikke ungene passet på. Hva om ungene skadet seg mens de voksne ikke var der, eller at et barn ble kvalt?? Huff, forferdelig og tenke på.. I bhg sønnen min går på, er barna aldri alene.
trollmamma Skrevet 15. januar 2008 #15 Skrevet 15. januar 2008 oi, her hjå oss må ungene krysses inn og ut av bhg. Også skal ein i tilleg gje beskjed at ein henter barnet. Skal det liksom ikkje være voksne som passer dei barna? Kor er dei då? Viss ein må leite etter å finne voksne, så er det noko galt altså. Ein ting er at dei er nett rundt hjørnet, men man skal ikkje måtta leita etter voksne i ein barnehage.
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 15. januar 2008 #16 Skrevet 15. januar 2008 er det sån som du beskriver, burde du ikke ha dårlig sammvittighet, du burde heller forlange et møte med ped.leder, eller skrive et brev, og forklare din side av historien og hva du forventer av bhg. stå på!!! selv om det er dritt betalt i en bhg. betyr det ikke at dem skal gjøre en dritt jobb!
Himmel og hav Skrevet 15. januar 2008 #17 Skrevet 15. januar 2008 Det må jo være mulig å si fra til en av de ansatte på en anne avdeling, og la dem gi beskjeden videre. Sånn har det alltid fungert i de barnehagene jeg har jobbet i. For alt du vet så kan seinvakta på avdelingen til jenta di ha måttet gå hjem, og det var en annen avdeling som passet henne. Det bør være foreldrenes ansvar også å si fra når man bringer og henter et barn. Det er selvfølgelig ikke ok at personalet ikke holder øye med, og tar kontakt med, foreldrene i hentetida, men jeg synes ikke du var noe bedre som bare gikk og lot personalet bruke tid på å løpe rundt og lete og ringe istedenfor å passe de barna som var igjen.
Mamma Mirabell Skrevet 15. januar 2008 #18 Skrevet 15. januar 2008 Jeg syns dette er dårlig av deg og ikke personalet.du kunne fint sagt til en av de andre vokse at du tar med deg barnet ditt hjem og be de si i fra til din avd.Du som selv har jobbet i bhg burde vite at man kan ikke være overalt hele tiden. Spes ikke i hentetid ol. Men er du misfornøyd så ta det opp med dem da!
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 15. januar 2008 #19 Skrevet 15. januar 2008 huff,det er jo bare tragisk da!! si i fra til de,går ikke ann å ha det sånn. enn vist et barn stikker av? kommer langt på 5 min,å mye kan skje.
Gjest Skrevet 15. januar 2008 #20 Skrevet 15. januar 2008 Om ungene er ute, er det 1 personal som har ansvar for å krysse barna ut. Dei andre av personalet sjekker om dette personalet har sett at eit barn blir hentet. Det er 5 avdelinger i barnehagen, så ofte er det personal fra ein anna avd. som har ansvaret. Skjønner egentlig ikkje heilt kvifor du ikkje kan gi beskjed til eit anna personal. Eg hadde i alle fall aldri bare tatt ungen med meg og gått.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 15. januar 2008 #21 Skrevet 15. januar 2008 Aldri opplevd.... Men dere skriver de vel inn på sånn "brannliste" om morningen og stryker de når de hentes?? Nei det tror jeg at jeg hadde tatt opp med styrer/eier av bhg.
Salat Skrevet 15. januar 2008 #22 Skrevet 15. januar 2008 Du må jo si ifra til noen fra en annen avdeling da! Hender da ofte at avdelingene hjelper hverandre å passe. Hos oss sier man fra til den første voksne man ser. Ferdig med saken. Tåpelig å forvente at det skal komme noen ansatte bort når man henter, si at det er to voksne og tre som henter på en gang, i tillegg er det 20 unger ute. Hvordan får du det til å gå opp? De ansatte kan umulig se alle unger på en gang!
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 15. januar 2008 #23 Skrevet 15. januar 2008 Håper du sa at du ikke hadde hentet. Om de voksne ikke får med seg at ungene blir hentet så er det fort gjort at unger blir borte på ordentlig. Dette må tas opp, gå rett til styrer.
Gjest Skrevet 15. januar 2008 #24 Skrevet 15. januar 2008 Hun over skriver 2 voksne på tre som henter samtidig og 20 barn ute...Si meg, mener du at det skulle kun befinne seg 2 voksne med ansvar for 23 barn i barnehagen???? Elendig system i en barnehage, hvis de ansatte ikke har oversikten over om et barn blir hentet eller ei. Faktisk helt uakseptabelt.
☆lillastjerne☆ Skrevet 15. januar 2008 #25 Skrevet 15. januar 2008 Man sier jo uansett ifra bestandig når man henter barnet sitt i bhg!! Det skal jo være samarbeid mellom foreldre og ansatte, og når man henter barnet uten at man sier ifra synes jeg ikke man samarbeider med personalet!!! Selfølgelig skal personalet ha full kontroll, men da må foreldre iallfall ikke bare hente barnet og dra!! Kan jo hende det er 10 unger som blir hentet samtidig, og noen foreldre skal jo prate med en ansatt bestandig for å høre hvordan dagen har gått, og noen må jo hjelpe de som skal på toalettet eller trøste dem som har slått seg, eller stoppe en konflikt!!! Og hvis det var en vikar i tillegg, er det ikke alltid at vikaren har full kontroll, så han/hun skal iallefall ikke ha skyld for noe!! En vikar klarer ikke å lære seg navn og ansikter på barn og foreldre iløpet av en dag eller to!!! Helt greit at du blir irritert over slikt, men ta det opp med bhg først for å få høre deres versjon, før du løper rundt til alle og forteller hvor dårlig jobb de ansatte gjør!!! At de ansatte står å snakker med hverandre i en klynge HELE tiden ogi kke avbryter for å ta imot ett barn eller foreldre er ikke aksepabelt!! Men vær så snill og tenk litt på de ansatte og deres situasjon, det er ikke alltid like enkelt med mange syke ansatte og mye nye vikarer eller lite folk på jobb i det hele tatt!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå