Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #26 Skrevet 16. januar 2008 Hvorfor kan jeg ikke være anonym? Du vet jo ikke hvem jeg er uansett, så om jeg signerer anne, pjerten, stumpen eller anonym er fullstendig likegyldig. Jeg skriver det jeg mener uansett. Jeg sier ikke at apotekteknikere ikke er utdannet. Det jeg skrev var at det kvalifiserer ikke til det vi mener med utdanning i denne diskusjonen her. Det blir noe annet. Og - for å gjenta meg selv; det spiller egentlig ikke noen rolle om du er utdannet, har bil, er rik, har hus, er gift eller er niesen til kongen. Det er modenheten som er vesentlig her, og den dukker ikke opp av seg selv. Du er nødt til å leve litt, vokse på egne erfaringer, oppleve nedturer og oppturer, møte nye mennesker etc. etc. Bli voksen rett og slett. Og det er det få som har oppnådd i en alder av 20. Noen er det, så absolutt. Jeg har selv møtt flere 20-åringer som er betydelig mer modne og reflekterte enn andre 30-åringer jeg har møtt. Men tilbake til her og nå; måten du argumenterer på gjør deg til et herlig eksepmpel på de jentene som burde ha ventet noen år før de ble gravide.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #27 Skrevet 16. januar 2008 Du sier at hun er en av de som burde ventet? Sett på deg selv eller??? Hun linn er sikkert en bedre mor enn du noen gang kommer til å bli..
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #28 Skrevet 16. januar 2008 jepp - du overbeviste meg der gitt!
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #29 Skrevet 16. januar 2008 "Tragisk... Jeg hadde utdanningen ferdig når jeg var 18 år...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Har bil og førekort også!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!" *kremt* Er enig her altså! Mye lyser igjennom av slike innlegg!
Figa *Fødeklar* Skrevet 16. januar 2008 #30 Skrevet 16. januar 2008 Jeg er vel det typiske tilfellet som HI mener. Jeg er 19 år og har ikke utdannet meg men er nå 3 mnd på vei. Men vil dette gjøre meg til en dårligere mor av den grunn? Jeg VET at jeg kommer til å klare å passe på barnet mitt, med eller uten hjelp av andre. Og ja, barnet mitt kommer til å overnatte hos mammaen og pappaen min, men det er vel helt normalt?? Og når det kommer til utdanning, så kjenner jeg flere som har utdannet seg mens de fikk barn og de har alle klart seg ganske bra. Og om man er 20 eller 30 år når man får barn, så blir man sliten, man får lyst til å ta seg en tur ut med venner og en fridag i ny og ne. Så HI, hvis du aldri har hatt en dag der du var sliten eller hadde lyst til å ha en vinkveld med venniner så vær så god og lag innlegg om oss "unge mødre". Men mest sannsynlig er ikke dette tilfellet, så neste gang du peker på andre, ta en titt på deg selv først.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #31 Skrevet 16. januar 2008 Og du igjen er et eksempel på at det går ann å være moden og klar for barn, selv om man er ung! Ja, det er kanskje litt teit av meg å komme med slike "batante" uttalelser basert på det jeg leser her inne. Men man KAN faktisk lese mye ut av menneskers skrivemåte, måten de ordlegger seg på, måten de argumenterer på, stiller spm, etc. Bare synd så mange andre unge mødre/blivende mødre gulper opp så mange merkelige innlegg som er med på å sette dere alle i en bås...
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #32 Skrevet 17. januar 2008 Dere mellom 18 og 23 kom tilbake om 10-15 år,fått noen flere barn og få høre om dere fremdeles er enig med dere selv eller dem andre som har svart her
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #33 Skrevet 17. januar 2008 Hvorfor går grensa ved 23?? Er man voksen og moden når man er 24 da? Blir litt letter provosert. Jeg er 23 og er i min rette alder og moden til og få barn. Jeg og min samboer brukte faktisk 2 år på og gjøre oss ``klare``. Da vil jeg si nå;at jeg er klar! Lille gutten vår er mere planlagt både med økonomi,oppdragelse,livskvalitet osv enn det mange andre barn er,om du er 18 eller 30. Syns det blir feil å måle modenhet med alder,modenhet av hva slags matrielle ting du har,hva du har utrettet i livet og ikke minst som av en eller annen grunn flere har hengt seg opp i ``flydd`` fra seg! Jeg og min mann har mest sannsynlig mere og stille opp med enn mange andre om de er 20 eller 40.Men jeg er fremdeles ``bare`` 23.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #34 Skrevet 17. januar 2008 Svarte på en tilsvarende tråd her om dagen... Ung eller gammel mor,det spiller vel egentlig liten rolle.. Så lenge man velger å prioritere fest,alkohol,gå på byen,bruke penger på seg selv og vil levere ungene til dem som vil sitte barnevakt er man for ung. Da spiller det liten rolle hva fødselattesten din sier,her er det mental alder det er snakk om. Det passer ikke å få barn,noen gang i livet. En eller annen gang må man bare,om man vil ha unger.
Sharlis Skrevet 17. januar 2008 #35 Skrevet 17. januar 2008 Jeg skjønner ikke hvorfor folk henger seg opp i å konkurere om hvem som er mest moden eller ikke til å få barn. Så lenge barna har det godt ,så spiller det liten rolle om du en eller annen gangen velger å dra ut å ta deg et galss vinn eller 10.. For at barna skal ha det bra, så må mor ha det bra. Det finnes en fin grensen mellom det å bruke alle pengene sine på klær til seg selv og feste. Selv om man har barn så skal man nyte livet,men man skal ikke neglisjere barna sine. I bunn og grunn så skal man sette barna først,men man skal ikke glemme seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå