Gå til innhold

Ang unge mødre kontra oss litt eldre :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ofte at det blir litt diskusjon på hvem som egner seg best som mor.

Min mening og erfaringer er at man har godt av noen år på baken først, leve livet litt får litt erfaringer.. kommer godt med.

De som får barn veldig tidlig, for ofte veldig mye hjelp av sine foreldre til barnepass osv... de takler det ikke så bra og etter noen år, vil de gjerne ut og fly litt.. de er rastløse.

De som har ventet litt pga jobb/skole fast inntekt og mer stabilt har et mye tryggere hjem og mer harmonisk.. de har på en måte flydd fra seg og opplevd mye, både ulike jobber, reiser osv.. nå kan de roe seg å få familie..

Mener ikke henge ut noen, men har sett det såååå mange ganger at unge foreldre sliter og takler dette dårlig..

Lev livet jenter, reis og få dere en utdanning og god inntekt!!

Barn kommer det, og da har dere tid og ork og roen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er selv "gammel" og utlevd og kan til dels være enig, men jeg misunner de unge mødrene sin energi. Skulle øsnke jeg fikk barn for 5 år siden når energinivået var litt høyere. Det er vel greit med en mellomting mellom 18 år og 30 år.... Er selv 29

Skrevet

det finnes faktisk unge mødre med roen og stabiliteten såvel som det finnes eldre mødre som flyr rundt og har det heller ustabilt for sine barn...det innlegget der var en stor forbanna kam, ikke stort annet

Skrevet

Helt enig md deg HI

Jeg fikk mine 2 første barn før jeg var 23,ung og kanskje litt rastløs,ikke hadde vi flust med penger heller,men for all del barna var veldig velkomne,ville aldri vært de foruten.Men hadde jeg visst det jeg gjør i dag hadde jeg ventet.Mine 2 neste barn fikk jeg når jeg var 32 og 37,føler selv at jeg har mye mer overskudd,og mye mr å gi nå,borte er rastløsheten,har også reist og opplevd mye,bra jobb,mye pengr.Og jeg føler meg absolutt ikke gammel.

Skrevet

Enig med quicksilver og HI.. mange unge som må slutte skolegang pga barn og mange får aldri tatt opp skolen igjen.. og de sliter økonomisk.. har de penger til barna sine som skal være med på alt og i dag koster det flesk.. mange ungjenter som er mer opptatt og handle til seg selv, klær, mobiler osv, og vil ut å fly, på fest og hvem passer barna joda det er besteforeldrene.

Jeg sier jo ikke at dette er alle, men har en følelse av at dette gjelder veldig mange unge mødre i dag. Og ikke minst mange av dem er også uten en pappa til barna..

Nei enig med disse over, lev livet, skaff dere en sikker inntekt og stabilt hjem!!!

Skrevet

Jeg er vel i kategorien ung.

Men det var nå det passet for meg og få barn.

Er 23 år,ferdig utdannet,fast 100% jobb,hus,bil,stabilt nettverk rundt meg,har reist mye både med og uten samboer,flere venner med små barn,``helgeflyinga``var jeg ferdig med lenge før jeg ønsket meg barn og selvsagt verdens herligste samboer.

Er jeg for ung???

Jeg har mere og stille opp med en mange som er rundt 30 års alderen.

Noe jeg finner litt morsomt er at mange eldere syns det var på tide at vi satt i gang med barn nå;)

Men det er ikke sikkert de hadde sett på det som så naturligt vis jeg ikke har det jeg har.

Skrevet

23 synes ikke jeg er så tidlig så lenge du har det stabilt og at du som du sier flydd fra deg..

Det er værre når de får barn i en alder av 16 til 20 ca de har jo ikke begynt livet sitt ennå.. de har enda ikke lov å kjøpe vin eller komme inn noen sted ute på byen. hehe.. nei det er tidlig gitt.. de er jo bare barn selv, og de har jo faan ikke myndighet engang.. og bor sikkert fremdeles hjemme hos mor og far. Og sååå kjekt med barnepass og jeg tror heller ikke besteforeldrene er super stolte..

Skrevet

Min mening er at når du synes det er greit å generalisere slik HI gjør her, så hjelper det ikke hvor gammal du er - idiot er du uansett.

Skrevet

Jeg er ikke enig i at det er bedre å vente :-) Jeg har opplevd mange som har ventet med å få barn, og ja, de er mer rolige en stund. Men desto mer rastløse blir de sånn rundt 40-45 år :-)

Mitt inntrykk av saken, er at uansett når du får barn, så vil du nå et punkt da du er rastløs, gjøre dine egne ting ol. For min ene kusine som var 20 da hun fikk første, så fikk hun det for ett par år siden. Da var hun litt over 30. Men for min andre kusine (søstre med stor aldersforskjell) som ikke fikk første før rundt 28 år, så fikk hun det i fjor..... Da var hun rundt 40 år......... Så jeg tror den rastløsperioden kommer uansett til de som skal ha den perioden. Det finnes jo folk som aldri får den perioden.

Jeg tror det viktigste når en skal få barn, er at en selv er klar for det. at en selv føler at en er klar for det. Så kan en jo si at en aldri vil være klar for det. Det er en annen sak. For de som har fått barn, så blir det uansett annerledes enn det en tror.

Men det var det jeg skulle si :-) At for min kusine som fikk barn som ung, så sa alle da hun ble rastløs at: Jo vi skjønner jo det. Hun gikk jo på måte glipp av en fin periode av livet som singel. Så vi skjønner at hun vil utforske nå. Men for min eldre søster, som hadde ventet lenge med å få barn, og som fikk sin rastløse periode likevel, så sa all: Å, nå har hun 40-årskrisen. Hun burde jo ha rast fra seg da hun var ung, og heller ta seg av barna nå.

Og så er det annerledes med yngre foreldre enn eldre, for barna sin del. Jeg sier ikke at det verken er bedre eller verre det ene eller det andre. jeg sier bare at barna selv merker det :-)

Skrevet

kan vi ikke bare være enige om at får en barn tidlig har det sine fordeler og ulemper og får en barn seint har det også sine fordeler og ulemper...

Skrevet

Hva annet kan vi uttale oss om enn trender og tendenser, Bærkorga? Man ER selvfølgelig klar over at dette ikke gjelder aaaalle individer...

Skrevet

"Man" er usedvanlig dårlig til å vinkle dette på en fornuftig måte. Men hey, så lenge det er snakk om 'trender og tendenser' (?).

Skrevet

Skal ha min første nå. Blir 30 snart. Er jeg gammel?? Føler meg ikke det altså :o)

Skrevet

Tragisk... Jeg hadde utdanningen ferdig når jeg var 18 år...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Har bil og førekort også!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

De som får barn veldig tidlig, for ofte veldig mye hjelp av sine foreldre til barnepass osv... de takler det ikke så bra og etter noen år, vil de gjerne ut og fly litt.. de er rastløse.

Min far og stemor får mer hjelp av sine foreldre enn jeg kommer til å trenge.. Jobbreiser hit og jobbreiser dit..

De som har ventet litt pga jobb/skole fast inntekt og mer stabilt har et mye tryggere hjem og mer harmonisk.. de har på en måte flydd fra seg og opplevd mye, både ulike jobber, reiser osv.. nå kan de roe seg å få familie..

Jeg har gått ferdig skolen og har en utdanning. Har et stabilt hjem med min kjære.. Vi har det mye bedre enn hva mamma og pappa hadde og har. Jeg roet meg etter russe tiden og det er noen år siden.

IKKE TA ALLE UNDER EN KAM!!!!!!!!!!!!!!!! Man skal ikke sammenligne alle da vet dere.. Bedre å få unge nå og ikke når man har den flotte jobben, men kjempe lite fritid. Mange voksne som er så opptatt av jobb og karriere at dem skulle ikke hatt lov til å fått unger før dem kunne ta det litt roligere...!!

Skrevet

jeg står for det jeg sier, å er ikke så pinglete at jeg trenger å være anonym!!!

Skrevet

men er noen eldre som er like flinke mødre og fedre som oss unge. Men dem må kunne sette barn og familien foran jobb og karriere.

Skrevet

Jeg var 20 år når jeg fikk min lille..

Er det for ungt? Jeg har aldri følt det slik.

Var rimelig rebeslk fra 13-16 års alderen, og har virkelig fått herjet fra meg føler da jeg.. Har fått reist mye når jeg var yngre, både sammen med veninner, venner og alene med sambo.

Har ikke lagt noe annsvar over på mine foreldre.

Meg og sambo har begge utdanning, fast og full stilling, hus, bil osv.

Så.. Hvordan definere å være for ung??

Er det ikke folk i 30års alderen som springer rundt som flyfiller også da?

Eller er det greit da siden dem er over 30?

Har heller ikke noe imot folk som velger å få barn når de er 40. men synes at det bør finnes en form for grense, og at er du passert 40 og vel så det, så er det kanskje kjedelig for barnet du får også som har pensjonerte foreldre før de selv blir 20?

Skrevet

"Man" er en generalisert form som henspiller på det samme som "en".

Hi sier hverken "alle" eller "du" (som i til deg personlig, Bærkorga).

HA: 2-0 til meg!

Skrevet

Nei, du er kjempeung! Jeg er akkurat passe; 32 år! :-)

Skrevet

Nei - holdt på å glemme: 2-2, etter det uovertrufne, poengterte og velskrevne innlegget ditt om knappen...

Skrevet

Kjære "Linn<3"

Et lite råd til deg; ikke skriv mer! Du oser av umodenhet, og er det prfekte eksempel på de vi litt eldre har lyst til å få frem!

Jeg tviler ikke på at du klarer å gi barnet ditt en grei oppvekst, men tanken på hvor mye bedre det kunne gått om du hadde ventet noen år skremmer meg!

Skrevet

Punkt 1: Videregående kvalifiserer ikke til utdannelse i den forstand det er snakk om i denne diskusjonen.

Punkt 2: Bil og førerkort er så urelevant som det kan få blitt!

Punkt 3: Hverken bil, førerkort eller utdannelse er avgjørende for om man er moden for å oppdra et barn eller ei. En fordel er det, så absolutt, men det å argumentere med det i denne sammenhengen viser bare hvor umoden og usikker du faktisk er.

Skrevet

Ja,for det er jo sååååååå gøy at når barnet er i tenårene og går sammens med deg så lurer folk på om barnet er på tur med bestemor eller bestefar.

Haha!

Skrevet

Stå frem for det du sier da, å ikke vær anonym.

Jeg er utdannet apotektekniker, så da sier dere at ingen av de som jobber på et apotek som apotektekniker er utdannet??? Det blir vel litt feil? De med fagbrev er altså ikke utdannet de da?? Det er jo det som blir sagt her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...