Gå til innhold

lucifer -ok barnenavn?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror ikke du skal ta hovedinnlegget så høytidelig jeg...De aller fleste vet at Lucifer ikke vil bli godkjent for dåp-muligens navnefest, men ikke dåp...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mulig jeg mente det, i grunnen.

 

Søren. Da er jo egentlig Beelzebub et mye bedre navn, da. I tilegg blir man jo nevnt i Bohemian Rhapsody.

 

Stilig.

Skrevet

syns adolf er nydelig jeg:o) viss du bytter etternavnet til ungen til Hitler i tillegg tror jeg det blir en hit hihi...

  • 1 år senere...
Skrevet

Jeg synes det er et fantastisk fint navn som betyr noe pent no også "lysbringeren" og "morgenstjernen" som altså er månen :) jeg har utrolig lyst å bruke det navnet selv:) Håper du går for det navnet :)

Skrevet

Selve navnet synes jeg er kjempefint, men det er altfor belastende for ungen å ha det. Folk har dårlige assosiasjoner til navnet og kan dermed bli negative ovenfor din sønn. Tenk bare på fremtiden, når han skal f eks søke jobb. Er ikke sikkert det er stas å innkalle selveste Lucifer til et jobbintervju hehe

Skrevet

He he, likte det innlegget :-)

 

Synes faktisk det er like ille med Loke og Trym, dette var ganske kjipe vesener i norrøn mytologi. "Hæ? Jammen, jeg liker det navnet, dessuten bryr jeg meg ikke om norrøn mytologi"

 

Neivel, du gjør det ikke, men ganske mange gjør det, og du skal vite det at de tenker sitt om navnet til barnet ditt.

Skrevet

du sier du ikke er kristen, hvorfor døpe ?

 

Forøvrig synes jeg Vidkun er et veldig fint navn, men det er jo assosiert med landsforæderi..

 

Lucifer er også allmenkjent som guds foræderi..

 

Ikke det at jeg er kristen.. jeg er ei heller døpt og kommer ikke til å døpe mitt barn, men tenk nå på barnet som må leve med navnet resten av sitt liv.

 

Men lykke til med å finn en prest som døper et barn Lucifer ;)

Skrevet

men da igjen.. Gabriel .. ? vingene hans brant jo, og ble forvist av "herren"

men dette er et godt brukt navn.

 

 

Skrevet

Katten min heter Lucifer :)

Skrevet

Det het min også :-) Hadde den i en uke, før Dyrebeskyttelsen kom og hentet ham igjen fordi det var noen som eide den allikevel :-(

Skrevet

Jepp, helt knall! Anbefaler deg å høre på låta "A boy named Sue" av Johnny Cash for litt inspirasjon.

Skrevet

haLOOOO????

 

Du kan iche kalle ditt barn noe så fælt som Lucifer??? satan?? hallo??

stakkers barn.

greit du synest det er fint nå, men hva når din kjære gutt begynner på skolen og har krl på skolen, så finner han ut at han er oppkalt etter satan selv...

of nei det er 5000 andre navn å velge mellom.

 

Men tipper at alt dette er tull??

  • 2 uker senere...
Skrevet

Det finnes mange fine/merkelig/uvanlige navn som vi foreldre synes kan være passende, men som ansvarlige for våre barns liv så må vi jo også tenke på hvilke følger slike navn kan få for dems liv og oppvekst!!

 

Lucifer er engelen som ble for grådig og vill bli like stor og mektig som Gud. Han ble kastet ut av himmelen og ble herre over helvete, altså samme "engel" er Satan!

 

Fint navn for en liten gutt?? Vel....

Skrevet

vettu hva...lucifer er jo et knall navn da,syntes det var kjempe fint nevn jeg. Det må du ta ja:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...