Anonym bruker Skrevet 15. januar 2008 #1 Skrevet 15. januar 2008 jeg tenker på å døpe min 6uker ganle sønn til lucifer. han har ingen navn ennå. hva tror dere? skriver her for å være anonym
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2008 #2 Skrevet 15. januar 2008 Er ikke det litt drøyt da? Gjør han en tjeneste og finn et mer vanlig navn. Lucifer er linket til Djevelen er han ikke??
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2008 #3 Skrevet 15. januar 2008 jo..men jeg er ikke serlig religiøs. så det har vel ikke no å si?
Tante Bassa Skrevet 15. januar 2008 #4 Skrevet 15. januar 2008 Syns det er veeeeldig spesielt. Lucifer var vel i utgangspunktet en engel, som fikk "sparken" av Gud. Så da er det ikke så vanskelig å skjønne hvor han havnet..... Men hvis du/dere liker navnet og ikke forbinder det med noe, syns jeg dere skal gå for det. Det viktigste er at dere liker navnet, ikke hva andre mener. Lykke til med navnevalget :-)
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2008 #5 Skrevet 15. januar 2008 Siden dette er kranglesiden må dette være et tulle innlegg. Og hvis ikke så synes jeg synd på barnet ditt. Tror heller ikke du kommer til å få lov til å kalle barnet ditt det. Personlig synes jeg Judas ville vært ille nok, religiøs eller ikke. Alle vet at det forbindes med noe negativt. Samme som Adolf og Vidkun. Det er riktig nok navn ingen kan nekte deg å bruke, men det er fortsatt ingen som kaller barna sine det etter krigen.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2008 #6 Skrevet 15. januar 2008 Synes det er et lekkert navn:) Minner meg om kattepusen til askepott:) Du vet, den satanske lille pusen som prøvde å ødelegge for askepott? ( i bokform, tror ikke han er med på filmen). Tror sønnen din kommer til å bli en stolt satanist når han blir stor:) Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2008 #9 Skrevet 15. januar 2008 Jeg synes Satan er et godt navn. Hæ? Ja men, - jeg er jo ikke religiøs?!
Gjest Skrevet 15. januar 2008 #10 Skrevet 15. januar 2008 Døpe? Om du ikke vemmes av navnet kan man vel anta at du ikke er kristen..Skal du virkelig døpe ungen din da? Merkelig...
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2008 #11 Skrevet 15. januar 2008 Haha, spørs om du i det hele tatt får lov til å døpe gutten din Lucifer i kirken... Tror nok ikke de blir så begeistret for det gitt;)
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #12 Skrevet 17. januar 2008 Da tror jeg du må ha navnfest, og ikkke dåp... Sjøl synes jeg Lucifer er et flott navn! Kanskje mest fordi jeg har lest Sagaen om isfolket. Det er det mange andre fine navn også..
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #13 Skrevet 17. januar 2008 du kan jo heller ta "gamle erik" hihi...
Gjest Skrevet 17. januar 2008 #14 Skrevet 17. januar 2008 He, he.. Gamle-Erik ja.. Jeg syntes faktisk at Lucifer var et stilig navn jeg..
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2008 #15 Skrevet 18. januar 2008 Eller hvorfor ikke Quisling -kult navn det og eller??
Miss Foster Skrevet 18. januar 2008 #17 Skrevet 18. januar 2008 Det første som faller meg inn er "hvorfor skal du døpe barnet ditt hvis du ikke er spesielt religiøs"? Det andre, uansett om det for deg kun er et navn, så er det for de fleste som går rundt her på jorden et navn som forbindes med en fallen engel, og ikke akkurat så veldig positivt. Så uansett om du liker navnet så tenk heller på barnet ditt som faktisk må vokse opp med dette navnet og den byrden det vil innebære. Og hvis ungen er 6 uker - hva kaller dere ham hvis han ikke har et navn enda? Det finnes så utrolig mange fine navn der ute, så det må være en mulighet for ikke velge slike belastende navn.
NormaJean Skrevet 18. januar 2008 #18 Skrevet 18. januar 2008 er litt usikker på om dere får kalle ungen deres det uansett. husker en sak for noen år siden på sykehuset mitt da noen foreldre ville kalle ungen sine noe satanistisk (da de var "troende" satanister, haha) de fikk ikke lov av folkeregisteret å bruke det navnet. kommer ikke på hva det var da desverre. det er slik at det er ikke lov å gi barnet et navn som kan bli en belastning for det. tipper lucifer går inn under der. og hvis ikke det gjør det så håper jeg allikevel at dere ikke gjør det, det er dårlig gjort ovenfor ungen deres.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2008 #19 Skrevet 19. januar 2008 nei men lucius er et fint navn vudere faktisk å bruke det
Smånetta 14.mai Skrevet 19. januar 2008 #20 Skrevet 19. januar 2008 Lucifer er et flott navn. Han er jo fluenes konge. Hvem vil ikke være konge.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2008 #21 Skrevet 19. januar 2008 Det er et flott navn, hadde vert litt mer skeptisk om du hadde sagt Judas!!!!
Gjest Skrevet 19. januar 2008 #22 Skrevet 19. januar 2008 Mulig du mener a) Beelzebub, og fluenes _herre_? Lucifer var en annen fyr, lizm, og navnet hans betyr for øvrig "lysbæreren". Men på den annen side, hva skal man vel med faktaopplysninger her på babyinternettet. (Dessuten heier jeg fremdeles mest på forslaget "Skeletor".)
babygullz <3 vilde Skrevet 20. januar 2008 #23 Skrevet 20. januar 2008 Det er vel opp til deg selv hvilket navn du skal gi barnet ditt? Hvorfor trenger du andres mening? Aner jeg en fremprvosering her?
Chatterline Skrevet 20. januar 2008 #24 Skrevet 20. januar 2008 heh... lucifer får du ikke nok ikke lov å kalle ungen din etter den norske lov. heller ikke hadde det funket å døpe ungen din det.. men men, ble ikke mye krangel ut av dette kanskje?
*Willow* Skrevet 20. januar 2008 #25 Skrevet 20. januar 2008 Du vet vel at du ikke gir navn til barnet ditt når du døper han, men gir syndenes forlatelse og en plass i himmelriket? Det er jo en viss ironi over det hele, siden du har tenkt å gjøre dette når du eventuelt velger å gi barnet ditt samme navn som Djevelen. Jeg vet at det ikke var lov å kalle barn Lucifer før, men nå etter de nye navneloven vet jeg ikke. Jeg er heller ikke spesielt religiøs, men navn som Judas, ,Lucifer, Satan og slikt velger jeg å holde meg unna, siden store deler av verdens befolkning har sine assosiasjoner til disse navnene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå