Gå til innhold

abort dersom du finner feil ved barnet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det flere enn meg som skal ta alle tester som går an å ta for å finne ut om det er feil ved fosteret, og ta abort dersom det er det? da tenker jeg på downs syndrom, hjerneskade, hareskår osv...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de skjer ju ikke så ofta.....men jeg har mist i uke 24+3,så jeg bryr meg ikke så mye om det....

Du kan ju ikke ta abort pga.hareskår....det er ju grusomt,sånt kan de ju rette upp.

Lykke til og jeg håper virkligen ikke at ditt barn får hareskår.

Skrevet

skal ta tester ja, men det er for å forberede meg dersom ungen skulle ha downs syndrom eller noe anna....ungen er hjertelig vellkommen...downs syndrom trenger ikke være så gale, det er ulike grader av downs syndrom:) er en oppegående flinke foreldre kan de muligens klare seg selv senere i livet også:) men kommer ungen til å dø rett etter fødsel,vet eg ærlig talt ikke ka eg ville gjort:) dette er min personlige mening...hver enkelt må bestemme for seg:)

Skrevet

hihi dette var kranglesiden ja:) syntes det var litt rart med abort og hareskår:)

Skrevet

Skal sjekke alt ja, både om den har hareskår, hvilken hudtype den har, ville vært utrolig kjedelig for MEG om ungen ikke vil bli brun når vi er i syden. Kjenner flere som ble født med hareskår, ser ikke det på de i dag, men tro hvor stygge de var når de kom ut, fysj, da hadde JEG blitt så flau. Dessuten kjenner jeg flere med DS, mange av de er mye mere oppegående i hode sitt enn mange som er "friske".

En skulle også tatt en grundig sjekk av de som er gravide, kanskje tatt fra moren barnet om hun ikke bestod alle testene? Det vill jo være til barnets beste, veldig ofte.

Ikke tro jeg er mot selvbestemt abort, for det er jeg, men kom med bedre innspill enn det der....

Skrevet

det er samme hva foeldrene gjør for barnet, det vil uansett ikke ha noen venner, jobb eller annet verdifullt normalt liv senere i ungdoms- og voksenlivet!! det er jo rett og slett slemt mot barnet å sette det til livs dersom det har feil ved seg!

ved feil ved forsteret avstøter kroppen det selv ved spontanabort, i slike tilfeller klarer ikke kroppen å rydde opp selv, eller sen er så sløv at den ikke oppdager feilen, og det blir et barn av det likevell. da skulle jo egentlig kroppen ha ryddet opp selv, så vi hjelper jo bare kroppen i fjerningen av det mislykkede forsteret!

Skrevet

Syke syke menneske....

Håper for hele verden at du aldri blir gravid. Du skal være glad moren din ikke har de samme holdningene som du, for da hadde ikke du sittet her og skrevet så mye dumt!!!!

Skrevet

Selv om dette innlegget kanskje er ment som provokasjon (i og med at det befinner jeg på kranglesiden), og jeg ser at du har fått en del ...."kranglesvar" vil jeg svare som om hovedinnlegget var ment på alvor:

Jeg er 39 år, og jeg skal benytte meg av duotesten - og evt senere fostervannsprøve - som tilbys kvinner over 38. Denne testen tar i første omgang sikte på å avdekke Downs, trisomi 13 og trisomi 18. Hvis testen viser at fosteret har noen av disse avvikene tar jeg abort. Dette er et personlig valg, og riktig for oss.

Skrevet

Ja, når du er så gammel, skjønner jeg det.

Skrevet

mora mi er like gammel som deg jo...!! litt seint å få barn kanskje??

Skrevet

Jeg fikk mitt første barn før jeg fylte 19, og har dermed stor erfaring med å være ung mor. Jeg er ikke i tvil om hva som er å foretrekke - både for meg og barnet :-))

Skrevet

Duotest blir jo ikke tilbudt før mor er 38. Iflg min lege er sjansen for å få barn med kromosomavvik i praksis ikke større når man er 39 enn om man hadde vært 29. Først når man er noen-og-førti år vil sjansen være LITT større enn for en 29 åring f.eks.

Dette visste jeg ikke, og grunnen er selvsagt at jeg hadde forlest meg på sider som dette og dermed fått informasjonen feilsortert siden jeg ikke skjønner infoen som ligger her på legevis :-)

Skrevet

Forresten - hvis mor di er like gammel som meg - så er du altfor ung til å være inne her!!! Jeg får helt panik ved tanken på at min egen datter begynte å tenke i de baner...

Skrevet

Du må først bli gravid før du får testet noen ting som helst, MEN du sier deg altså enig med HI? Om du da sitter der med avviksskjemaet di tt og krysser ut, så håper jeg statusen din forblir som den er.

Skrevet

for ung til å være her? er det regler for det også?? som du selv sa, var du 19 da du fikk ditt første barn..jeg på 21 må vel få lov til å tenke i de baner jeg selv måtte ønske??

Skrevet

Jepp,21 og tenker som en tolvåring.

Ennå et godt eksempel på hvorfor man burde vente med å få barn.

Skrevet

jeg skulle gjerne ha tatt en titt på disse reglene deres folkens...ikke er det lov til å tenke i de baner en selv vil. aldersgrense for å få barn.

jøss...hvor står de? hva er egentlig aldersgrensen om jeg tør spørre?? er du sikker på at du er gammel nok du da?

Skrevet

Hvis man er for gammel som 39 kan man vel også være for ung som 21???

Skrevet

den beste tiden for kroppen å bli gravid på er i 20års alderen...kan ikke si jeg har hørt det samme om 40åringer..

Skrevet

eg hater denne krangelen mellom modne gravide og unge gravide!!!! kan ikke dere bare slutte? hvor mangen ganger må eg si at det er kjærligheten som betyr noe ikke alder....

Skrevet

Hvem bryr seg vel om det du sier? uansett hvor mange ganger du sier det...

Skrevet

gratulerer med barnet til den på 39. du er i en flott situasjon

Skrevet

Beste tiden for KROPPEN er kanskje å bli gravid som 20 åring, men dessverre har kroppen etterhvert mindre å bety for det å ha barn. Å skaffe seg barn går ikke bare ut på å bli gravid, være gravid og føde. Dessverre ser vi plenty av eksempel på at selv om kroppen kanskje var i god form til å bære frem et barn for en 20 åring, skorter det på langt viktigere ting når barnet er født og skal vokse opp.

Og der vil jeg si at det er langt flere 20 åringer som ikke er gode nok mødre enn 40 åringer....

Skrevet

mener du det? at 40åringer er bedre mødre enn 20åringer? hva feiler det deg? mener du at barnet du har i magen får en bedre mor enn ditt første barn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...