Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #26 Skrevet 16. januar 2008 Blir så oppgitt av utsagn som "jeg gjorde ditt og datt i graviditeten/mens jeg ammet..........og det gikk så braaaa så", say no more....
ifie Skrevet 16. januar 2008 #27 Skrevet 16. januar 2008 Til hun som lurte på hvor lenge nikotinen er i melka: Jeg har hørt at om du tar deg en røyk kan du amme igjen 3-4 timer etterpå (infoen kan være feil!) Det anbefales og røyke rett etter man har ammet, sånn at det er minst mulig nikotin igjen i melken ved neste amming.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #28 Skrevet 16. januar 2008 en venninde av meg sa det at viss man venter vertfall et kvarter etter at man har tatt seg en røyk så skulle det ikke være s¨å farlig som med en gang man har røykt...
MartinFelipe07 Skrevet 16. januar 2008 #29 Skrevet 16. januar 2008 Jeg spurte på legekontore om dette og de sa at nikotinen er ute av systemet mellom 2-3 timer etter man tar seg en røy. Jeg tar meg en røyk etter lillegutt har lagt seg. Han sovner 20.30,jeg tar meg en røyk da,han våkner igjen rundt 01. Legen mente han ikke har skade av dette. Til dere som sier det er dumt at vi røyker og ammer : Man kan da røyke selv om man ammer. Man må bare beregne ut tid og slikt slik at nikotinen går ut av systemet. Jeg kunne ikke ha tenkt meg å ta en røyk hvis jeg hadde visst jeg måtte amme rett etterpå.
ifie Skrevet 16. januar 2008 #30 Skrevet 16. januar 2008 Forresten har jeg også hørt at man puster ut giftstoffer i ca 20 min etter at man har røkt, så ikke nok med at man ikke burde amme, man burde faktisk ikke være sammen med ungen rett etter man har røkt heller, om dette er sant! :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå