Gå til innhold

er det noen som røyker og ammer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja jeg må innrømme at jeg gjør begge deler.

velger å være anonym nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg også ammer og røyker. helsesøstra sa det at hvis man ikke klarer å kutte ut røyken så er det likevel viktig å amme.

Skrevet

Jeg også ammer og røyker.

Klarte å kutte røyken mens jeg gikk gravid, men etter på da hun var ca 6uker var jeg så dum at jeg begynte igjen....uff

helsesøstera sa det samme til meg..

prøver ikke å røyke mye da, hjelper jo litt..

Skrevet

jeg er veldig glad for at helsesøstra vi bruker er så firkantet som de jeg har vært borti før. hun peser heller ikke på ammingen heller som mange gjør. hun mener at man kan bestemme selv og ikke la det gå utover helsa som hun sa til meg. JA det kan gå utover helsa,for jeg måtte kutte ut medisinene mine for å kunne amme. det har heldigvis gått bra til nå. jeg har IKKE dårlig samvittighet for at jeg røyker. røyker ikke rundt jenta mi da..

Skrevet

må innrømmer at jeg har begynt igjen. holdt ut til vesla var sju mnd og var godt i gang med fast føde, men nå ammer jeg bare "frokost" og "kveldsmat"....

Skrevet

At det går an å være så egoistisk. Sette sin egen tilfredshet framfor babyens helse!!! Fyttirakkeren!

Skrevet

skjønner dere godt jeg jenter!

jeg ammet og røyka til hun var 6 mnd...gikk så bra så:)

akkurat den første røyken etter graviditeten og fødselen og barseltid, det må ha vært den beste røyken jeg noen gang har røyka. hehe..den hadde jeg venta 11 mnd på!

så..forstår godt at dere er så dumme at dere har begynt igjen jeg!

Skrevet

Jeg har røykt et par ganger når jeg har vært på fest etter fødsel. Men er ihvertfall fornuftig nok til å ha dårlig samvittighet for det!

Skrevet

får signere med nick jeg da så får jeg heller ta hele skyllebøtta!!!

ja! jeg røyka og amma! og jeg røyka tom under hele svangerskapet!(ikke mye. ca 1/4 av det jeg gjorde før jeg blei gravid)

ikke forveksle dette med skryting, det er det laaangt i fra, jeg skammer meg som en hund!!! (setter meg selv i skammekroken) aner ikke hvorfor jeg ville babyen min så vondt og må ta følgene av det selv...

neste gang håper jeg at styrken til å slutte er til stede og ikke bare viljen...

når man absolutt måå røyke så er det anbefalt å amme alikevel for det positive ved ammingen veier mer enn det nagative med røyken. bare man ikke røyker tett opp til ammetid og mens man ammer(haha) så er det bedre enn ingenting. men best å la være selvfølgelig.

men noen dumme mennesker i verden må det finnes......... jeg er helt klart en av dem....

Skrevet

Svarer med nick jeg også, for jeg vet vi er alle forskjellige...

jeg har tatt noen røyk siden jeg fikk babyen, men fikk så sinnsykt dårlig samvittighet at jeg har kutta det helt ut nå.

Sist gang tok jeg en røyk, måtte jeg vaske hendene og pussa tennene to ganger, og turte ikke å ha lillegutt i senga våres den natta. Paranoid? Ja, kanskje, men røyken var uansett ikke verdt bryet...

Skrevet

ja.. har redusert.. og SKAL slutte,... det er patetisk og røyke når man ammer/er gravid! det er rett og slett EGOISTISK!!!

Skrevet

huff ja..jeg tar meg en å annen røyken etter hun har lagt seg..men aldri før, ergo aldri rundt henne...

hun legger seg halv9-9 tida og våkner ikke før fire..så det mener jeg må gå bra...

Skrevet

Hva "skjer" med barnet dersom vi tar oss en røyk da? Er det farlig? Er det noen skadevirkninger?

Skrevet

barnet får akkurat like mye alkohol og nikotin som mamma`n sin både når den er i magen og mamma`n ammer. Domt å få en baby som er avhngig av nikotin. Hvis man skal ha en baby, må man ta vare på den, ikke gi den lunkekreft før den har fyllt året.

vanesa

Skrevet

selvfølgelig enig med deg over. men hvis det går ca 10 timer til amming igjen, er da nikotinet ute av kroppen igjen da?

Skrevet

-Dumt skrives U og ikke O.

-Babyen får ikke i seg like mye alkohol eller nikotin som mor under amming.

-Man kan ta vare på en baby selv om man røyker.

Hmmmmmmmm, en eller annen feil i alle påstandene dine.

Skrevet

Jeg forstår overhodet ikke hvordan noen kan fortsette å røyke mens man ammer. En over her sa "men det gikk så bra så". Hvordan kan du vite det? Det er ytterst sjelden det vil oppstå umiddelbar reaksjon hos babyene. Faren er langtids effektene. Du må nok vente en 50 år før du kan si noe sånt. Synes dere er egoistiske, ved å sette eget velvære overfor babyens helse.

Skrevet

Hva slags luring er du anonym 17:40,?

Det skjer det samme med barnet som deg, bare at du velger det for deg selv, mens babyen ikke kanvelge selv.

Skrevet

Nå var du dUm iallefall, som startet innlegget ditt med å irettesette gramatikken til Vanesa, poenget her er at at det er rimelig ulurt å røyke både ved graviditet og amming.

Med et så fornuftig og viktig budskap burde du klare å ikke la deg hefte av evt. skrivefeil!

Skrevet

JA alle vet jo at man ikke skal røyke når man ammer!!! Men når noen likevel gjør det da, så lurer jeg på:hvor lang tid tar det før nikotinet er "ute" av kroppen? Hvis man tar en røyk og ammer igjen om ca 10 timer, erdet like farlig?

Skrevet

Det finnes faktisk mye verre ting man kan gjøre mot ungen sin enn å røyke og amme..

Skrevet

Jeg også røyket mens jeg ammet dessverre.

Det er IKKE sant at barnet får i seg like mye nikotin som mor ,de får i seg litt nikotin ja,men IKKE så mye som mor . Og man kan drikke 2 øl før man får promille i melka.

Skrevet

EGOISTER!!!!!!!!! TENK PÅ DEI STAKKAR FORSVARSLØSE BABYENE DERES!! BLIR SÅ SINNA!!

Skrevet

HI spør jo ikke om det er dumt å røyke, men om det er noen som gjør det. Tror nok HI er fullstendig klar over at det er dumt og farlig å røyke. Kan da ikke være så vanskelig å svare på det spørsmålet. Et simpelt ja eller nei spm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...