~sjiraff~ Skrevet 14. januar 2008 #1 Skrevet 14. januar 2008 Synes alle blir så overrasket da jeg forteller at jeg aldri hadde pressrier... Fikk bare beskjed av jordmor at det var på tide å begynne å presse. Snuppa var ute på 20 minutter. Kjente aldri noen presstrang. Fikk epidural på 9 cm, kan det være grunnen? Eller er det vanlig å føde uten pressrier også?
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 14. januar 2008 #2 Skrevet 14. januar 2008 Jeg hadde heller ingen pressrier.. Bare pressa hver gang det kom en rie og når jm sa det. Følte absolutt ingen trang te å presse. Hadde å epidural som jeg fikk på 3cm. Ungen kom ut med rumpa først etter rundt 1 time.
Mille** Skrevet 14. januar 2008 #3 Skrevet 14. januar 2008 Du hadde vel pressrier, men du kjente dem ikke bare pga epiduralen? Sånn hadde jeg det med nr 1, fikk ny dose epidural på 10 cm åpning og kjente ikke en dritt. I tillegg gikk posen med drypp tom, så jeg mistet faktisk pressriene. Sugekopp var redningen. Med nr 2 kjente jeg pressriene, fikk en skvett lavdose epidural på ca 7-8 cm, men kjente de godt. Var helt fantastisk egentlig, utrolig fasinerende hvordan vi er laget. Håper du får oppleve det med nr 2. )
Tommage♀♂ Skrevet 14. januar 2008 #4 Skrevet 14. januar 2008 Er det ikke sånn at dere ikke kjenner pressriene med epidural da? At dere hadde dem, men ikke kjente dem?
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 14. januar 2008 #6 Skrevet 14. januar 2008 De skrudde av min epidural under pressingen da muligens for at jeg skulle kjenne pressriene men,, Kjente de ikke læll
Konsulent surrehue+3 med tut Skrevet 14. januar 2008 #7 Skrevet 14. januar 2008 På begge mine vaginale fødsler hadde jeg aldri pressrier. Plutselig kommer bare ungen, uten forvarsel. Med nr 1 nådde jeg ikke å komme over på fødebenken, så der fødte jeg i senga. med nr 2 skulle jm sjekke åpningen, sa 6 cm og 5 min etter var ungen ute
milk Skrevet 14. januar 2008 #8 Skrevet 14. januar 2008 Jeg hadde ingen pressrier, men presset når jeg fikk beskjed om det. -Merket ikke behov for å presse i det hele tatt! Rart, synes jeg. Jeg hadde ikke epidural! Sikkert veldig individuelt.?
blond Skrevet 14. januar 2008 #9 Skrevet 14. januar 2008 Pressrier har du nok hatt, men du trenger ikke å ha merket dem.
mille80 Skrevet 14. januar 2008 #10 Skrevet 14. januar 2008 Jeg hadde faktisk ikke pressrier overhodet. Hadde holdt på i så mange timer at jordmor og lege sa at kroppen min og livmora var for slitne til å lage pressrier. Så her måtte babyen ut med vakuum og rå makt fra leger og jordmødre i stedet
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 14. januar 2008 #11 Skrevet 14. januar 2008 Jeg fikk pressrier med epidural, mens søsteren min som fødte uten smertelindring ikke fikk pressrier...
hm hm Skrevet 14. januar 2008 #12 Skrevet 14. januar 2008 Hadde epidural begge gangene, første gangen kjente jeg ikke pressriene, men syns det presset kontinuerlig, (svak press i forhold til pressrier har jeg skjønt i ettertid), fikk beskjed om når jeg skulle presse, holdt på i en evighet og etter flere forsøk med sugekopp kom han endelig ut. Andre gangen var nok epiduralen bedre beregnet og mer ute av systemet, for da fikk jeg noen kraftige pressrier og babyen var ute etter 4 press. Da sa jeg med en gang at det ikke var rart det tok lang tid sist, for pressrier hadde jeg ikke kjent før.
~\/ero~ Skrevet 14. januar 2008 #13 Skrevet 14. januar 2008 Jeg kjente heller ikke pressriene, presset bare da jordmor sa det. Fikk heller i epidural, så vet ikke hvorfor jeg ikke kjente de.
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 14. januar 2008 #14 Skrevet 14. januar 2008 Sånn var det hos meg også....
Gjest Skrevet 14. januar 2008 #15 Skrevet 14. januar 2008 Hadde pressrier på første, men ikke på andre.
UnePune äntligen hemma! Skrevet 14. januar 2008 #16 Skrevet 14. januar 2008 Jeg hadde epidural på slutten med begge mine. Følte ikke noen pressetrang med første, men presset det jeg kunne når jeg fikk beskjed =P Andre gangen følte jeg heller ikke "pressetrang", heller at ungen var på vei ut av seg selv enten jeg ville eller ikke =P Skikkelig merkelig følelse! Hehe!
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 14. januar 2008 #17 Skrevet 14. januar 2008 Joda, jeg hadde pressrier, men husker ikke eksakt hvor lenge de varte Tror det var ca.. 20min.
Bare jeg er meg :o) Skrevet 14. januar 2008 #18 Skrevet 14. januar 2008 Kommer nok ann på "styrken" på epiduralen. Jeg har født to ganger med epidural. Første gangen kjente jeg overhodet ingen ting.Ikke at ungen ko ut en gang.Det var en tøff fødsel. Andre gang fikk jeg epiduralen satt før jeg hadde rier.Det skulle på når jeg ønsket det.MEN da den kom på ble jeg nesten hysterisk.Jeg kjente jo riene og hadde fortsatt vondt.Men ikke såååå vodt som før den kom på.Kjente pressriene og ungen som kom ut...men var "levlig". I ettertid fikk jeg høre at første gang hadde max dose (mange årsaker til det.....bla mange som tar KS med epidural og siden det var stor sjans for at det kunne ende i det ble en slik satt) Derfor....
cheni Skrevet 14. januar 2008 #19 Skrevet 14. januar 2008 Med førstemann hadde jeg SKIKKELIGE pressrier, makan til krefter har jeg aldri opplevd... Med de to andre hadde jeg "halvhjerta" pressrier, merka at det pressa nedover, men de var ikke effektive. Når ungen var helt nede i fødselskanalen slutta de helt, og jeg fikk sprøyter for å få de effektive... Sprøytene virket ikke, og jeg pressa ungene heeeelt ut på egenhånd. Jordmora med nr tre skrøt skikkelig av meg, for hun sto og masserte magen min og kjente at jeg ikke hadde rier. Var ganske stolt av meg selv da, for det er en del enklere når man har press.... Fikk ikke epidural da...
Sololight Skrevet 14. januar 2008 #20 Skrevet 14. januar 2008 Med nr 1 hadde jeg trykketrang fra ca 4 cm åpning (trodde jeg måtte på do, så der satt vel jeg og trykket for livet...) Da jeg hadde full åpning kom det skikkelige pressrier, ingen tvil om det. Med nr 2 fikk jeg aldri pressrier, men presset på kommando da jeg hadde 9,5 cm åpning. Endte med tangfødsel, så jeg var visst ikke sterk nok i viljen. Hadde ingen form for bedøvelse på noen av fødslene.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 14. januar 2008 #21 Skrevet 14. januar 2008 jeg fødte lillemor uten pressrier. hadde kun lystgass, ingen epedural. Presset bare når jeg hadde rier. Har født før med pressrier(og lystgass), så jeg visste jo hvordan det skulle være. Jm spurte kjenner du ingen trykketrang? svarte da bare at nei, gjør egentlig ikke det.
Gjest Skrevet 14. januar 2008 #22 Skrevet 14. januar 2008 Hm...merkelig det der=) Jeg hadde noen helt sinnsvake pressrier, (hadde ingen smertestillende da) har aldri kjent en så sterk følelse i hele mitt liv tror jeg...Kunne kanskje klart min fødsel uten pressrier siden hun kom ut på 2 rier, men vet ikke om jeg kunne klart en lang utdrivningsfase uten pressrier altså... all ære til dere=)
AE❤️ Skrevet 14. januar 2008 #23 Skrevet 14. januar 2008 Jeg hadde ikke pressrier og de bekreftet jordmor og lege også!! Hadde kjempedårlige "vanlige" rier også.. Så jeg presset da det kom en rie. Men jenta ble tatt med tang til slutt på 3 forsøk.. Var stjernekikker og sto høyt oppe i bekkenet...
Ebbalille Skrevet 14. januar 2008 #24 Skrevet 14. januar 2008 Jeg følte ingen pressetrang overhodet, måtte bare presse når jeg fikk beskjed om det. Hadde ikke epidural.
lillegutt mars o7 Skrevet 15. januar 2008 #25 Skrevet 15. januar 2008 Hadde epidural,men pressrier fra 8 cm. Men brukte 90 min på å presse han ut,da han satt fast i bekkenet mitt.Er ikke sikker på om de skrudde ned epiduralen da jeg begynte å presse.Presset han ut på ren skjær vilje til slutt!Ble forbanna når han ikke kom på den rien legen sa han skulle komme,så da bare fortsatte jeg å presse til han kom ut ;-) Ble festet vakum på han,men legen sa at de hadde visst ikke trengt det siden jeg gjorde mesteparten av jobben selv =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå