Krokka og prinsessa Skrevet 15. januar 2008 #26 Skrevet 15. januar 2008 Er enormt sliten, og mangler søvn! Har vært mye syk selv, og det hjelper ikke akkurat på. Men likevel; JEG ELSKER Å VÆRE SAMMEN MED SNUPPA DAGEN LANG! Selv om det sliter meg ut....Og skulle gjerne gått hjemme med henne til hun er 3. (Men har ikke råd til et desverre...)
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2008 #27 Skrevet 15. januar 2008 Jeg hadde det som deg de første fire månedene. Vurderte å adoptere han bort. Var så sinnsykt sliten, spesielt det å måtte stå opp ørten ganger om natta. Det gjør noe med både kropp og sjel... Men etter han passerte fem måneder har det bare blitt bedre. Man venner seg til tanken om at man ikke bare kan dra ut når man vil. Planlegging er noe man virkelig forstår hva betyr etter man har fått en liten baby.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 15. januar 2008 #28 Skrevet 15. januar 2008 jeg er dødssliten! lillegutt er snart 6 mnd, og veldig krevende, vil ikke ligge å leke noe særlig alene. griner og sutrer mye. det var 1000 ganger mere slitsomt enn det jeg trodde det skulle bli. trodde ikke jeg skulle bruke så mye tid til å få han å sove, både dag og natt. satser på at han roer seg etterhvert.
Gjest Skrevet 15. januar 2008 #29 Skrevet 15. januar 2008 Jeg har det helt greit. Og som alle sier: det blir bedre etter hvert! Når det blir bedre varierer, jeg synes det går mye bedre nå ved sju måneder enn de 3 første, fordi jeg er mindre sliten. Og etter de 5 første månedene synes jeg småen har blitt mer fornøyd, før det husker jeg nesten bare sutring. Ikke at han hadde vondt noe sted, men jeg tror han lett kjeder seg, og var bare fornøyd da han ble båret rundt. Nå kommer han seg mer rundt selv, og da har han litt større tålmodighet til å være alene - med meg rett i nærheten vel å merke. Jeg gleder meg veldig til å begynne å jobbe, og det skammer jeg meg ikke over lenger. Noen synes permisjonstida er det beste på jord, andre kan tenke seg å kombinere mammarollen med jobb. Jeg tror ikke det ene er bedre enn det andre, det spesielle i Norge er at de fleste kvinner har rundt et år permisjon, og alle forventer at alle skal trives med det. I de fleste andre land har man bare noen måneder. Jeg kunne tenkt meg å delt permisjonen jevnere med mannen min, men av ulike årsaker ble det dessverre ikke noe av. Lykke til!
MathildeC Skrevet 15. januar 2008 #30 Skrevet 15. januar 2008 He he i dag har jeg det helt forj&&&&&. Jenta holdt oss vaaken fra klokken 3 til klokken 6, og etter det fikk jeg heller ikke sove.. Stod opp kl 8. Gaar helt i koma og har problemer med aa se det positive i hverdagen i dag... Ber om at det ikke blir slik i natt.. Og det virker som om alle faar saa mye mer sovn naar baby blir 6 mnd - det har vaert motsatt hos oss!!!
Mizz-Lene Skrevet 15. januar 2008 #31 Skrevet 15. januar 2008 Det er slitsomt med babyer og små barn. De som sier at det alltid er toppers har jeg vanskeligheter med å tro... Til tider har jeg mest lyst til å stå opp å gå på jobb istedet for enda en dag hjemme m alt det innebærer. Dette er barn nr to og fra neste mnd skal pappa'n være hjemme en gang pr uke mens jeg jobber. Lillegutt er 6 mnd. Nå sover heldigvis gutten vår hele natta, så det hjelper utrolig godt. Da tåler jeg at det er litt skrik og sutring på dagen uten at det klikker i vinkel. Må si jeg synes alt er fantastisk mye lettere med nr to. Sum av summarun er at jeg koser meg hjemme:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå